W połowie maja poznaliśmy piłkarskiego Mistrza Polski. Ligowcy zakończyli rozgrywki i media zdominowane zostały doniesieniami związanymi z Euro 2016. Nie oznacza to jednak, że o klubach Ekstraklasy i 1. ligi nie pisano wcale. A o którym najczęściej?
Odpowiedź na to pytanie została zawarta w kolejnej analizie „Polska Piłka”, która cyklicznie przygotowywana jest przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Raport zawiera dane na temat medialności klubów Ekstraklasy i 1. ligi oraz bada medialną popularność polskich piłkarzy występujących w pięciu europejskich ligach. Lektura pełnej wersji opracowania pozwala również na zapoznanie się z danymi na temat zasięgu i wartości tych materiałów. Ponadto raport prezentuje aktywność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych.
W maju najbardziej medialnym zespołem został nowy Mistrz Polski – Legia Warszawa. „Wojskowi” wyprzedzili Lecha Poznań oraz Cracovię. Tuż za podium, z niewielką stratą do rywala zza miedzy, znalazła się Wisła Kraków. Piąte miejsce zajęła Pogoń Szczecin, a szósty był Śląsk Wrocław. W maju dziennikarze pisali o zespołach Ekstraklasy rzadziej niż w kwietniu. Spadek zainteresowania klubami można dostrzec zwłaszcza w drugiej połowie miesiąca, gdy wiodącym tematem w mediach stały się przygotowania Reprezentacji Polski do piłkarskich Mistrzostw Europy.
Na zapleczu najwyższej klasy rozgrywkowej najwyższy poziom medialności spośród pierwszoligowców odnotował Zawisza. Bydgoszczanie nieznacznie wyprzedzili Arkę Gdynia, na temat której pojawiło się najwięcej publikacji od sierpnia 2015 roku. Trzecie miejsce zajęła Wisła Płock. W medialnej czołówce, ale poza podium, znalazły się również: GKS Bełchatów, Zagłębie Sosnowiec oraz GKS Katowice.
„Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Badanie uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com). Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest cyklicznie, począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory wzięto pod uwagę już ponad 1,2 mln informacji.
Źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
Komentarze
Prześlij komentarz