Przejdź do głównej zawartości

Volkswagen, Mercedes-Benz i Ford - najsilniejsze marki samochodowe

Motoryzacja po raz kolejny okazała się najbardziej medialną branżą badania Top Marka – wspólnego przedsięwzięcia magazynu „Press” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Marki samochodowe elektryzowały zarówno dziennikarzy, jak i użytkowników social media

Volkswagen skutecznie przyciągnął uwagę mediów kolejną inwestycją – zakładami pod Wrześnią. Dziennikarze na bieżąco relacjonowali etapy budowy, co znalazło odzwierciedlenie zarówno w liczbie publikacji, jak i ich wydźwięku w okresie lipiec 2014  - czerwiec 2015. Spore zainteresowanie budził również nowy model VW – Passat 8, który zdobył 1. miejsce w konkursie Car of the Year 2015 w Europie. Łącznie marka podsumowała swą obecność w prasie wynikiem aż 16,2 tys. materiałów. Na miejscu 2. uplasował się Mercedes-Benz z liczbą 12,1 tys. informacji. Prasa rozpisywała się głównie o nowych ekskluzywnych modelach tej marki. Nie inaczej było w przypadku zamykającego podium Forda, który zgromadził 11,4 tys. informacji. W Top 5 znalazły się również Fiat i BMW.

Wykres 1. Top 5 marek motoryzacyjnych w prasie

Marki samochodowe pojawiały się w internecie w kontekście nowości produktowych, cyklicznych wydarzeń branżowych, a także zdarzeń drogowych. Biorąc pod uwagę liczbę publikacji, Volkswagen i Mercedes-Benz zachowały czołowe miejsca również w sieci. Na pozycji 3. uplasowało się BMW, które okazało się popularniejsze w tym medium niż Ford i Audi. Jednak to 60,7 tys. publikacji o Mercedesie zaowocowało większą liczbą potencjalnych kontaktów - szacowaną na 63,96 mld - niż 67,5 tys. informacji na temat VW. Marki motoryzacyjne były obecne najczęściej w serwisach ogólnopolskich, głównie specjalistycznych.

Wykres 2. Top 5 marek motoryzacyjnych w internecie

Dyskusja o markach samochodowych toczyła się głównie na Facebooku. Użytkownicy serwisów społecznościowych najchętniej wzmiankowali o BMW, które zgromadziło 808,1 tys. informacji. Drugie Audi odnotowało 498,5 tys. wzmianek, pokonując brand Mercedes-Benz liczbą 56,2 tys. wpisów i komentarzy. Zbliżony wynik osiągnęły Honda i Ford – odpowiednio 286,2 tys. i 284,5 tys. publikacji. Wśród autorów wpisów na temat marek samochodowych przeważali mężczyźni – największy ich udział analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” zaobserwowali w przypadku informacji nt. BMW – aż 82 proc.

Wykres 3. Top 5 marek motoryzacyjnych w social media

Źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Od teraz na zawsze, czyli romantyczna historia Niny i Hugo. Zobacz trailer filmu

Co się stanie gdy porzucona na ślubnym kobiercu Nina, by zapomnieć o tym co ją spotkało wyruszy z jej przyjacielem z dzieciństwa na wyspę Mauritius, na której miała spędzić miesiąc miodowy ze swoim przyszłym mężem? Komedia produkcji RPA z 2016 roku Od teraz na zawsze (Vir Altyd) nakręcona przez Jaco Smit na podstawie scenariusza Ivana Botha i DonnaLee Roberts, którzy także zagrali w tym filmie główne role to ciepła i romantyczna opowieść o poszukiwaniu szczęścia, radości życia i o tym, co jest w życiu najważniejsze. A jej głównie bohaterowie Hugo i Nina podczas tej podróży odkrywają, że młodzieńcze uczucie nie wygasło. Jak się zakończy idylla przekonacie się oglądając ten film. By was do tego zachęcić zobaczcie trailer. Zobacz trailer filmu Od teraz na zawsze:

Arash i T-Pain w hicie "Sex Love Rock N Roll".Zobacz teledysk do piosenki

"Sex Love Rock N Roll" to tytuł jednego z najbardziej tanecznych hitów ostatnich lat nagranego wspólnie przez irańską gwiazdę muzyki dance, Arasha i popularnego amerykańskiego wykonawcę hip-hop i R&B, T-Paina Nagrany w 2014 numer znalazł się na ostatniej płycie Arasha zatytułowanej "Superman" wydanej tego samego roku 4 listopada. Utrzymany w rytmie pop dance przebój odbiega od tego, co do tej pory przyzwyczaił nasz Arash i ukazuje nowe możliwości tego zdolnego twórcy, który ostatnio pracował przy hicie Margaret ( Margaret - Cool Me Down - YouTube) 38-letni Arash pochodzi z Iranu, a obecnie mieszka w Szwecji i jest popularny piosenkarzem i producentem muzycznym oraz autorem wielu przebojów, m.in. "One D ay ", "Broken Angel", "Iran Iran", "Always", "Pure Love", "Boro Boro", czy "Temptation". 30-letni T-Pain, to pseudonim artystyczny Faheema Rasheeda Najma, amerykański

Już w Sobotę wystartuje Roztańczony PGE Narodowy 2018

22 września, w Sobotę wystartuje najbardziej roztańczona impreza w Polsce - Roztańczony PGE Narodowy 2018 na której wystąpi wiele gwiazd muzyki tanecznej z zagranicy i Polski, wśród nich m.in. Shanguy, Sabrina, Londonbeat, Cleo, grupa Boys oraz Zenon Martyniuk z zespołem Akcent Będzie to kolejna edycja tej imprezy. Poprzednia zakończyła się wielkim sukcesem, bo w Warszawie na Stadionie PGE Narodowy, który jest oficjalną areną piłkarskiej reprezentacji Polski i Euro 2018 przy rytmach muzyki dance i disco bawiło się wielu sympatyków tych rytmów, a przed telewizorem zasiadła rekordowa publiczność. W Sobotę imprezie wezmą udział m.in. autorzy hitu hit I've been thinking about you, zespół Londonbeat, Sabrina, która podbiła świat przebojem Boys, Boys, Boys oraz Shanguy, który wylansował przebój La Louze. Zobacz teledysk Sabriny do wielkiego hitu Boy, Boys, Boys: Polskę reprezentować będzie Cleo, Filip Lato, Zenon Martyniuk z zespołem Akcent, Sławomir,  Boys,  Long &am