Przejdź do głównej zawartości

Volkswagen, Mercedes-Benz i Ford - najsilniejsze marki samochodowe

Motoryzacja po raz kolejny okazała się najbardziej medialną branżą badania Top Marka – wspólnego przedsięwzięcia magazynu „Press” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Marki samochodowe elektryzowały zarówno dziennikarzy, jak i użytkowników social media

Volkswagen skutecznie przyciągnął uwagę mediów kolejną inwestycją – zakładami pod Wrześnią. Dziennikarze na bieżąco relacjonowali etapy budowy, co znalazło odzwierciedlenie zarówno w liczbie publikacji, jak i ich wydźwięku w okresie lipiec 2014  - czerwiec 2015. Spore zainteresowanie budził również nowy model VW – Passat 8, który zdobył 1. miejsce w konkursie Car of the Year 2015 w Europie. Łącznie marka podsumowała swą obecność w prasie wynikiem aż 16,2 tys. materiałów. Na miejscu 2. uplasował się Mercedes-Benz z liczbą 12,1 tys. informacji. Prasa rozpisywała się głównie o nowych ekskluzywnych modelach tej marki. Nie inaczej było w przypadku zamykającego podium Forda, który zgromadził 11,4 tys. informacji. W Top 5 znalazły się również Fiat i BMW.

Wykres 1. Top 5 marek motoryzacyjnych w prasie

Marki samochodowe pojawiały się w internecie w kontekście nowości produktowych, cyklicznych wydarzeń branżowych, a także zdarzeń drogowych. Biorąc pod uwagę liczbę publikacji, Volkswagen i Mercedes-Benz zachowały czołowe miejsca również w sieci. Na pozycji 3. uplasowało się BMW, które okazało się popularniejsze w tym medium niż Ford i Audi. Jednak to 60,7 tys. publikacji o Mercedesie zaowocowało większą liczbą potencjalnych kontaktów - szacowaną na 63,96 mld - niż 67,5 tys. informacji na temat VW. Marki motoryzacyjne były obecne najczęściej w serwisach ogólnopolskich, głównie specjalistycznych.

Wykres 2. Top 5 marek motoryzacyjnych w internecie

Dyskusja o markach samochodowych toczyła się głównie na Facebooku. Użytkownicy serwisów społecznościowych najchętniej wzmiankowali o BMW, które zgromadziło 808,1 tys. informacji. Drugie Audi odnotowało 498,5 tys. wzmianek, pokonując brand Mercedes-Benz liczbą 56,2 tys. wpisów i komentarzy. Zbliżony wynik osiągnęły Honda i Ford – odpowiednio 286,2 tys. i 284,5 tys. publikacji. Wśród autorów wpisów na temat marek samochodowych przeważali mężczyźni – największy ich udział analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” zaobserwowali w przypadku informacji nt. BMW – aż 82 proc.

Wykres 3. Top 5 marek motoryzacyjnych w social media

Źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Seksowna Marta Wierzbicka wystąpiła w sesji bielizny

Marta Wierzbicka rok temu wystąpiła w rozbieranej sesji dla Playboya. Tym razem seksowna polska aktorka wzięła udział w wiosenno-letniej sesji zmysłowej bielizny i strojów kąpielowych, która odbyła się w słonecznej Toskanii Trzeba przyznać, że zaledwie 23-letnia blond piękność z serialu "Na Wspólnej" w nowej odsłonie wygląda zjawiskowo. A jeszcze niedawno młoda aktorka wstydziła się pokazywać swojego ciała i nie była zadowolona ze swojego dużego biustu, o czym mówiła w programie "Kuba Wojewódzki".  Obecnie, to się zmieniło i urodziwa celebrytka pozbyła się kompleksów, prowadzi swojego bloga i jak mówi korzysta ze swojego życia, a już wkrótce zobaczymy ją w kolejnej edycji programu "Taniec z Gwiazdami". Jej partnerem w tańcu będzie Łukasz Czarnecki. Jak pisze o sobie aktorka "robię w życiu tylko to co lubię czyli; śpię, jem, maluję i piszę bloga." Niedawno Marta Wierzbicka została ambasadorką marki Dalia, producenta eksk...

Izabella Krzan z koroną Miss Polonia 2016

Za nam finał konkursu Miss Polonia 2016,  w którym po koronę najpiękniejszej Polki sięgnęła pochodząca z Olsztyna kandydatka z numerem 20, Izabella Krzan. Tegoroczna impreza odbyła się  w Hotelu Narvil Conference & Spa, a o tytuł Miss Polonia walczyło 20 pięknych kobiet z całej Polski Fot. Miss Polonia/Facebook Tytuł I Wice Miss Polonia 2016 powędrował do 21-letniej kandydatki z numerem 9, Dominiki Szymańskiej z Bydgoszczy, a II Wice Miss Polonia 2016 została pochodząca z Bukowna kandydatka z numerem 16, 20-letnia Katarzyna Szklarczyk. Kasia jest studentką I roku weterynarii na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie i brązową medalistką Mistrzostw Polski Kadetek w piłce siatkowej. Z kolei Dominika jest studentką drugiego roku prawa, a w przyszłości chciałaby zostać adwokatem. W wolnym czasie I Wice Miss uprawia sport i spotyka się z przyjaciółmi, a wśród jej zainteresowań są kryminalistyka i podróże. Fot. Izabella Krzan/...

13 godzin: Tajna misja w Benghazi. Ten film musisz zobaczyć!

Jest 11 września 2012 roku. Uzbrojona grupa islamskich bojowników atakuje konsulat Stanów Zjednoczonych znajdujący się w libijskim mieście Benghazi. Na ratunek dyplomatom rusza sześciu świetnie wyszkolonych ochroniarzy, byłych żołnierzy jednostek specjalnych. Przez kilkanaście godzin walczą oni  z terrorystami Film 13 godzin: Tajna misja w Benghazi, o którym mowa został oparty na bestsellerowej książce "13 Hours: The Inside Account of What Really Happened in Benghazi" Mitchella Zuckoffa, która została napisane na podstawie prawdziwych wydarzeń. Zobacz trailer filmu 13 godzin: Tajna misja w Benghazi: Reżyserem filmu jest znany z filmów akcji Michael Bay (Armageddon, Pearl Harabor, Transformers), a w rolach głównych wystąpili: James Badge Dale (Infiltracja, Wstyd), John Krasinski (Biuro), Max Martini (Szeregowiec Ryan, Pacific Rim), Pablo Schreiber (Królowie Dogtown, Orange is the New Black) oraz David Denman (1000 lat po Ziemi, Dar). Przeczyta...