Po udanej premierze
modelu XC90, Volvo idzie za ciosem prezentując swoją flagową limuzynę.
Mierzący niemal 5 metrów model S90 radykalnie zrywa z kształtami swojego
poprzednika. Jakość materiałów wykończeniowych i stylistyka auta
przywodzi na myśl model XC90, z którym S90 dzieli płytę podłogową. Nie
zabrakło także inspiracji detalami Concept Coupe. Do segmentu D/E
premium dołączył właśnie kolejny, poważny gracz
Harmonijne linie, piękne detale
Nowe
Volvo S90 powstało w ramach nowej linii stylistycznej, za którą
odpowiada Thomas Ingenlath. Zastosowanie nowej płyty podłogowej SPA dało
projektantom dużą swobodę w kształtowaniu linii i proporcji nadwozia.
Bryła auta ma ładne proporcje i osadzona jest na dużych kołach. Dostępne
są rozmiary od 17 aż do 21 cali. Przednie światła w technologii LED
mają charakterystyczny kształt młota Thora, znany z modelu XC90. Tylne
lampy nawiązują do tych, jakie zastosowano w Concept Coupe.
We wnętrzu panuje minimalistyczna elegancja znana z flagowego SUV-a. Większość funkcji wywołuje się za pomocą pionowego, 9-calowego ekranu dotykowego, który powstał przy współpracy z firmą Apple.
Cechą odróżniającą S90 od XC90 są pionowo umieszczone szczeliny nawiewu, po obu stronach panelu dotykowego. Inaczej poprowadzono listwy ozdobne i przeprojektowano system nagłośnienia Bowers&Wilkins pod kątem kabiny S90. Nowa limuzyna jest o ponad 11 cm dłuższa od modelu S80, mierząc 496 cm długości. Eleganckie proporcje nadwozia to także zasługa dużej szerokości wynoszącej 202 cm i nisko poprowadzonej linii dachu. Wysokość auta wynosi 144 cm.
We wnętrzu panuje minimalistyczna elegancja znana z flagowego SUV-a. Większość funkcji wywołuje się za pomocą pionowego, 9-calowego ekranu dotykowego, który powstał przy współpracy z firmą Apple.
Cechą odróżniającą S90 od XC90 są pionowo umieszczone szczeliny nawiewu, po obu stronach panelu dotykowego. Inaczej poprowadzono listwy ozdobne i przeprojektowano system nagłośnienia Bowers&Wilkins pod kątem kabiny S90. Nowa limuzyna jest o ponad 11 cm dłuższa od modelu S80, mierząc 496 cm długości. Eleganckie proporcje nadwozia to także zasługa dużej szerokości wynoszącej 202 cm i nisko poprowadzonej linii dachu. Wysokość auta wynosi 144 cm.
Nowoczesne zespoły napędowe
W
modelu S90 postawiono na dwulitrowe silniki Drive-E własnej
konstrukcji. Najpierw w ofercie pojawią się dwie wersje wysokoprężne:
D4 o mocy 190 KM i D5 AWD o mocy 233 KM. Później dołączy do nich jeszcze
jedna, bazowa odmiana z Dieslem o niższej mocy. W modelu D5 zastosowano
unikalne rozwiązanie Power Pulse, które znacząco poprawia
przyspieszenie i elastyczność samochodu. Silnik elektryczny samochodu
spręża powietrze i gromadzi je w specjalnym zbiorniku. Gdy kierowca
naciśnie mocniej gaz, sprężone powietrze trafia przez filtr powietrza do
turbosprężarki eliminując efekt tzw. turbodziury. Najmocniejsza odmiana
benzynowa T6 AWD 320 KM osiąga 100 km/h ze startu zatrzymanego w 5,8 s.
Odmiana hybrydowa T8 AWD Twin Engine będzie dysponowała dodatkowo
silnikiem elektrycznym o mocy ponad 62 kW, który zapewni limuzynie
jeszcze lepsze osiągi. Do oferty dołączy także wersja T5 z napędem na
przednią oś.
Najbezpieczniejsze na świecie
To
wieloletnia tradycja Volvo, że każdy nowy model tej marki stanowi punkt
odniesienia dla całej konkurencji. W modelu S90 zastosowano po raz
pierwszy na świecie system wykrywający duże zwierzęta takie jak łosie,
jelenie, czy konie. System detekcji tych zwierząt pozwala uniknąć bądź
zmniejszyć konsekwencje takich wypadków.
W S90 zastosowano także system automatycznej jazdy w korku oraz samoczynnego utrzymywania się na pasie jazdy działający do prędkości 110 km/h włącznie. Volvo S90 otrzyma bardzo bogaty zestaw seryjnego wyposażenia w systemy bezpieczeństwa obejmujący m.in. system City Safety zapobiegający kolizji do różnicy prędkości 80 km/h przed poprzedzającym pojazdem.
W S90 zastosowano także system automatycznej jazdy w korku oraz samoczynnego utrzymywania się na pasie jazdy działający do prędkości 110 km/h włącznie. Volvo S90 otrzyma bardzo bogaty zestaw seryjnego wyposażenia w systemy bezpieczeństwa obejmujący m.in. system City Safety zapobiegający kolizji do różnicy prędkości 80 km/h przed poprzedzającym pojazdem.
Bogata paleta wyposażenia dodatkowego
Volvo
S90 będzie korzystało z zawieszenia wielowahaczowego. Podobnie jak w
modelu XC90, także do S90 będzie można zamówić zawieszenie pneumatyczne.
Na liście wyposażenia dodatkowego nie zabrakło wielu wzorów tapicerki z
naturalnej skóry, najnowszych systemów multimedialnych w tym Apple
CarPlay, systemu Volvo On Call pozwalającego sterować z telefonu wieloma
funkcjami auta oraz doskonałego systemu audio Bowers&Wilkins.
Komentarze
Prześlij komentarz