Motoryzacja po raz kolejny okazała się najbardziej medialną branżą badania Top Marka – wspólnego przedsięwzięcia magazynu „Press” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Marki samochodowe elektryzowały zarówno dziennikarzy, jak i użytkowników social media
Volkswagen
skutecznie przyciągnął uwagę mediów kolejną inwestycją – zakładami pod
Wrześnią. Dziennikarze na bieżąco relacjonowali etapy budowy, co
znalazło odzwierciedlenie zarówno w liczbie publikacji, jak i ich
wydźwięku w okresie lipiec 2014 - czerwiec 2015. Spore zainteresowanie
budził również nowy model VW – Passat 8, który zdobył 1. miejsce w
konkursie Car of the Year 2015 w Europie. Łącznie marka podsumowała swą
obecność w prasie wynikiem aż 16,2 tys. materiałów. Na miejscu 2.
uplasował się Mercedes-Benz z liczbą 12,1 tys.
informacji. Prasa rozpisywała się głównie o nowych ekskluzywnych
modelach tej marki. Nie inaczej było w przypadku zamykającego podium Forda, który zgromadził 11,4 tys. informacji. W Top 5 znalazły się również Fiat i BMW.
Marki
samochodowe pojawiały się w internecie w kontekście nowości
produktowych, cyklicznych wydarzeń branżowych, a także zdarzeń
drogowych. Biorąc pod uwagę liczbę publikacji, Volkswagen i Mercedes-Benz zachowały czołowe miejsca również w sieci. Na pozycji 3. uplasowało się BMW,
które okazało się popularniejsze w tym medium niż Ford i Audi. Jednak
to 60,7 tys. publikacji o Mercedesie zaowocowało większą liczbą
potencjalnych kontaktów - szacowaną na 63,96 mld - niż 67,5 tys.
informacji na temat VW. Marki motoryzacyjne były obecne najczęściej w
serwisach ogólnopolskich, głównie specjalistycznych.
Dyskusja o markach samochodowych toczyła się głównie na Facebooku.
Użytkownicy serwisów społecznościowych najchętniej wzmiankowali o BMW,
które zgromadziło 808,1 tys. informacji. Drugie Audi odnotowało 498,5
tys. wzmianek, pokonując brand Mercedes-Benz liczbą 56,2 tys. wpisów i
komentarzy. Zbliżony wynik osiągnęły Honda i Ford – odpowiednio 286,2
tys. i 284,5 tys. publikacji. Wśród autorów wpisów na temat marek
samochodowych przeważali mężczyźni – największy ich udział analitycy
„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” zaobserwowali w przypadku informacji
nt. BMW – aż 82 proc.
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
Komentarze
Prześlij komentarz