Sport, informacje i publicystyka,
styl życia, nowe technologie czy praca – które tematy stron WWW
cieszą się największym zainteresowaniem użytkowników urządzeń
przenośnych? Postanowił sprawdzić to Gemius
Przybywa mobilnych
internautów. W lipcu 2014 roku już 12 proc. ruchu w polskim
internecie pochodziło z urządzeń przenośnych. Najwięcej tych od
Samsunga (30 proc. ruchu w mobilnej sieci) i Apple’a (28 proc.).
Czego mobilni internauci poszukują na stronach WWW? Gemius
przeanalizował dane o ruchu z przeglądarek mobilnych w kwietniu
2014 roku. Analitycy firmy wzięli pod lupę pięć tematów, tj.
sport, informacje i publicystyka, styl życia, nowe technologie oraz
praca, aby sprawdzić, które z nich cieszą się największą
popularnością wśród mobilnych internautów.
Sport, informacje i
publicystyka
Okazuje się, że mobilni
internauci często przeglądają strony o tematyce sportowej (20
proc. ruchu na stronach o tej tematyce pochodzi z przeglądarek
mobilnych) oraz serwisy z informacjami i publicystyką (18 proc).
Popularnością wśród użytkowników internetu mobilnego cieszą
się także strony WWW o stylu życia, w tym serwisy dla kobiet i
mężczyzn, młodzieży i studentów oraz poświęcone zdrowiu i
medycynie, religii czy plotkom (15 proc.). Podobnie jest ze stronami
internetowymi dotyczącymi nowinek technologicznych (14 proc.).
Nieco inaczej wyglądają
liczby w przypadku portali z ofertami pracy i poradami dotyczącymi
rozwoju kariery zawodowej. Niemal co dwunasta (8,4 proc.) odsłona na
tych stronach WWW pochodzi ze smartfonów i tabletów.
– Z miesiąca na
miesiąc rośnie liczba odsłon generowanych przez użytkowników
urządzeń mobilnych w sieci. Dotyczy to całego regionu Europy
Środkowo-Wschodniej. Co prawda obecnie Polska znajduje się pod tym
względem w połowie stawki, ale to nie znaczy, że za dwa lata nie
osiągnie poziomu Danii. Tam ruch w sieci z urządzeń przenośnych
zbliża się do 50 procent. Dwa lata temu, podobnie jak w Polsce, co
dziesiąta odsłona w duńskim internecie pochodziła z tabletów i
smartfonów – komentuje Michał Włodarczyk z firmy Gemius.
Jego zdaniem to wyraźny
sygnał dla wydawców, którzy jeszcze nie rozpoczęli sprzedaży
reklamy mobilnej, a także dla reklamodawców, którzy planują
strategie obecności marki w polskiej sieci.
Dane pochodzą z
ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius,
realizowanego przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie
Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane
statystyczne, które prezentują oglądalność stron WWW i
aplikacji, korzystanie z materiałów audio i wideo w Polsce oraz
związane z nimi profile społeczno-demograficzne internautów.
Komentarze
Prześlij komentarz