Niespełna miesiąc temu świat obiegły pierwsze
zdjęcia nowego Volvo XC90, a już dziś szwedzka marka pokazała jak
najnowszy model będzie wyglądać w wersji R-Design. Samochód w tym
wydaniu z pewnością spodoba się każdemu, kto szuka SUV-a o sportowym
wyglądzie
Wygląd zewnętrzny
Nowe XC90 będzie dostępne w charakterystycznej dla serii R-Design
barwie lakieru, która dotąd nosiła nazwę Rebel Blue. W XC90 nowością
będzie to, że w odmianie R-Design będzie można wybrać niebieski lakier fabrycznie pokryty folią matującą. Naturalnie, auto będzie też dostępne w innych kolorach.
Volvo doskonale zdaje sobie sprawę jak mocno na wygląd auta wpływają
drobne detale, a tych w XC90 R-Design jest sporo. Uwagę przykuwa inny
wzór grilla atrapy chłodnicy, przednie i tylne zderzaki wyposażone w
dodatkowe spojlery oraz podwójny wydech o końcówkach zintegrowanych ze
zderzakiem.
W aucie znajdziemy metalowe obramowania okien i relingi
dachowe w kolorze srebrnym.
W tym samym kolorze są także lusterka
boczne, jednak ich fakturę zmatowiono, co dobrze komponuje się z matowym
lakierem.
Całości sportowego wyglądu dopełniają felgi ze stopów lekkich
o wzorze dedykowanym dla wersji R-Design. Są one dostępne w rozmiarze
od 20 do 22 cali.
Detale wnętrz
W środku znajdziemy fotele znacznie mocniej wyprofilowane niż w
pozostałych wersjach XC90. Standardem w pakiecie R-Design będzie
tapicerka łącząca nubuk z perforowaną skórą.
Za dopłatą otrzymamy pełną
tapicerkę skórzaną. Perforowaną skórę znajdziemy także na lewarku
skrzyni biegów oraz na kluczyku, który będzie unikalny dla wersji
R-Design.
Wykończenia pedałów będą metalowe. Zupełnie inne dywaniki,
karbonowe wykończenia deski rozdzielczej i specjalne podświetlanie
wnętrza – to szereg kolejnych sportowych detali.
Wisienką na torcie jest
animowana grafika wyświetlana na zegarach XC90, które bazują na
wyświetlaczach TFT.
Osiągi godne R-Design
Moc 400 KM i sumaryczny moment obrotowy o wartości 600 Nm – te dane
nie wymagają wielkiego komentarza. W topowej wersji XC90 T8 znajdziemy
dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ponad 300 KM współpracujący z
silnikiem elektrycznym o mocy 80 KM. Tak wyposażone XC90 przyspiesza do
100 km/h w około 6 sekund. To naprawdę niewiele, jeśli weźmiemy pod
uwagę masę i rozmiary auta. Nowa wersja R-Design jest dostępna także z
pozostałymi jednostkami napędowymi.
Uproszczenie wersji wyposażeniowych
Aż dotąd R-Design był pakietem dokupowanym dodatkowo do określonych
wersji wyposażeniowych. Teraz się to zmieni. Podstawową wersją XC90
będzie Kinetic, lepiej wyposażoną – Momentum. Najbogatszymi wersje będą
usportowiona wersja R-Design lub luksusowa Inscription. Z oferty zniknie
wersja Summum.
Komentarze
Prześlij komentarz