Grupa Energa podpisała z TFI BGK
umowę o współpracy w celu powołania funduszu Corporate Venture
Capital, który będzie inwestować w młode, innowacyjne spółki. Grupa chce
w ten sposób uzyskać dostęp do nowych technologii i jednocześnie
generować zysk na wzroście wartości tych inwestycji
Energa, która
dysponuje rozległą infrastrukturą, bazą blisko 3 milionów klientów oraz
doświadczoną kadrą pracowników, będzie współpracować z dofinansowanymi
startupami.
Podpisane porozumienie pozwoli Grupie
Energa na inwestycje poprzez fundusz inwestycyjny zamknięty aktywów
niepublicznych typu Corporate Venture Capital (CVC). Rozwiązanie, które
stosowane jest przez duże firmy na całym świecie, będzie jednym z
pierwszych w Polsce. Planowany fundusz zostanie utworzony we współpracy z
Towarzystwem Funduszy Inwestycyjnych Banku Gospodarstwa Krajowego (TFI
BGK) i będzie inwestował w mniejszościowe udziały młodych i szybko
rozwijających się firm. Jego celem będzie wzrost wartości lokat oraz
dostęp do innowacji w strategicznych dla Grupy Energa obszarach.
Fundusz będzie działał przez dziewięć
lat, z czego okresem inwestycji będą pierwsze cztery. Energa będzie
zachęcać inwestorów finansowych do współuczestnictwa w funduszu. Bank
Gospodarstwa Krajowego rozważy wsparcie funduszu poprzez objęcie
certyfikatów inwestycyjnych emitowanych przez fundusz lub poprzez
udzielenie mu kredytów i pożyczek.
GE jest jedną z czterech największych grup energetycznych w Polsce.
Jej podstawowa działalność obejmuje dystrybucję, wytwarzanie oraz obrót
energią elektryczną. Dostarcza i sprzedaje prąd około 2,9 mln klientów. Grupa ENERGA koncentruje się na rozwoju
inteligentnych rozwiązań. Prowadzi największy w Polsce program wdrażania
inteligentnego opomiarowania (AMI). U swoich klientów zainstalowała już
ponad 400 tys. liczników, które wykonały już niemal 2 mln zdalnych
odczytów. Energa prowadzi także najbardziej zaawansowane prace nad
zarządzaniem popytem na energię elektryczną.
GE jako pierwsza grupa
energetyczna w Polsce wyprodukowała tzw. negawaty, czyli komercyjnie
przesunęła popyt klientów biznesowych poza godziny szczytowe. W testach
konsumenckich przeprowadzonych w Kaliszu, Energa udowodniła natomiast,
że popytem można sterować także wśród klientów indywidualnych, którzy
przesuwali na godziny pozaszczytowe nawet 14 proc. szczytowego zużycia
energii, a na wezwanie operatora jednorazowo ograniczali zużycie nawet o 30 proc.
Komentarze
Prześlij komentarz