Przejdź do głównej zawartości

Ekstraklasa i Euro 2016 podzieliły się medialnością

W połowie maja poznaliśmy piłkarskiego Mistrza Polski. Ligowcy zakończyli rozgrywki i media zdominowane zostały doniesieniami związanymi z Euro 2016. Nie oznacza to jednak, że o klubach Ekstraklasy i 1. ligi nie pisano wcale. A o którym najczęściej?
Odpowiedź na to pytanie została zawarta w kolejnej analizie „Polska Piłka”, która cyklicznie przygotowywana jest przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Raport zawiera dane na temat medialności klubów Ekstraklasy i 1. ligi oraz bada medialną popularność polskich piłkarzy występujących w pięciu europejskich ligach. Lektura pełnej wersji opracowania pozwala również na zapoznanie się z danymi na temat zasięgu i wartości tych materiałów. Ponadto raport prezentuje aktywność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych.
W maju najbardziej medialnym zespołem został nowy Mistrz Polski – Legia Warszawa. „Wojskowi” wyprzedzili Lecha Poznań oraz Cracovię. Tuż za podium, z niewielką stratą do rywala zza miedzy, znalazła się Wisła Kraków. Piąte miejsce zajęła Pogoń Szczecin, a szósty był Śląsk Wrocław. W maju dziennikarze pisali o zespołach Ekstraklasy rzadziej niż w kwietniu. Spadek zainteresowania klubami można dostrzec zwłaszcza w drugiej połowie miesiąca, gdy wiodącym tematem w mediach stały się przygotowania Reprezentacji Polski do piłkarskich Mistrzostw Europy. 
Wykres 1. TOP 3 najbardziej medialnych polskich klubów Ekstraklasy w maju 2016 roku (prasa i wybrane strony internetowe)

Na zapleczu najwyższej klasy rozgrywkowej najwyższy poziom medialności spośród pierwszoligowców odnotował Zawisza. Bydgoszczanie nieznacznie wyprzedzili Arkę Gdynia, na temat której pojawiło się najwięcej publikacji od sierpnia 2015 roku. Trzecie miejsce zajęła Wisła Płock. W medialnej czołówce, ale poza podium, znalazły się również: GKS Bełchatów, Zagłębie Sosnowiec oraz GKS Katowice.
Wykres 2. Sześć najbardziej medialnych zespołów 1. ligi w maju 2016 roku (prasa i wybrane strony internetowe)
„Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Badanie uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com). Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest cyklicznie, począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory wzięto pod uwagę już ponad 1,2 mln informacji.
Źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Izabella Krzan z koroną Miss Polonia 2016

Za nam finał konkursu Miss Polonia 2016,  w którym po koronę najpiękniejszej Polki sięgnęła pochodząca z Olsztyna kandydatka z numerem 20, Izabella Krzan. Tegoroczna impreza odbyła się  w Hotelu Narvil Conference & Spa, a o tytuł Miss Polonia walczyło 20 pięknych kobiet z całej Polski Fot. Miss Polonia/Facebook Tytuł I Wice Miss Polonia 2016 powędrował do 21-letniej kandydatki z numerem 9, Dominiki Szymańskiej z Bydgoszczy, a II Wice Miss Polonia 2016 została pochodząca z Bukowna kandydatka z numerem 16, 20-letnia Katarzyna Szklarczyk. Kasia jest studentką I roku weterynarii na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie i brązową medalistką Mistrzostw Polski Kadetek w piłce siatkowej. Z kolei Dominika jest studentką drugiego roku prawa, a w przyszłości chciałaby zostać adwokatem. W wolnym czasie I Wice Miss uprawia sport i spotyka się z przyjaciółmi, a wśród jej zainteresowań są kryminalistyka i podróże. Fot. Izabella Krzan/...

13 godzin: Tajna misja w Benghazi. Ten film musisz zobaczyć!

Jest 11 września 2012 roku. Uzbrojona grupa islamskich bojowników atakuje konsulat Stanów Zjednoczonych znajdujący się w libijskim mieście Benghazi. Na ratunek dyplomatom rusza sześciu świetnie wyszkolonych ochroniarzy, byłych żołnierzy jednostek specjalnych. Przez kilkanaście godzin walczą oni  z terrorystami Film 13 godzin: Tajna misja w Benghazi, o którym mowa został oparty na bestsellerowej książce "13 Hours: The Inside Account of What Really Happened in Benghazi" Mitchella Zuckoffa, która została napisane na podstawie prawdziwych wydarzeń. Zobacz trailer filmu 13 godzin: Tajna misja w Benghazi: Reżyserem filmu jest znany z filmów akcji Michael Bay (Armageddon, Pearl Harabor, Transformers), a w rolach głównych wystąpili: James Badge Dale (Infiltracja, Wstyd), John Krasinski (Biuro), Max Martini (Szeregowiec Ryan, Pacific Rim), Pablo Schreiber (Królowie Dogtown, Orange is the New Black) oraz David Denman (1000 lat po Ziemi, Dar). Przeczyta...

Seksowna Marta Wierzbicka wystąpiła w sesji bielizny

Marta Wierzbicka rok temu wystąpiła w rozbieranej sesji dla Playboya. Tym razem seksowna polska aktorka wzięła udział w wiosenno-letniej sesji zmysłowej bielizny i strojów kąpielowych, która odbyła się w słonecznej Toskanii Trzeba przyznać, że zaledwie 23-letnia blond piękność z serialu "Na Wspólnej" w nowej odsłonie wygląda zjawiskowo. A jeszcze niedawno młoda aktorka wstydziła się pokazywać swojego ciała i nie była zadowolona ze swojego dużego biustu, o czym mówiła w programie "Kuba Wojewódzki".  Obecnie, to się zmieniło i urodziwa celebrytka pozbyła się kompleksów, prowadzi swojego bloga i jak mówi korzysta ze swojego życia, a już wkrótce zobaczymy ją w kolejnej edycji programu "Taniec z Gwiazdami". Jej partnerem w tańcu będzie Łukasz Czarnecki. Jak pisze o sobie aktorka "robię w życiu tylko to co lubię czyli; śpię, jem, maluję i piszę bloga." Niedawno Marta Wierzbicka została ambasadorką marki Dalia, producenta eksk...