W
listopadzie, wśród drużyn Ekstraklasy, na czele badania „Polska Piłka”
ponownie znalazła się Legia Warszawa. Za jej plecami doszło jednak do
zmian pozycji. Podobne roszady można było zaobserwować wśród drużyn I
ligi. Na zapleczu Ekstraklasy ponownie liderem zostało Zagłębie Lubin.
Na drugim miejscu znalazł się jednak GKS Katowice, który na podium nie
gościł od ponad roku
Warszawianie już po raz siódmy z
rzędu znaleźli się na prowadzeniu w rankingu „Polska Piłka”
przygotowywanym przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Miejsce na
podium zajmują nieprzerwanie od grudnia 2013 r. Podobnie jak w ostatnim
badaniu, także w listopadzie większe zainteresowanie dziennikarzy
stołeczną drużyną związane było z występami Legii w europejskich
pucharach. Drużyna ze stolicy dobrze radziła sobie w Lidze Europy, o
czym chętnie informowali przedstawiciele mediów.
Za plecami „Wojskowych” znalazł się Lech Poznań, powracający na drugie miejsce po miesięcznej przerwie. Trzecią lokatę zajął Śląsk Wrocław,
dla którego jest to drugi miesiąc z rzędu zakończony na podium badania
„Polska Piłka”. Na temat wszystkich trzech czołowych klubów Ekstraklasy
pojawiło się łącznie blisko 11 tys. informacji medialnych. O Legii
informowano 3820 razy, a na temat Lecha i Śląska było odpowiednio 3593 i
3441 doniesień prasowych i internetowych. Pozostałe kluby Ekstraklasy
nie przekroczyły progu 3 tys. materiałów.
Na zapleczu najwyższej klasy rozgrywkowej doszło do przetasowań na szczycie. Co prawda pierwsza lokata ponownie przypadła Zagłębiu Lubin,
które jako jedyna drużyna z I ligi zgromadziła ponad tysiąc publikacji
(1082 materiały). Jednak za plecami „Miedziowych” doszło do zmian. W
listopadowym badaniu na drugą pozycję awansował GKS Katowice.
Śląski klub ostatni raz tak wysoko był… w lipcu 2012 roku. Na podium,
ale na najniższym jego stopniu, GKS pojawił się jeszcze w październiku
2013 r. Od tego czasu – aż do listopada 2014 – znajdował się poza
pierwszą trójką. Trzecie miejsce w I lidzie zajął Widzew Łódź,
który od lipca 2014 roku nieprzerwanie znajduje się na podium badania
„Polska Piłka”. W tym czasie Łodzianie ani razu nie byli jednak
najbardziej medialną drużyną zaplecza Ekstraklasy.
Badanie
„Polska Piłka” prowadzone jest na podstawie monitoringu 1100 tytułów
prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz wybranych portali internetowych.
Łącznie od początku badania - czyli od 1 marca 2010 do 30 listopada
2014 - analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wzięli pod uwagę 850
tys. informacji.
Komentarze
Prześlij komentarz