Przejdź do głównej zawartości

Święto piwa i odpowiedzialności. Browarnicy obchodzą dziś Dzień Odpowiedzialnej Konsumpcji Piwa

75 tysięcy wizytówek promujących platformę „Odpowiedzialny Sprzedawca” trafi do pracowników sklepów w ramach obchodzonego 16 września Światowego Dnia Odpowiedzialnej Konsumpcji Piwa (Global Beer Responsibility Day). Tego dnia piwowarzy na całym świecie łączą siły, by promować odpowiedzialną sprzedaż i konsumpcję piwaW inicjatywę włączyły się również największe polskie browary zrzeszone w Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie

Światowy Dzień Odpowiedzialnej Konsumpcji Piwa to międzynarodowa inicjatywa przemysłu piwowarskiego, która służy promowaniu odpowiedzialnych postaw wobec alkoholu. W 2015 r. w działania edukacyjno-informacyjne związane z tym przedsięwzięciem włączyło się 100 tys. pracowników browarów z 62 krajów. Wizytówki, które otrzymają sprzedawcy w całej Polsce mają przypominać o możliwości przejścia nieodpłatnego szkolenia z zakresu odpowiedzialnej sprzedaży alkoholu z wykorzystaniem e-learningowej platformy „Odpowiedzialny Sprzedawca”. Z możliwości edukacyjnych, jakie daje to narzędzie, skorzystało dotychczas blisko 10 tysięcy  pracowników handlu i gastronomii.
Odpowiedzialna sprzedaż w zasięgu … kliknięcia 
O tym,  jaki ciężar odpowiedzialności spoczywa na barkach sprzedawców świadczą rezultaty ostatniego badania CBOS[1], z których wynika, że niemal wszyscy pracownicy handlu (98,9 proc.) w swojej pracy mieli do czynienia z nastoletnimi klientami usiłującymi kupić alkohol. - W takiej sytuacji to nie lada odgradza młodego człowieka od półki z alkoholem, tylko rozsądna decyzja sprzedawcy, który posiadając odpowiednią wiedzę i umiejętności jest w stanie właściwie zareagować na próbę nabycia alkoholu przez nastolatka. Platforma „Odpowiedzialny Sprzedawca” pozwala przećwiczyć  wszystkie „krytyczne” punkty związane z obsługą nieletniego klienta, takie jak prawidłowa identyfikacja  wieku czy skuteczne odmawianie sprzedaży – mówi Danuta Gut, Dyrektor Biura Zarządu Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie, który jest organizatorem ogólnopolskiej kampanii „Pozory mylą, dowód nie” i pomysłodawcą platformy edukacyjnej. 
Każdy użytkownik, który dokona rejestracji i zaloguje się na platformie udostępnionej pod adresem www.odpowiedzialnysprzedawca.pl, przechodzi interaktywne szkolenie z zakresu obowiązujących przepisów dotyczących zakazu sprzedaży alkoholu nieletnim oraz konsekwencji płynących z łamania prawa. W kolejnych etapach zapoznaje się z informacjami na temat wpływu alkoholu na rozwój psychofizyczny i funkcjonowanie społeczne młodych ludzi oraz poznaje techniki asertywnej odmowy. Szkolenie kończy test sprawdzający wiedzę oraz interaktywna gra, będąca symulacją sytuacji zakupu alkoholu w sklepie, która weryfikuje umiejętność radzenia sobie w codziennych sytuacjach związanych z obsługą niepełnoletnich klientów. Pozytywne przejście wszystkich etapów umożliwia uzyskanie imiennego certyfikatu potwierdzającego ukończenie szkolenia.
Misja - edukacja, cel - społeczeństwo
Działania mające na celu ograniczenie osobom niepełnoletnim dostępu do wyrobów alkoholowych to nie jedyna inicjatywa, jaką prowadzi Związek Browary Polskie w obszarze odpowiedzialnej sprzedaży i konsumpcji alkoholu. Wypełniając tę misję  już od ponad dekady, Związek realizuje projekty, których  celem  jest zmiana obywatelskiego podejścia do prowadzenia pojazdów „na podwójnym gazie” czy edukacja kobiet na temat szkodliwości spożywania alkoholu w ciąży.
 Przeciwdziałając nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu branża zainicjowała także dobrowolną samoregulację w zakresie komunikacji marketingowej piwa, dzięki której na wszystkich opakowaniach złotego trunku oraz w jego reklamach umieszczane są piktogramy „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, „Alkohol. Tylko dla pełnoletnich” oraz „W ciąży nie piję alkoholu”.
[1] Fundacja Centrum Badania Opinii Społecznej (CBOS) „Postawy młodzieży wobec alkoholu”, przeprowadzone w marcu-kwietniu 2016 r. w grupie 1106 uczniów w wieku 12-17 lat i ich rodziców oraz 502 sprzedawców na zlecenie ZPPP Browary Polskie.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Od teraz na zawsze, czyli romantyczna historia Niny i Hugo. Zobacz trailer filmu

Co się stanie gdy porzucona na ślubnym kobiercu Nina, by zapomnieć o tym co ją spotkało wyruszy z jej przyjacielem z dzieciństwa na wyspę Mauritius, na której miała spędzić miesiąc miodowy ze swoim przyszłym mężem? Komedia produkcji RPA z 2016 roku Od teraz na zawsze (Vir Altyd) nakręcona przez Jaco Smit na podstawie scenariusza Ivana Botha i DonnaLee Roberts, którzy także zagrali w tym filmie główne role to ciepła i romantyczna opowieść o poszukiwaniu szczęścia, radości życia i o tym, co jest w życiu najważniejsze. A jej głównie bohaterowie Hugo i Nina podczas tej podróży odkrywają, że młodzieńcze uczucie nie wygasło. Jak się zakończy idylla przekonacie się oglądając ten film. By was do tego zachęcić zobaczcie trailer. Zobacz trailer filmu Od teraz na zawsze:

Arash i T-Pain w hicie "Sex Love Rock N Roll".Zobacz teledysk do piosenki

"Sex Love Rock N Roll" to tytuł jednego z najbardziej tanecznych hitów ostatnich lat nagranego wspólnie przez irańską gwiazdę muzyki dance, Arasha i popularnego amerykańskiego wykonawcę hip-hop i R&B, T-Paina Nagrany w 2014 numer znalazł się na ostatniej płycie Arasha zatytułowanej "Superman" wydanej tego samego roku 4 listopada. Utrzymany w rytmie pop dance przebój odbiega od tego, co do tej pory przyzwyczaił nasz Arash i ukazuje nowe możliwości tego zdolnego twórcy, który ostatnio pracował przy hicie Margaret ( Margaret - Cool Me Down - YouTube) 38-letni Arash pochodzi z Iranu, a obecnie mieszka w Szwecji i jest popularny piosenkarzem i producentem muzycznym oraz autorem wielu przebojów, m.in. "One D ay ", "Broken Angel", "Iran Iran", "Always", "Pure Love", "Boro Boro", czy "Temptation". 30-letni T-Pain, to pseudonim artystyczny Faheema Rasheeda Najma, amerykański

Już w Sobotę wystartuje Roztańczony PGE Narodowy 2018

22 września, w Sobotę wystartuje najbardziej roztańczona impreza w Polsce - Roztańczony PGE Narodowy 2018 na której wystąpi wiele gwiazd muzyki tanecznej z zagranicy i Polski, wśród nich m.in. Shanguy, Sabrina, Londonbeat, Cleo, grupa Boys oraz Zenon Martyniuk z zespołem Akcent Będzie to kolejna edycja tej imprezy. Poprzednia zakończyła się wielkim sukcesem, bo w Warszawie na Stadionie PGE Narodowy, który jest oficjalną areną piłkarskiej reprezentacji Polski i Euro 2018 przy rytmach muzyki dance i disco bawiło się wielu sympatyków tych rytmów, a przed telewizorem zasiadła rekordowa publiczność. W Sobotę imprezie wezmą udział m.in. autorzy hitu hit I've been thinking about you, zespół Londonbeat, Sabrina, która podbiła świat przebojem Boys, Boys, Boys oraz Shanguy, który wylansował przebój La Louze. Zobacz teledysk Sabriny do wielkiego hitu Boy, Boys, Boys: Polskę reprezentować będzie Cleo, Filip Lato, Zenon Martyniuk z zespołem Akcent, Sławomir,  Boys,  Long &am