To
był rok Kamila Stocha! Dwukrotny mistrz olimpijski, zdobywca
Kryształowej Kuli, okrzyknięty „Sportowcem Roku 2014”, zarówno w
plebiscycie „Przeglądu Sportowego”, jak i wspólnego rankingu Interii
oraz Radia RMF FM, zwyciężył również w klasyfikacji raportu „Najbardziej
medialni polscy sportowcy” przygotowanego przez „PRESS-SERVICE
Monitoring Mediów”
Na potrzeby badania przeanalizowano
informacje z ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych
oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych, jakie ukazały się w 2014 r. Raport objął trzynastu sportowców, nominowanych w plebiscycie Radia RMF i portalu Interia.pl.
Na temat wybranych zawodników pojawiło się łącznie 224 tys. publikacji! 66 proc. z nich to materiały internetowe, 13 proc. radiowe, 11 proc. prasowe, a pozostałe pochodziły z TV. Największa aktywność medialna przypadła na luty – w związku z igrzyskami olimpijskimi w Soczi.
Kamil Stoch został niekwestionowanym liderem raportu medialnego – informacje o nim stanowiły 20 proc. informacji zebranych na temat sportowców. W ciągu minionych 12 miesięcy na jego temat pojawiło się ponad 57 tys. materiałów.
Ekwiwalent reklamowy wyniósł prawie 323 mln złotych.
Najwięcej wzmianek odnotowano w źródłach internetowych – stanowiły one
64 proc. przekazu. Najczęściej Stoch pojawiał się w TVP Info,
Eurosport.pl i PolskieRadio.pl. Z kolei największa medialność sportowca
przypadła na luty. To wówczas wywalczył dwa złote medale. Tylko w tym
miesiącu na jego temat opublikowanych zostało 24 tys. materiałów. Ponad
tysiąc razy znalazł się na okładkach magazynów. O Stochu pisały częściej
media ogólnopolskie – 57 proc. informacji.
Za plecami lidera znaleźli się Robert Lewandowski z 46 tys. wzmianek oraz Justyna Kowalczyk
– 38 tys. Publikacje na temat piłkarza pojawiały się najczęściej w
internecie oraz w prasie, a największa liczba materiałów przypadła na
październik. Dziennikarze pisali wówczas o wygranym przez Polskę meczu z
Niemcami. Z kolei o biegaczce narciarskiej najgłośniej było podczas
olimpiady. Informacje o Kowalczyk pojawiały się najczęściej w internecie
oraz w radiu. Ta dwójka sportowców osiągnęła dość zbliżone AVE
odpowiednio: 294 i 279 tys. złotych.
Za podium uplasowali się
Rafał Majka, Mariusz Wlazły i Michał Kwiatkowski. Natomiast ranking
zamknął Rafał Sonik z prawie 5 tys. materiałów. Co ciekawe, Zbigniew
Bródka pod względem liczby publikacji zajął dopiero siódme miejsce,
jednak biorąc pod uwagę ekwiwalent reklamowy, znalazł się zaraz za
pierwszą trójką. AVE materiałów na jego temat wyniosło 102 tys. złotych.
Informacje o nim najczęściej pojawiały się w telewizji – w programach
Polsat News oraz TVP Info.
Źródło: PRESS-SERVICE
Monitoring Mediów
Komentarze
Prześlij komentarz