Przejdź do głównej zawartości

Prawo I Sprawiedliwość nowym liderem w mediach

Zainteresowanie polityką utrzymuje się na tym samym poziomie. W kwietniu, czyli na miesiąc przed wyborami prezydenckimi, na temat partii oraz ich liderów ukazało się 10,4 tys. publikacji – o 500 mniej niż w poprzednim analizowanym okresie. Jednak tym razem najczęściej pisano o ugrupowaniu Jarosława Kaczyńskiego
 
Na czele zestawienia liczby przekazów prasowych po raz pierwszy od lipca 2014 r. znalazło się Prawo i Sprawiedliwość, choć ugrupowanie odnotowało stosunkowo niewielki wzrost materiałów na swój temat – zaledwie 5,5 proc. względem ubiegłego miesiąca - wynika z najnowszej analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Dotychczasowy lider rankingu – Platforma Obywatelska - spadł na drugie miejsce z wynikiem 2,8 tys. doniesień medialnych. Dziennikarze pisali o nim zdecydowanie rzadziej – obniżenie liczby przekazów medialnych w odniesieniu do marca aż o 29,9 proc. Z kolei największym przyrostem materiałów na swój temat mógł się pochwalić Twój Ruch – zmiana o 65,1 proc. w stosunku do poprzedniego zestawienia.
Wykres 1.  Liczba przekazów prasowych, w których wystąpiły partie polityczne – kwiecień 2015 r.

Duże zmiany w popularności poszczególnych ugrupowań są wynikiem poważnych zmian na polskiej scenie politycznej, a zwłaszcza rosnącego poparcia dla Andrzeja Dudy – wówczas kandydata na prezydenta RP, członka Prawa i Sprawiedliwości.

Prawo i Sprawiedliwość zdecydowanym faworytem

Materiały opublikowane w nawiązaniu do partii Jarosława Kaczyńskiego osiągnęły największą wartość ekwiwalentu reklamowego – 75 mln złotych. To wynik prawie trzykrotnie wyższy niż AVE publikacji prasowych na tematPlatformy Obywatelskiej, które tym razem wyniosło zaledwie 24,7 mln złotych. Na drugim miejscu uplasował się Sojusz Lewicy Demokratycznej z wynikiem 33,7 mln złotych, a tuż za nim PSL (27,2 mln złotych).

PiS jest także partią, która pojawiała się najczęściej na pierwszych stronach tytułów prasowych – aż 475 wzmianek, a najchętniej pisały o ugrupowaniu „Gazeta Wyborcza”, „Rzeczpospolita” oraz „Polska – Dziennik Łódzki”.  Z kolei PO ukazało się 258 razy w nagłówkach, a najczęściej w materiałach opublikowanych przez „Dziennik Polski”, „Polskę – Dziennik Łódzki” i „Polskę – Głos Wielkopolski”. 
 Wykres 2.  Liczba przekazów prasowych, w których wystąpili liderzy partii politycznych – kwiecień 2015 r.

Kaczyński tuż za Kopacz

Z analizy popularności medialnej liderów partii politycznych, wynika, że choć na pierwszym miejscu w zestawieniu nadal widniała w kwietniu Ewa Kopacz z wynikiem 1,1 tys. publikacji, to tuż za nią uplasował się Jarosław Kaczyński. Dzieliły ich zaledwie 24 materiały. Jednocześnie o liderze PiS napisano o 34,2 proc. informacji więcej niż w marcu. Dużym zainteresowaniem mediów cieszyli się także Janusz Palikot oraz Leszek Miller, którzy odnotowali przyrost odpowiednio 44,3 proc. i 20,4 proc.

Ewa Kopacz była najczęściej krytykowanym liderem. W dziennikach ogólnopolskich ukazało się 41 publikacji o charakterze negatywnym. Dla porównania na temat Jarosława Kaczyńskiego – 27 informacji o takim nastawieniu.

Kaczyński największy przyrost aktywności odnotował 10 kwietnia w związku z obchodami rocznicy katastrofy smoleńskiej. Tylko tego dnia dziennikarze napisali o nim ponad 100 publikacji. W ciągu miesiąca wzmożoną popularność dostrzec można było w stosunku do polityka w dniach: 3, 7, 13, 17 oraz 24 kwietnia. Z kolei rozkład publikacji w czasie Ewy Kopacz był dosyć równomierny i delikatnie rósł pod koniec miesiąca.

Publikacje o Kaczyńskim warte 35 mln złotych

Materiały opublikowane o liderze Prawa i Sprawiedliwości osiągnęły najwyższą wartość ekwiwalentu reklamowego. AVE wyniosło 35,6 mln złotych. Z kolei informacje o Ewie Kopacz analitycy wycenili na 26,3 mln złotych. 
Wykres 3.  Ekwiwalent reklamowy dla liderów partii politycznych w prasie - kwiecień 2015 r.

* Badanie wydźwięku artykułów prasowych w dziennikach ogólnopolskich dotyczy następujących tytułów: „Dziennik Gazeta Prawna”, „Fakt”, „Gazeta Wyborcza”, „Metro”, „Nasz Dziennik”, „Polska the Times”, „Rzeczpospolita”, „Super Express” oraz „Gazeta Polska Codziennie”.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Arash i T-Pain w hicie "Sex Love Rock N Roll".Zobacz teledysk do piosenki

"Sex Love Rock N Roll" to tytuł jednego z najbardziej tanecznych hitów ostatnich lat nagranego wspólnie przez irańską gwiazdę muzyki dance, Arasha i popularnego amerykańskiego wykonawcę hip-hop i R&B, T-Paina Nagrany w 2014 numer znalazł się na ostatniej płycie Arasha zatytułowanej "Superman" wydanej tego samego roku 4 listopada. Utrzymany w rytmie pop dance przebój odbiega od tego, co do tej pory przyzwyczaił nasz Arash i ukazuje nowe możliwości tego zdolnego twórcy, który ostatnio pracował przy hicie Margaret ( Margaret - Cool Me Down - YouTube) 38-letni Arash pochodzi z Iranu, a obecnie mieszka w Szwecji i jest popularny piosenkarzem i producentem muzycznym oraz autorem wielu przebojów, m.in. "One D ay ", "Broken Angel", "Iran Iran", "Always", "Pure Love", "Boro Boro", czy "Temptation". 30-letni T-Pain, to pseudonim artystyczny Faheema Rasheeda Najma, amerykański...

Seksowne dziewczyny z KSW w rozbieranej sesji

KSW to nie tylko mieszane sztuki walki i zacięte pojedynki najlepszych fighterów mma, ale i piękne i seksowne dziewczyny. Zobaczcie jak wyglądała sesja Ring Girls KSW dla magazynu CKM Fot. You Tube/CKM/Ring Girls KSW Efekty pracy stylistów i fotografów w postaci rozebranych dziewczyn KSW już październikowym wydaniu magazynu CKM . Jak zapowiadają twórcy będzie na kogo popatrzeć. Wystarczy, że się przyjrzycie sesji z udziałem seksownych Ring Girls Federacji KSW. To właśnie te urodziwe dziewczyny wyprowadzają zawodników federacj KSW do ringu i chodzą dumnie po oktagonie prezentując kartę z numerem rundy i co najważniejsze uświetniają swoją obecnością widowiskowe gale KSW. I śmiało trzeba przyznać, że seksowne Ring Girls KSW wyglądają wspaniale i dziwi, że brylują podczas gal KSW i podbijają męskie serca, które oglądają walki mma. Zobacz Sesję Ring Girls KSW dla CKM: Przeczytaj także:  https://swiatimedia.blogspot.com/2015/01/seksowna-irina-shayk-czyli-pozna...

Brazylijska piękność nago. Jessika Alves w sierpniowym "Playboyu"

Jessika Alves wystąpiła w sesji jubileuszowego wydania magazynu „Playboy”. Piękna brazylijska aktorka przyznała w jednym z wywiadów, że jest szczęśliwa, że mogła pokazać swoje naturalne piękno i zdradziła, że nigdy jeszcze nie chodziła tak długo nago w życiu jak podczas rozbieranych zdjęć Sesja zdjęciowa do sierpniowego "Playboya" z udziałem Jessiki Alves była kręcona w Sul do Rio.  Pi ę kna aktorka, która niedawno zakończyła zd j ęcia do ostatniej części telenoweli "Em Familia",  11 sierpnia pojawi się w programie "Super Chef VIP w 2014", w kt ó rym uczestnicy b ę dą walczyli o nagrodę w wysokości 50.000 dolarów.   Efekty sesji z udziałem pięknej panny Alves możemy podziwiać w jubileuszowym wydaniu brazylijskiej edycji magazynu "Playboy". A trzeba przyznać, że jest się czym zachwycać, bo urodziwa  Jessika wygląda zjawiskowo i seksownie. To zasługa w dużym stopniu jej naturalnego wdzięku, ale i wynik pracy stylistów,...