Przejdź do głównej zawartości

Lewandowski na topie. Internauci szaleją

Media kolejny miesiąc nie szczędzą zachwytów Lewandowskiemu. W listopadzie na jego temat ukazało się 323,3 tys. materiałów. Ręce zacierają nie tylko kibice, ale także sponsorzy. Wartość promocyjna publikacji, w których pojawiało się nazwisko sportowca wyniosła 56 mln złotych – wynika z raportu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”


Listopad zdecydowanie należał do RL9. W mediach tradycyjnych – w prasie, RTV i na portalach internetowych opublikowano 8,4 tys. informacji – stanowiło to zaledwie 2,7 proc. ogólnego przekazu. Wśród tego typu źródeł najwięcej materiałów pochodziło z internetu (76 proc.), a następnie z prasy (12 proc.), radia (7 proc.) i telewizji (5 proc.).

Wykres 1.  Liczba publikacji na temat Roberta Lewandowskiego w poszczególnych mediach w listopadzie 2015 r.

O Lewandowskim najczęściej wspominały gazety: „Przegląd Sportowy”, „Sport” i „Express Ilustrowany”. W przypadku portali największą aktywnością w stosunku do RL9 wykazali się dziennikarze z redakcji Sport.se.pl, Sportowefakty.wp.pl oraz Eurosport.onet.pl. Natomiast w telewizji dominowały kanały TVP Info, Polsat News i Superstacja, a w radiu RMF FM, Radio TOK FM i Polskie Radio Program 3.

Fani Lewandowskiego najczęściej mogli zetknąć się z informacją o sportowcu 16 listopada. Tego dnia opublikowano 1,1 tys. tekstów w prasie, RTV i na portalach internetowych. Materiały dotyczyły głównie spektakularnych doniesień na temat najbliższego okresu transferowego piłkarzy. Do mediów wyciekła informacja, że Lewym interesuje się Real Madryt. Specjaliści szacowali, że za polskiego napastnika hiszpański klub musiałby zapłacić 70 mln euro.

Drugi skok aktywności przypadł na 25 listopada i dotyczył nominacji Lewandowskiego do najlepszej jedenastki 2015 roku w Europie. Wśród kandydatów pojawił się jeszcze jeden polski zawodnik – Grzegorz Krychowiak.

Wykres 2. Liczba i dotarcie publikacji na temat Roberta Lewandowskiego w listopadzie 2015 r.

Ekwiwalent reklamowy materiałów nawiązujących do sportowca osiągnął wartość 56 mln złotych, a publikacje wygenerowały dotarcie na poziomie 6,9 mld kontaktów. Z analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wynika, że informacje o Lewandowskim ukazywały się zdecydowanie częściej w mediach ogólnopolskich (64 proc.).

Lewandowski królem social media

Internauci śledzą i chętnie komentują kolejne sukcesy Lewego w mediach społecznościowych. W listopadzie na jego temat opublikowano aż 314,8 tys. wpisów i komentarzy. Duże zainteresowanie sportowcem widać także po wynikach wyszukiwania w Google’u. Jednak nie zawsze pokrywało się ono ze wzmożonym zaciekawieniem użytkowników social media. Przykładowo internauci najczęściej wpisywali nazwisko RL9 w okienko wyszukiwania 13 grudnia, natomiast tego dnia wzmianek w mediach społecznościowych jest stosunkowo niewiele. 

Wykres 3. Wyszukiwania w Google w porównaniu z sumą publikacji w mediach. Liczby reprezentują zainteresowanie względem najwyższego punktu na wykresie

Źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

13 godzin: Tajna misja w Benghazi. Ten film musisz zobaczyć!

Jest 11 września 2012 roku. Uzbrojona grupa islamskich bojowników atakuje konsulat Stanów Zjednoczonych znajdujący się w libijskim mieście Benghazi. Na ratunek dyplomatom rusza sześciu świetnie wyszkolonych ochroniarzy, byłych żołnierzy jednostek specjalnych. Przez kilkanaście godzin walczą oni  z terrorystami Film 13 godzin: Tajna misja w Benghazi, o którym mowa został oparty na bestsellerowej książce "13 Hours: The Inside Account of What Really Happened in Benghazi" Mitchella Zuckoffa, która została napisane na podstawie prawdziwych wydarzeń. Zobacz trailer filmu 13 godzin: Tajna misja w Benghazi: Reżyserem filmu jest znany z filmów akcji Michael Bay (Armageddon, Pearl Harabor, Transformers), a w rolach głównych wystąpili: James Badge Dale (Infiltracja, Wstyd), John Krasinski (Biuro), Max Martini (Szeregowiec Ryan, Pacific Rim), Pablo Schreiber (Królowie Dogtown, Orange is the New Black) oraz David Denman (1000 lat po Ziemi, Dar). Przeczyta...

Brazylijska piękność nago. Jessika Alves w sierpniowym "Playboyu"

Jessika Alves wystąpiła w sesji jubileuszowego wydania magazynu „Playboy”. Piękna brazylijska aktorka przyznała w jednym z wywiadów, że jest szczęśliwa, że mogła pokazać swoje naturalne piękno i zdradziła, że nigdy jeszcze nie chodziła tak długo nago w życiu jak podczas rozbieranych zdjęć Sesja zdjęciowa do sierpniowego "Playboya" z udziałem Jessiki Alves była kręcona w Sul do Rio.  Pi ę kna aktorka, która niedawno zakończyła zd j ęcia do ostatniej części telenoweli "Em Familia",  11 sierpnia pojawi się w programie "Super Chef VIP w 2014", w kt ó rym uczestnicy b ę dą walczyli o nagrodę w wysokości 50.000 dolarów.   Efekty sesji z udziałem pięknej panny Alves możemy podziwiać w jubileuszowym wydaniu brazylijskiej edycji magazynu "Playboy". A trzeba przyznać, że jest się czym zachwycać, bo urodziwa  Jessika wygląda zjawiskowo i seksownie. To zasługa w dużym stopniu jej naturalnego wdzięku, ale i wynik pracy stylistów,...

Mistrzostwa Europy U-21 w piłce nożnej już w czerwcu

16 czerwca rozpoczną się Mistrzostwa Europy U-21 w piłce nożnej, których gospodarzem jest Polska. Mecz będą odbywały się na stadionach w Kielcach, Lublinie, Gdyni, Bydgoszczy, Krakowie i w Tychach Na początku czekają nas dwa spotkania w Grupie A, w której w Piątek 16 czerwca Szwecja U-21 zmierzy się z Anglią U-21 w Kielcach, o godz. 18:00, a Reprezentacja Polski U-21 powalczy ze Słowacją U-21 o godzinie 20:45 w Lublinie W sobotę, 17 czerwca  w Grupie B Portugalia U-21 zagra z Serbia U-21 o godz. 18:00 w Gdyni, a Bydgoszczy zmierzą się Reprezentacja Hiszpanii U-21- Macedonią U-21  o godzinie 20:45 W niedzielę, 18 czerwca w Grupie C Niemcy U-21 zagrają z Czechami U-21 w Tychach o godz. 18:00, a w Krakowie Dania U-21 zmierzy się z Włochami U-21 o godz. 20:45. Zobacz Miasta Gospodarzy Euro U21 Polska 2017: