Przejdź do głównej zawartości

Ewa Kopacz przed Jarosławem Kaczyńskim, czyli zaskakujące zmiany medialne na szczeblach władzy

W grudniu doszło do sporych przetasowań w popularności medialnej liderów kluczowych polskich ugrupowań. Ewa Kopacz wygrała z Jarosławem Kaczyńskim zaledwie 15 publikacjami – wynika z raportu „Scena Polityczna” przygotowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”

O nowym liderze Platformy Obywatelskiej ukazało się 1187 materiałów. Odnośnie Kaczyńskiego niewiele mniej - 1172 informacji. Jeszcze w listopadzie różnica w ilości wzmianek na temat przywódców tych dwóch głównych ugrupowań była znacznie większa i wynosiła 440, aktualnie spadła do 15! Kaczyński medialnie zrównuje się z nową premier rządu. Poza tym osiągnął większy ekwiwalent reklamowy w prasie niż Kopacz. AVE publikacji na jego temat wynosiło prawie 34 mln złotych. 

Wykres 1. Ekwiwalent reklamowy publikacji na temat liderów partii politycznych w prasie od 01.12-31.12.2014

Kaczyński osiągnął znaczną przewagę nad pozostałymi politykami w social media. Jego obecność na Facebooku, Twitterze i YouTubie przybrała ogromne rozmiary. Informacje o nim stanowiły aż 50 proc. wszystkich materiałów zebranych w mediach społecznościowych odnośnie analizowanych liderów. Kolejne miejsce zajął Janusz Palikot, którego dotyczyło 24 proc. wzmianek. Następnie Leszek Miller, a dopiero na czwartej pozycji przywódca PO.
Najczęściej o Ewie Kopacz pisano w „Rzeczpospolitej”, „Fakcie” i „Gazecie Wyborczej”. Natomiast doniesienia medialne o Kaczyńskim pojawiały się głównie w „Gazecie Wyborczej”, „Gazecie Polskiej Codziennie” oraz „Super Expressie”.
Z analizy wydźwięków publikacji  na temat liderów w dziennikach ogólnopolskich wynika, że w grudniu spadła liczba tekstów krytycznych wobec nich.  Dziennikarze praktycznie nie komentowali negatywnie działań Janusza Piechocińskiego i Zbigniewa Ziobro. Jedyny wzrost nieprzychylnych materiałów można odnotować w przypadku Janusza Palikota. 

Wykres 2. Liczba przekazów prasowych, w których wystąpiły partie polityczne od 01.12-31.12.2014

W analizowanym okresie zainteresowanie wszystkimi politykami spadło względem poprzedniego miesiąca. Nastąpiła medialna stagnacja. Ugrupowanie rządzące cały czas zajmuje pierwsze miejsce w rankingu pod względem liczby publikacji. Jednak wolumen materiałów o PO zmniejszył się o prawie 30 proc. Podobny spadek odnotowała też partia, zajmująca drugie miejsce. Swoją pozycję zmienił Sojusz Lewicy Demokratycznej – ugrupowanie znalazło się na czwartym miejscu i w porównaniu do listopada liczba wzmianek na jego temat zmalała aż o połowę. Na podium wskoczyło Polskie Stronnictwo Ludowe.

Partia dominująca w przekazach prasowych osiągnęła ekwiwalent reklamowy w wysokości 74 mln złotych. Pod względem AVE Prawo i Sprawiedliwość wyprzedziło Platformę Obywatelską, osiągając wynik 76 mln złotych.

Badanie „Scena Polityczna” realizowane jest na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej. Od września 2010 roku „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” co miesiąc publikuje raport zawierający wyniki aktywności prasy w sferze politycznej. Od stycznia 2014 roku zawiera on analizę obecności polityków w social media.

Źródło:  PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Od teraz na zawsze, czyli romantyczna historia Niny i Hugo. Zobacz trailer filmu

Co się stanie gdy porzucona na ślubnym kobiercu Nina, by zapomnieć o tym co ją spotkało wyruszy z jej przyjacielem z dzieciństwa na wyspę Mauritius, na której miała spędzić miesiąc miodowy ze swoim przyszłym mężem? Komedia produkcji RPA z 2016 roku Od teraz na zawsze (Vir Altyd) nakręcona przez Jaco Smit na podstawie scenariusza Ivana Botha i DonnaLee Roberts, którzy także zagrali w tym filmie główne role to ciepła i romantyczna opowieść o poszukiwaniu szczęścia, radości życia i o tym, co jest w życiu najważniejsze. A jej głównie bohaterowie Hugo i Nina podczas tej podróży odkrywają, że młodzieńcze uczucie nie wygasło. Jak się zakończy idylla przekonacie się oglądając ten film. By was do tego zachęcić zobaczcie trailer. Zobacz trailer filmu Od teraz na zawsze:

Arash i T-Pain w hicie "Sex Love Rock N Roll".Zobacz teledysk do piosenki

"Sex Love Rock N Roll" to tytuł jednego z najbardziej tanecznych hitów ostatnich lat nagranego wspólnie przez irańską gwiazdę muzyki dance, Arasha i popularnego amerykańskiego wykonawcę hip-hop i R&B, T-Paina Nagrany w 2014 numer znalazł się na ostatniej płycie Arasha zatytułowanej "Superman" wydanej tego samego roku 4 listopada. Utrzymany w rytmie pop dance przebój odbiega od tego, co do tej pory przyzwyczaił nasz Arash i ukazuje nowe możliwości tego zdolnego twórcy, który ostatnio pracował przy hicie Margaret ( Margaret - Cool Me Down - YouTube) 38-letni Arash pochodzi z Iranu, a obecnie mieszka w Szwecji i jest popularny piosenkarzem i producentem muzycznym oraz autorem wielu przebojów, m.in. "One D ay ", "Broken Angel", "Iran Iran", "Always", "Pure Love", "Boro Boro", czy "Temptation". 30-letni T-Pain, to pseudonim artystyczny Faheema Rasheeda Najma, amerykański

Już w Sobotę wystartuje Roztańczony PGE Narodowy 2018

22 września, w Sobotę wystartuje najbardziej roztańczona impreza w Polsce - Roztańczony PGE Narodowy 2018 na której wystąpi wiele gwiazd muzyki tanecznej z zagranicy i Polski, wśród nich m.in. Shanguy, Sabrina, Londonbeat, Cleo, grupa Boys oraz Zenon Martyniuk z zespołem Akcent Będzie to kolejna edycja tej imprezy. Poprzednia zakończyła się wielkim sukcesem, bo w Warszawie na Stadionie PGE Narodowy, który jest oficjalną areną piłkarskiej reprezentacji Polski i Euro 2018 przy rytmach muzyki dance i disco bawiło się wielu sympatyków tych rytmów, a przed telewizorem zasiadła rekordowa publiczność. W Sobotę imprezie wezmą udział m.in. autorzy hitu hit I've been thinking about you, zespół Londonbeat, Sabrina, która podbiła świat przebojem Boys, Boys, Boys oraz Shanguy, który wylansował przebój La Louze. Zobacz teledysk Sabriny do wielkiego hitu Boy, Boys, Boys: Polskę reprezentować będzie Cleo, Filip Lato, Zenon Martyniuk z zespołem Akcent, Sławomir,  Boys,  Long &am