Blogerzy
rządzą internetem i coraz częściej pojawiają się w pozostałych mediach –
wynika z cyklicznego raportu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Łącznie
o twórcach dzienników internetowych, należących do dziesiątki
najbardziej wpływowych według rankingu Jasonhunta, napisano w ubiegłym
roku prawie 10 tysięcy materiałów. W stosunku do 2013 nastąpił wzrost o
blisko 20 proc.! To świetne informacje nie tylko dla blogerów, ale także
dla marek, które myślą o współpracy z liderami opinii
Niekwestionowaną liderką rankingu ponownie została Julia Kuczyńska - Maffashion.
W ubiegłym roku media opublikowały o niej 3,2 tys. informacji – 2 razy
więcej niż w 2013 r.! Tą liczbą Kuczyńska pozostawiła innych blogerów
znacząco w tyle. Dziennikarze 3 razy częściej używają w materiałach jej
pseudonimu niż imienia i nazwiska. Na drugim miejscu znalazła się Jessica Mercedes Kirchner - Jemerced.com z 2,4 tys. wzmianek. Miejsce na podium zajął także Grzegorz Marczak, autor bloga Antyweb.pl. Na czwartej pozycji uplasowała się Karolina Gliniecka - Charlize Mystery, która w rankingu awansowała aż o 4 miejsca.
Analizie podano złotą dziesiątkę Rankingu Najbardziej Wpływowych Blogerów 2014, przygotowanego przez Jasonhunta.
Na liście pojawiły się osoby o ugruntowanej pozycji, ale nie brakuje
także nowych twarzy. Pierwszy raz w badaniu „PRESS-SERVICE Monitoring
Mediów” wzięli w związku z tym udział Marta Dymek (Jadlonomia.com), Paweł Opydo (Zombiesamurai.pl), Michał Szafrański (Jakoszczedzacpieniadze.pl) oraz Andrzej Tucholski (Jestkultura.pl). Analiza obejmuje publikacje, jakie ukazały się w 2014 r. i dotyczy źródeł internetowych, prasy oraz RTV.
Jak
przystało na blogerów, najbardziej medialny okazał się dla nich
Internet. W przypadku Maffashion publikacje te stanowiły 92 proc.
przekazu, 5 proc. to wzmianki w prasie, a pozostałe to radio i
telewizja. Podobną tendencję można dostrzec także wśród pozostałych osób
z zestawienia. U Kirschner materiały pochodzące z internetu to 87
proc., a u Marczaka - 90 proc. Jedynie materiały na temat Andrzeja
Tucholskiego pochodzą po połowie z internetu i ze źródeł telewizyjnych.
O
popularności właścicieli dzienników internetowych świadczy także fakt,
że pojawiają się na okładkach magazynów: Kuczyńska 6 razy, Kirschner -
4, Pająk – 2. O liderkach badania najczęściej pisano na stronach
Zeberka.pl, Afterparty.pl oraz Kozaczek.pl. Z kolei właściciel bloga
Antyweb.pl pojawiał się głównie na Ictgrajewo.pl, Full-hdmi.com.pl oraz
Pc0.pl.
Większa
aktywność medialna blogerów miała miejsce w drugiej połowie roku. Od
października bardzo dynamicznie rosła liczba wzmianek na temat Julii
Kuczyńskiej. Wszystko za sprawą prowokacyjnej akcji reklamowej z
zaginionym telefonem oraz nową kampanią marki Versus. Pozostali nie
odnotowali tak dużego skoku, liczba materiałów publikowanych w ciągu
roku była dość stabilna.
Źródło; PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
Komentarze
Prześlij komentarz