Robert Lewandowski stracił w sierpniu niezachwianą dotąd pozycję lidera medialnego – wynika z raportu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Pierwsze miejsce należało do Anity Włodarczyk
O Włodarczyk pojawiło się w sierpniu dwukrotnie więcej publikacji niż o Lewandowskim. Młociarka osiągnęła wynik 8,3 tys. publikacji, a Lewy zaledwie 4,3 tys. Wyraźna różnica pomiędzy sportowcami dotyczy także ekwiwalentu reklamowego. Publikacje na temat Włodarczyk osiągnęły wartość 69,3 mln złotych, a RL9 - 34 mln złotych. Mniejsza rozbieżność dotyczy dotarcia – z materiałami opublikowanymi w nawiązaniu do reprezentantki Polski w Rio w rzucie młotem mogło się zetknąć 4,8 mld potencjalnych odbiorców, a z informacjami o Lewandowskim - 3,3 mld.
Dobra pozycja medialna Włodarczyk wynika z pobicia rekordu olimpijskiego i ustanowienia rekordu świata oraz zdobycia złotego medalu na igrzyskach w Rio. Wówczas osiągnęła wynik 82,29 metra. Jednak na popularność młociarki wpływ miało też ustanowienie kolejnego rekordu i poprawienie swojego rezultatu kilkanaście dni później podczas Memoriału Kamili Skolimowskiej.
O sukcesach Włodarczyk najczęściej informowały TVP Info, Sportowefakty.wp.pl, Polsat News, TVN24, a także Polskie Radio Program 1, Polskieradio.pl oraz Polskie Radio Program 3. Natomiast Lewy dominował w przekazach redakcji Sportowefakty.wp.pl, Przegladsportowy.pl, Polsat News oraz Eurosport.onet.pl i Przegląd Sportowy.
W social media też Włodarczyk
Internauci intensywnie komentowali sukcesy obu sportowców w mediach społecznościowych, jednak w nawiązaniu do młociarki ukazało się 102,8 tys. wzmianek, a na temat RL9 83 tys.
Zdecydowanie najwyższy pik dotyczył Anity Włodarczyk i przypadł na 15 sierpnia. Tego dnia na jej temat ukazało się 43,9 tys. wpisów i komentarzy.
*Mapa benchmarkingowa obrazuje medialną pozycję poszczególnych miejscowości z uwzględnieniem trzech czynników: ekwiwalentu reklamowego, dotarcia i liczby informacji.
Ekwiwalent reklamowy (AVE) – wartość publikacji wyrażona w pieniądzu.
Dotarcie - zasięg informacji wyrażony w potencjalnej liczbie kontaktów z czytelnikami i unikalnymi użytkownikami.
Wielkość kuli - liczba publikacji.
Położenie kuli – uwzględnia wartość reklamową przekazów medialnych, ich dotarcie oraz liczbę publikacji. Najlepsza pozycja na wykresie to prawy górny róg (oznacza, że publikacje miały wysoką wartość AVE oraz bardzo duże dotarcie).
Ekwiwalent reklamowy (AVE) – wartość publikacji wyrażona w pieniądzu.
Dotarcie - zasięg informacji wyrażony w potencjalnej liczbie kontaktów z czytelnikami i unikalnymi użytkownikami.
Wielkość kuli - liczba publikacji.
Położenie kuli – uwzględnia wartość reklamową przekazów medialnych, ich dotarcie oraz liczbę publikacji. Najlepsza pozycja na wykresie to prawy górny róg (oznacza, że publikacje miały wysoką wartość AVE oraz bardzo duże dotarcie).
Źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
Komentarze
Prześlij komentarz