W
listopadzie, wśród drużyn Ekstraklasy, na czele badania „Polska Piłka”
ponownie znalazła się Legia Warszawa. Za jej plecami doszło jednak do
zmian pozycji. Podobne roszady można było zaobserwować wśród drużyn I
ligi. Na zapleczu Ekstraklasy ponownie liderem zostało Zagłębie Lubin.
Na drugim miejscu znalazł się jednak GKS Katowice, który na podium nie
gościł od ponad roku
Warszawianie już po raz siódmy z
rzędu znaleźli się na prowadzeniu w rankingu „Polska Piłka”
przygotowywanym przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Miejsce na
podium zajmują nieprzerwanie od grudnia 2013 r. Podobnie jak w ostatnim
badaniu, także w listopadzie większe zainteresowanie dziennikarzy
stołeczną drużyną związane było z występami Legii w europejskich
pucharach. Drużyna ze stolicy dobrze radziła sobie w Lidze Europy, o
czym chętnie informowali przedstawiciele mediów.
Za plecami „Wojskowych” znalazł się Lech Poznań, powracający na drugie miejsce po miesięcznej przerwie. Trzecią lokatę zajął Śląsk Wrocław,
dla którego jest to drugi miesiąc z rzędu zakończony na podium badania
„Polska Piłka”. Na temat wszystkich trzech czołowych klubów Ekstraklasy
pojawiło się łącznie blisko 11 tys. informacji medialnych. O Legii
informowano 3820 razy, a na temat Lecha i Śląska było odpowiednio 3593 i
3441 doniesień prasowych i internetowych. Pozostałe kluby Ekstraklasy
nie przekroczyły progu 3 tys. materiałów.
Wykres 1. Legia Warszawa nieprzerwanie od maja 2014 roku znajduje się na pierwszym miejscu badania „Polska Piłka”
Na zapleczu najwyższej klasy rozgrywkowej doszło do przetasowań na szczycie. Co prawda pierwsza lokata ponownie przypadła Zagłębiu Lubin,
które jako jedyna drużyna z I ligi zgromadziła ponad tysiąc publikacji
(1082 materiały). Jednak za plecami „Miedziowych” doszło do zmian. W
listopadowym badaniu na drugą pozycję awansował GKS Katowice.
Śląski klub ostatni raz tak wysoko był… w lipcu 2012 roku. Na podium,
ale na najniższym jego stopniu, GKS pojawił się jeszcze w październiku
2013 r. Od tego czasu – aż do listopada 2014 – znajdował się poza
pierwszą trójką. Trzecie miejsce w I lidzie zajął Widzew Łódź,
który od lipca 2014 roku nieprzerwanie znajduje się na podium badania
„Polska Piłka”. W tym czasie Łodzianie ani razu nie byli jednak
najbardziej medialną drużyną zaplecza Ekstraklasy.
Badanie
„Polska Piłka” prowadzone jest na podstawie monitoringu 1100 tytułów
prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz wybranych portali internetowych.
Łącznie od początku badania - czyli od 1 marca 2010 do 30 listopada
2014 - analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wzięli pod uwagę 850
tys. informacji.
Komentarze
Prześlij komentarz