Polscy przedsiębiorcy, wybierając partnera biznesowego, kierują się
przede wszystkim wiedzą o jego płynności finansowej i satysfakcją z
wcześniejszych kontaktów z firmą – wynika z badania przeprowadzonego
przez program Rzetelna Firma
Z kolei głównym źródłem wiedzy o wiarygodności
potencjalnego kontrahenta są opinie innych przedsiębiorców i znajomych,
dane zewnętrznych, wyspecjalizowanych w ich dostarczeniu podmiotów oraz
posiadane przez niego referencje. Aż co dziesiąty przedsiębiorca nie
dokonuje weryfikacji swojego przyszłego partnera w interesach.
Dla przedsiębiorców uczestniczących w programie Rzetelna
Firma najważniejszym kryterium, które decyduje o nawiązaniu współpracy z
konkretną firmą, jest jej płynność finansowa. Tak wskazało 27 proc.
uczestników badania „Rzetelność polskich przedsiębiorstw 2011 – trendy i
bariery”. Istotne są również osobiste doświadczenia przedsiębiorcy. Aż
26 proc. badanych uznało, że na wybór kontrahenta duży wpływ ma
satysfakcja z wcześniejszych kontaktów.
Czym kierują się polscy przedsiębiorcy przy wyborze partnera biznesowego
Źródło: Badanie „Rzetelność polskich przedsiębiorstw 2011 – trendy i bariery” dla Rzetelnej Firmy
Źródło: Badanie „Rzetelność polskich przedsiębiorstw 2011 – trendy i bariery” dla Rzetelnej Firmy
Według polskich przedsiębiorców równie ważna jest opinia rynkowa o
firmie. Niemal jedna czwarta badanych przyznała, że dobiera partnerów w
biznesie na podstawie rekomendacji innych przedsiębiorców lub swoich
znajomych. Przejrzystość oferty oraz doświadczenie firmy stanowi
wymierne kryterium tylko dla niewielu badanych przedsiębiorców.
„Jak pokazuje badanie przeprowadzone przez program Rzetelna Firma przedsiębiorcy dokonując wyboru partnera biznesowego
biorą pod uwagę nie tylko kwestie czysto finansowe, ale również
pozapłatnicze elementy rzetelności. Połowa z nich uwzględnia
doświadczenie, czy to swoje, czy innych podmiotów gospodarczych, oraz
ich rekomendacje.” – mówi Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy.
Jednocześnie uczestnicy programu Rzetelna Firma wskazali na źródła, z
jakich czerpią wiedzę na temat potencjalnych partnerów biznesowych. Aż
42 proc. badanych zasięga opinii innych przedsiębiorców, lub też
znajomych, którzy mieli do czynienia z daną firmą.
Jak przedsiębiorcy weryfikują rzetelność potencjalnego partnera biznesowego
Źródło: Źródło: Badanie „Rzetelność polskich przedsiębiorstw 2011 – trendy i bariery” dla Rzetelnej Firmy
Źródło: Źródło: Badanie „Rzetelność polskich przedsiębiorstw 2011 – trendy i bariery” dla Rzetelnej Firmy
Prawie jedna trzecia ankietowanych przedsiębiorców, celem weryfikacji rzetelności ewentualnego kontrahenta, korzysta z usług powołanych do tego instytucji, takich jak biura informacji gospodarczej czy wywiadownie. 12 procent podejmuje decyzje na podstawie referencji i zaświadczeń zdobytych przez przedsiębiorstwo. Z kolei co dziesiąty ankietowany przedsiębiorca nie weryfikuje rzetelności potencjalnego partnera biznesowego.
„Wybór partnera biznesowego nie może być dziełem przypadku. Z badania
wynika, że osoby prowadzące działalność gospodarczą w pierwszej
kolejności zasięgają opinii innych podmiotów gospodarczych a następnie
pozyskują informacje z wyspecjalizowanych instytucji, takich jak biura
informacji gospodarczej czy wywiadownie. Wykorzystanie do weryfikacji
swoich kontrahentów szeregu narzędzi dostępnych na rynku wydatnie
zwiększa bezpieczeństwo prowadzonej działalności gospodarczej.” –
przekonuje Waldemar Sokołowski. „Niepokojącym zjawiskiem, które wykazało
badanie, jest wysoka liczba podmiotów, która nie przeprowadza
weryfikacji swoich partnerów biznesowych. To oznacza, że nie wszyscy
przedsiębiorcy zdają sobie sprawę z konsekwencji natrafienia na
nierzetelnego kontrahenta.” - podkreśla Waldemar Sokołowski.
Z badania „Rzetelność polskich przedsiębiorstw 2011 – trendy i bariery” wynika, że:
- przy wyborze partnera biznesowego przedsiębiorcy kierują się głównie jego rzetelnością finansową i reputacją rynkową;
- rzetelność potencjalnego kontrahenta weryfikowana jest przez przedsiębiorców przede wszystkim na podstawie opinii innych podmiotów gospodarczych i znajomych oraz w świetle danych dostarczonych przez powołane do tego instytucje;
- co dziesiąty przedsiębiorca nie weryfikuje rzetelności potencjalnego partnera biznesowego.
- przy wyborze partnera biznesowego przedsiębiorcy kierują się głównie jego rzetelnością finansową i reputacją rynkową;
- rzetelność potencjalnego kontrahenta weryfikowana jest przez przedsiębiorców przede wszystkim na podstawie opinii innych podmiotów gospodarczych i znajomych oraz w świetle danych dostarczonych przez powołane do tego instytucje;
- co dziesiąty przedsiębiorca nie weryfikuje rzetelności potencjalnego partnera biznesowego.
Badanie „Rzetelność polskich przedsiębiorstw 2011 – trendy i bariery”
zostało przeprowadzone w listopadzie 2011 na reprezentatywnej grupie
1009 przedsiębiorstw, które uczestniczą w programie Rzetelna Firma.
Żródło: rzetelnafirma.pl
Przeczytaj także: Następny mundial w 2018 roku w Rosji
Komentarze
Prześlij komentarz