Audi przygotowuje sieć swoich fabryk na całym świecie do wdrożenia założeń mobilności przyszłości. W roku 2018, w Brukseli rozpocznie seryjną produkcję SUV-a napędzanego wyłącznie energią elektryczną. Zakłady te będą również wytwarzać akumulatory na potrzeby nowego modelu
Produkcja A1 zostanie przeniesiona z Belgii do hiszpańskiej fabryki Audi w Martorell, a Audi Q3 produkowane obecnie w Hiszpanii, w przyszłości będzie wytwarzane w węgierskim Győr.
Rotacja modeli przyniesie korzyść wszystkim filiom globalnej sieci produkcyjnej Audi. „Nowy podział zwiększy wydajność naszej produkcji i wzmocni wszystkie zaangażowane w ten proces strony“ – mówi Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG. „W ten sposób wzmacniamy synergię wewnątrz Grupy Volkswagen i konsolidujemy kluczowe kompetencje.” Decyzje dotyczące miejsc produkcji poszczególnych modeli zabezpieczają miejsca pracy i są kolejnym krokiem na drodze internacjonalizacji sieci produkcyjnej.
Począwszy od roku 2018, Audi Brussels będzie jedyną fabryką produkującą pierwszego, w pełni elektrycznego SUV-a spod znaku czterech pierścieni, przeznaczonego na rynki całego świata. Pojazd studyjnyAdi e-tron quattro concept, zaprezentowany na Międzynarodowej Wystawie Motoryzacyjnej IAA 2015, ukazuje wyraźnie, jak będzie wyglądał samochód produkcji seryjnej. Sportowy, elektryczny SUV, zajmie w gamie modelowej Audi miejsce między Q7, a Q5. Wyposażone w gwarantujący duży zasięg akumulator i trzy silniki elektryczne Audi e-tron, charakteryzuje się sportowym zacięciem, wysoką dynamiką oraz doskonałą wydajnością. Dzięki zasięgowi ponad 500 km i dzięki możliwości szybkiego ładowania akumulatorów, samochód ten jest praktyczny i funkcjonalny w codziennym użytkowaniu.
Zakłady w Brukseli będą też prowadzić własną produkcję akumulatorów. Stają się tym samym kluczową w Grupie Volkswagen fabryką wdrażającą założenia mobilności elektrycznej.
W ramach działań restrukturyzacyjnych zmienią się również miejsca wytwarzania znanych już modeli Audi. Produkowane dotąd w Brukseli Audi A1 będzie w przyszłości składane w hiszpańskich zakładach Seata w Martorell, a Audi Hungaria w Győr przejmie produkcję Audi Q3, wytwarzanego dotychczas w Hiszpanii. W węgierskiej fabryce produkowane są w tej chwili cztery inne modele Audi: Audi A3 Limousine, Audi A3 Cabriolet, Audi TT Coupé i Audi TT Roadster.
Zakłady w Brukseli będą też prowadzić własną produkcję akumulatorów. Stają się tym samym kluczową w Grupie Volkswagen fabryką wdrażającą założenia mobilności elektrycznej.
W ramach działań restrukturyzacyjnych zmienią się również miejsca wytwarzania znanych już modeli Audi. Produkowane dotąd w Brukseli Audi A1 będzie w przyszłości składane w hiszpańskich zakładach Seata w Martorell, a Audi Hungaria w Győr przejmie produkcję Audi Q3, wytwarzanego dotychczas w Hiszpanii. W węgierskiej fabryce produkowane są w tej chwili cztery inne modele Audi: Audi A3 Limousine, Audi A3 Cabriolet, Audi TT Coupé i Audi TT Roadster.
Komentarze
Prześlij komentarz