Volvo ma powody do świętowania. Koncern notuje najwyższą sprzedaż miesięczną w 88-letniej historii marki
Volvo Car
Corporation ma kolejne powody do zadowolenia w tym roku. Koncern odnotował globalny wzrost sprzedaży miesięcznej o 26% w porównaniu z listopadem
2014 To najwyższa sprzedaż miesięczna w historii marki.
Doskonałemu przyjęciu modelu XC90 towarzyszy niesłabnąca popularność
XC60 oraz V40 i V40 Cross Country – to kluczowe modele, które napędzały
sprzedaż w tym miesiącu
Aż 49 055
samochodów, które zostały sprzedane w ubiegłym miesiącu przez Volvo to
wynik rekordowy – jeszcze nigdy w 88-letniej historii marki klienci nie
nabyli tylu sztuk Volvo w przeciągu jednego miesiąca. To kolejny krok do
realizacji planu, jakim w perspektywie średnio-terminowej jest sprzedaż
przeszło 800 000 samochodów rocznie. Aby osiągnąć taki poziom sprzedaży
w przeciągu najbliższych 4 lat, Volvo całkowicie odnowi gamę
oferowanych modeli.
Globalny sukces
Volvo XC90 przeciera szlaki przed najnowszym autem marki – limuzyną S90.
To kolejne auto zbudowane na platformie SPA, które śmiało czerpie ze
stylistycznych wzorców znanych z jego potężniejszego brata. XC90 to
także główny czynnik napędzający sprzedaż w Stanach Zjednoczonych.
Wzrost sprzedaży o 90,5% w stosunku do listopada 2014 to imponujący
wynik, na który decydujący wpływ miał właśnie popyt na szwedzkie SUV-y.
Łącznie w USA sprzedaż zamknęła się wynikiem 6 903 sztuk.
Popularność
Volvo rośnie także w Europie. 26 646 sprzedanych Volvo to o 23,9%
więcej niż w analogicznym okresie 2014. Szwedzki oddział marki
zaraportował udział rynku na poziomie 24,3%, zaś rynki niemiecki i
holenderski okazały się być najszybciej rosnącymi. Na Starym Kontynencie
największa popularnością cieszyły się modele V40 oraz XC60, największy
wzrost z kolei zanotował flagowy XC90. 15,8% wzrostu zaraportował
chiński oddział marki, co łącznie dało sprzedaż 8 045 samochodów w
listopadzie. Wciąż najpopularniejszymi modelami w Państwie Środka są
Volvo XC60 oraz S60L.
Tak prezentują się statystyki sprzedaży (dostawy do klientów końcowych) samochodów wyprodukowanych przez Volvo Car Group:
Listopad Styczeń – Listopad 2014 2015 Zmiana 2014 2015 Zmiana Chiny 6946 8045 15,8% 73071 71766 -1,8% USA 3623 6903 90,5% 51451 60706 18,0% Szwecja 5718 8164 42,8% 55092 62119 12,8% Europa Zachodnia 15783 18482 17,1% 163283 173598 6,3% Pozostałe rynki 6871 7461 8,6% 75924 72813 -4,1% ŁĄCZNIE 38941 49055 26,0% 418821 441002 5,3%
Globalnie wśród najpopularniejszych modeli Volvo prowadzi XC60 z
wynikiem 13 988 sprzedanych egzemplarzy (2014: 12 360), na drugim
miejscu znajduje się Volvo V40 oraz V40 Cross Country, których
dostarczono łącznie 9 656 (2014: 9 591). Trzecim w kolejności
najpopularniejszym modelem był flagowy Volvo XC90 – sprzedano 6 792
sztuk, co oznacza że sprzedaż tego modelu cały czas rośnie.
Komentarze
Prześlij komentarz