Pierwsza publiczna
premiera najnowszego Volvo S90 odbędzie się podczas targów
motoryzacyjnych NAIAS w Detroit. Stany Zjednoczone są dla szwedzkiej
marki bardzo ważnym rynkiem zbytu, a miejsce premiery luksusowego sedana
jasno wskazuje, gdzie znajdzie on wielu nabywców. Model S90 ma
przyczynić się do kolejnego wzrostu sprzedaży Volvo, która i tak jest
najwyższa w historii
W
ubiegłym roku sprzedaż Volvo w Stanach Zjednoczonych wzrosła o 24,3%.
Najbardziej spektakularne rekordy padały w ostatnim kwartale. W
październiku 2015 wzrost sprzedaży w porównaniu do października roku
wcześniejszego wyniósł 87%. W listopadzie było to już 90%, a w grudniu
89,9%. Jest to zasługa olbrzymiego powodzenia modeli XC60 i XC90.
Tymczasem Volvo prezentuje Amerykanom kolejny model, który ma ich
przyciągnąć do salonów.
Wszystko
wskazuje na to, że Volvo w Stanach Zjednoczonych właśnie wróciło do gry.
Nasza sprzedaż w ubiegłym roku mocno wzrosła, a w 2016 roku spodziewamy
się kolejnego poprawienia wyniku, między innymi dzięki wprowadzeniu do
oferty nowego sedana – S90 – powiedział Lex Kerssemakers, kierujący oddziałem Volvo Car Group w obu Amerykach.
Amerykańska
premiera modelu S90 zbiega się z planami Volvo, które zakładają
zbudowanie fabryki samochodów w Charleston w Karolinie Południowej. Ta
powstająca już inwestycja warta 11 mld dolarów skróci czas oczekiwania
na auta w USA, zwiększy moce produkcyjne firmy, a przy okazji da pracę
dwóm tysiącom ludzi.
To właśnie
Amerykanie mają szansę jako pierwsi zobaczyć na żywo nasze najnowsze
Volvo S90. Już rozpoczęliśmy pracę nad budową naszej fabryki w USA. Te
dwa fakty najlepiej pokazują, jak poważnie traktujemy rynek Ameryki
Północnej – powiedział prezes Volvo Car Group – Hakan Samuelsson.
Wprowadzenie
nowego Volvo S90 jest kolejnym ważnym etapem całościowego odnowienia
oferty. W ubiegłym roku nową generację modeli otworzył XC90. Tylko w
zeszłym roku zebrano 88 000 zamówień na tego flagowego SUV-a. Ta liczba
znacznie przekroczyła wstępne prognozy zakładające, że będzie to około
50 000 aut. Tym samym klienci dali wyraz temu, że podoba im się kierunek
rozwoju marki, a w szczególności jej design i rozwijane przez nią
technologie.
S80 i S90 – łączy je tylko miejsce produkcji
Już
na pierwszy rzut oka widać, że Volvo S90 nie jest kontynuacją modelu
S80. To samochód zbudowany od nowa. Wnętrze przypomina to znane z nowego
modelu XC90, ale przystosowano je do nadwozia luksusowego sedana. Tak
jak XC90, także w S90 zastosowano przednie światła LED-owe z
charakterystycznym motywem a la „młot Thora”. Ukłonem w kierunku
tradycji jest pionowe, wklęsłe ożebrowanie atrapy chłodnicy, które
odwzorowuje kształt grilla klasycznego Volvo P1800. Oglądany w lusterku
wstecznym model S90 nie da się pomylić z żadnym innym samochodem.
Niskie
nadwozie wpisuje się w trend budowania czterodrzwiowych sedanów o
proporcjach coupe. Styliści poświęcili wiele uwagi detalom. We wnętrzu
S90 znajdziemy przeszycia z prawdziwej skóry, eleganckie metalowe
wstawki, czy piękne kratki nawiewu powietrza umieszczone po obu stronach
pionowego ekranu dotykowego.
Nasza
flagowa limuzyna Volvo S90 jest samochodem, który zmieni reguły gry. To
auto z klasą. Nadwozie zostało zaprojektowane z najwyższą dbałością, co
widzimy choćby w liniach nadwozia charakterystycznych dla
skandynawskiego wzornictwa. Wnętrze wzbudza podziw doskonałym
połączeniem nowoczesnych technologii i naturalnych materiałów tworząc
unikalną atmosferę dobrego smaku i Szwedzkości w najlepszym wydaniu – powiedział Thomas Ingenlath odpowiedzialny w Volvo za design.
Kolejny krok do jazdy w pełni autonomicznej
Nowe
Volvo S90 już w standardzie wyposażone jest w najnowszą wersję systemu
IntelliSafe Assist. Składa się on z aktywnego tempomatu, systemu
ostrzegania o konieczności zachowania odległości oraz najbardziej
zaawansowanego systemu wspomagania jazdy Pilot Assist drugiej generacji.
Dzięki niemu możliwa jest jazda, podczas której auto samo utrzymuje
właściwy kierunek jazdy w obrębie pasa ruchu. Pilot Assist działa przy
prędkościach do 130 km/h i nie potrzebuje już poprzedzającego samochodu,
za którym może podążać – teraz wystarczą znaki drogowe. To ostatni krok
przed wprowadzeniem całkowicie autonomicznej jazdy. Jak będą wyglądały
auta samodzielnie jeżdżące auta Volvo już w niedalekiej przyszłości
możemy zaobserwować na przykładzie przedstawionego pod koniec ubiegłego
roku Volvo Concept 26.
Również z napędem hybrydowym
Najmocniejsza
wersja nowego Volvo S90 to T8 Twin Engine – hybryda typu plug-in o
łącznej mocy zespołu napędowego 407 KM. Obecne Volvo XC90 T8 przyspiesza
od 0 do 100 km/h w 5,6 s. Model S90 T8 ma mieć jeszcze lepsze
przyspieszenie. Poza sportowym trybem Power, samochód może bezszelestnie
poruszać się w trybie Pure korzystając wyłącznie z napędu elektrycznego
lub w trybie Hybrid, w którym przełącza się pomiędzy napędem
elektrycznym i spalinowym.
Lider w dziedzinie bezpieczeństwa
Nowe
S90 to także pierwsze auto wyposażone w system City Safety z nową
funkcją. System sam potrafi rozpoznawać znajdujące się na drodze duże
zwierzęta, takie jak łosie, jelenie, czy konie, a następnie zahamować.
Auto błyskawicznie hamuje z maksymalną siłą oraz ostrzega sygnałami
dźwiękowymi i wizualnymi kierowcę pomagając uniknąć w ten sposób
wypadku. Samochód został także przetestowany w Volvo Safety Center,
gdzie poddano go serii testów zderzeniowych, w tym najbardziej
wymagającemu testowi zderzeniowemu zgodnemu z wymaganiami amerykańskiego
instytutu IIHS. Rezultat to oczywiście rewelacyjny wynik tzw. testu
small overlap.
Doskonałe prowadzenie
Najnowszy
model Volvo opracowywano z zastosowaniem m.in. zaawansowanego
symulatora zachowania nadwozia samochodu. W efekcie powstał samochód,
który prowadzi się znacznie lepiej niż inne auta tego segmentu.
To
istotny krok na przód jeśli chodzi o prowadzenie i dynamikę samochodu.
Sposób, w jaki prowadzi się S90 jest wynikiem stworzonego od podstaw
modelu jazdy, który pozwoli kierowcy prowadzić auto z jeszcze większą
precyzją i bardzie komfortowo– powiedział Dr Peter Mertens szef działu badawczo-rozwojowego Volvo Cars.
Komentarze
Prześlij komentarz