Przejdź do głównej zawartości

Media przychylniejsze Andrzejowi Dudzie

Media w maju aż huczały na temat kandydatów na urząd prezydenta. O Dudzie i Komorowskim w pierwszych osiemnastu dniach miesiąca pojawiło się aż 68,4 tys. materiałów. To rekordowy wynik!

Z najnowszego raportu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wynika, że wybory prezydenckie cieszyły się olbrzymim zainteresowaniem mediów. W poprzednim raporcie za okres 16-30 kwietnia na temat 10 kandydatów ukazało się łącznie 36,6 tys. materiałów w prasie, internecie, radio i telewizji. Z kolei najnowsze wyniki wskazują na wzrost liczby publikacji aż o 86,9 proc. i to w stosunku do dwóch polityków.

Na wzrost zainteresowania mediów na pewno wpływ miało zakończenie kampanii wyborczej oraz zaskakujący wynik I tury. Na temat prezydenta Polski traktowało 37,7 tys. publikacji. Z kolei kontrkandydat uzyskał wynik 30,7 tys. materiałów. 

Wykres 1. Liczba publikacji oraz wskaźnik dotarcia na temat kandydatów na prezydenta Polski w dniach 1-18.05.2015 r.

Informacje na temat Bronisława Komorowskiego wygenerowały dotarcie na poziomie 41,1 mld kontaktów. Z materiałami o Andrzeju Dudzie mogło zetknąć się 32 mld odbiorców.
Media ogólnopolskie o wyborach
57 proc. materiałów traktujących o kandydatach walczących o fotel prezydenta pochodziło ze źródeł o zasięgu ogólnokrajowym. Więcej publikacji w tego typu mediach dotyczyło Bronisława Komorowskiego  - 22,3 tys. W maju znacząco uaktywniły się źródła regionalne, które wyemitowały na temat polityków aż 29 tys. przekazów. W przypadku tych mediów także popularniejszy był prezydent RP – 15,3 tys.
Z analizy medialności kandydatów w poszczególnych województwach wynika, że zdecydowanym faworytem publikacji we wszystkich regionach z wyjątkiem Małopolski został Komorowski. Jednak w większości przypadków różnice są naprawdę niewielkie. W województwie podkarpackim kandydaci uzyskali remis.
Wzrost aktywności po I turze
Największe zainteresowanie mediów kandydatami przypadło na 11 maja i było związane z ogłoszeniem wyników wyborów. Łącznie pojawiło się tego dnia ok 7,5 tys. materiałów. Na wykresie aktywności można dostrzec także wyraźnie ciszę wyborczą.
Analiza zainteresowania tematem w Google prowadzi do wniosku, że internauci szukali częściej informacji o kandydatach w drugim tygodniu maja. Największa aktywność przypadła na 10 maja. Wówczas zdecydowanie częściej w wyszukiwarce Google wpisywano nazwisko kandydata PiS-u. Z kolei później większym zainteresowaniem cieszył się Komorowski. 

Wykres 2. Zmiany w czasie ukazywania się przekazów prasowych na temat kandydatów na prezydenta Polski w porównaniu do aktywności internautów w zakresie wyszukiwania kandydatów w Google w dniach 1-17.05.2015 r.

Komorowski liderem w mediach tradycyjnych

Największa różnica w liczbie publikacji pomiędzy Dudą a Komorowskim na korzyść tego drugiego dotyczyła radia, w którym liczba doniesień na jego temat była o 8 proc. większa w stosunku do rywala.  Podobną tendencję zauważyć można także w odniesieniu do pozostałych mediów tradycyjnych. Liczba materiałów z TV o Komorowskim wynosiła 5,1 tys. do 4,9 tys. w przypadku Dudy, z kolei w prasie – 2,8 tys. do 2,1 tys.

Media faworyzowały Dudę

Andrzej Duda po raz kolejny został niekwestionowanym liderem zestawienia publikacji o pozytywnym wydźwięku. Na jego temat ukazało się 8,4 tys. materiałów o takim nacechowaniu, co stanowiło 27 proc. ogółu przekazu na jego temat. Z kolei o Komorowskim pojawiło się zaledwie 3,2 tys. publikacji (8 proc.) o takim nastawieniu.

Kandydat Prawa i Sprawiedliwości został także zdecydowanym liderem wzmianek w mediach społecznościowych. Na jego temat ukazało się w ciągu analizowanych 18 dni aż 13,4 tys. materiałów, czyli ponad dwa razy więcej niż w poprzednim raporcie. Natomiast wynik Komorowskiego prawie się nie zmienił – w obu zestawieniach oscylował w okolicach 9 tys. wzmianek.

Wykres 3.  Wydźwięk materiałów na temat kandydatów na prezydenta Polski w dniach 1-18.05.2015 r.


O badaniu

Raport „Wybory prezydenckie 2015” to cykliczne badanie „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, które sprawdza częstotliwość występowania w mediach kandydatów na urząd prezydenta Polski. Analizie poddano materiał pochodzący z monitoringu ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych, najpopularniejszych serwisów społecznościowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych. Zakres czasowy: 1-18.05.2015 r. Metoda: ilościowa i jakościowa analiza danych.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Arash i T-Pain w hicie "Sex Love Rock N Roll".Zobacz teledysk do piosenki

"Sex Love Rock N Roll" to tytuł jednego z najbardziej tanecznych hitów ostatnich lat nagranego wspólnie przez irańską gwiazdę muzyki dance, Arasha i popularnego amerykańskiego wykonawcę hip-hop i R&B, T-Paina Nagrany w 2014 numer znalazł się na ostatniej płycie Arasha zatytułowanej "Superman" wydanej tego samego roku 4 listopada. Utrzymany w rytmie pop dance przebój odbiega od tego, co do tej pory przyzwyczaił nasz Arash i ukazuje nowe możliwości tego zdolnego twórcy, który ostatnio pracował przy hicie Margaret ( Margaret - Cool Me Down - YouTube) 38-letni Arash pochodzi z Iranu, a obecnie mieszka w Szwecji i jest popularny piosenkarzem i producentem muzycznym oraz autorem wielu przebojów, m.in. "One D ay ", "Broken Angel", "Iran Iran", "Always", "Pure Love", "Boro Boro", czy "Temptation". 30-letni T-Pain, to pseudonim artystyczny Faheema Rasheeda Najma, amerykański...

Seksowne dziewczyny z KSW w rozbieranej sesji

KSW to nie tylko mieszane sztuki walki i zacięte pojedynki najlepszych fighterów mma, ale i piękne i seksowne dziewczyny. Zobaczcie jak wyglądała sesja Ring Girls KSW dla magazynu CKM Fot. You Tube/CKM/Ring Girls KSW Efekty pracy stylistów i fotografów w postaci rozebranych dziewczyn KSW już październikowym wydaniu magazynu CKM . Jak zapowiadają twórcy będzie na kogo popatrzeć. Wystarczy, że się przyjrzycie sesji z udziałem seksownych Ring Girls Federacji KSW. To właśnie te urodziwe dziewczyny wyprowadzają zawodników federacj KSW do ringu i chodzą dumnie po oktagonie prezentując kartę z numerem rundy i co najważniejsze uświetniają swoją obecnością widowiskowe gale KSW. I śmiało trzeba przyznać, że seksowne Ring Girls KSW wyglądają wspaniale i dziwi, że brylują podczas gal KSW i podbijają męskie serca, które oglądają walki mma. Zobacz Sesję Ring Girls KSW dla CKM: Przeczytaj także:  https://swiatimedia.blogspot.com/2015/01/seksowna-irina-shayk-czyli-pozna...

Brazylijska piękność nago. Jessika Alves w sierpniowym "Playboyu"

Jessika Alves wystąpiła w sesji jubileuszowego wydania magazynu „Playboy”. Piękna brazylijska aktorka przyznała w jednym z wywiadów, że jest szczęśliwa, że mogła pokazać swoje naturalne piękno i zdradziła, że nigdy jeszcze nie chodziła tak długo nago w życiu jak podczas rozbieranych zdjęć Sesja zdjęciowa do sierpniowego "Playboya" z udziałem Jessiki Alves była kręcona w Sul do Rio.  Pi ę kna aktorka, która niedawno zakończyła zd j ęcia do ostatniej części telenoweli "Em Familia",  11 sierpnia pojawi się w programie "Super Chef VIP w 2014", w kt ó rym uczestnicy b ę dą walczyli o nagrodę w wysokości 50.000 dolarów.   Efekty sesji z udziałem pięknej panny Alves możemy podziwiać w jubileuszowym wydaniu brazylijskiej edycji magazynu "Playboy". A trzeba przyznać, że jest się czym zachwycać, bo urodziwa  Jessika wygląda zjawiskowo i seksownie. To zasługa w dużym stopniu jej naturalnego wdzięku, ale i wynik pracy stylistów,...