Przejdź do głównej zawartości

Media przychylniejsze Andrzejowi Dudzie

Media w maju aż huczały na temat kandydatów na urząd prezydenta. O Dudzie i Komorowskim w pierwszych osiemnastu dniach miesiąca pojawiło się aż 68,4 tys. materiałów. To rekordowy wynik!

Z najnowszego raportu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wynika, że wybory prezydenckie cieszyły się olbrzymim zainteresowaniem mediów. W poprzednim raporcie za okres 16-30 kwietnia na temat 10 kandydatów ukazało się łącznie 36,6 tys. materiałów w prasie, internecie, radio i telewizji. Z kolei najnowsze wyniki wskazują na wzrost liczby publikacji aż o 86,9 proc. i to w stosunku do dwóch polityków.

Na wzrost zainteresowania mediów na pewno wpływ miało zakończenie kampanii wyborczej oraz zaskakujący wynik I tury. Na temat prezydenta Polski traktowało 37,7 tys. publikacji. Z kolei kontrkandydat uzyskał wynik 30,7 tys. materiałów. 

Wykres 1. Liczba publikacji oraz wskaźnik dotarcia na temat kandydatów na prezydenta Polski w dniach 1-18.05.2015 r.

Informacje na temat Bronisława Komorowskiego wygenerowały dotarcie na poziomie 41,1 mld kontaktów. Z materiałami o Andrzeju Dudzie mogło zetknąć się 32 mld odbiorców.
Media ogólnopolskie o wyborach
57 proc. materiałów traktujących o kandydatach walczących o fotel prezydenta pochodziło ze źródeł o zasięgu ogólnokrajowym. Więcej publikacji w tego typu mediach dotyczyło Bronisława Komorowskiego  - 22,3 tys. W maju znacząco uaktywniły się źródła regionalne, które wyemitowały na temat polityków aż 29 tys. przekazów. W przypadku tych mediów także popularniejszy był prezydent RP – 15,3 tys.
Z analizy medialności kandydatów w poszczególnych województwach wynika, że zdecydowanym faworytem publikacji we wszystkich regionach z wyjątkiem Małopolski został Komorowski. Jednak w większości przypadków różnice są naprawdę niewielkie. W województwie podkarpackim kandydaci uzyskali remis.
Wzrost aktywności po I turze
Największe zainteresowanie mediów kandydatami przypadło na 11 maja i było związane z ogłoszeniem wyników wyborów. Łącznie pojawiło się tego dnia ok 7,5 tys. materiałów. Na wykresie aktywności można dostrzec także wyraźnie ciszę wyborczą.
Analiza zainteresowania tematem w Google prowadzi do wniosku, że internauci szukali częściej informacji o kandydatach w drugim tygodniu maja. Największa aktywność przypadła na 10 maja. Wówczas zdecydowanie częściej w wyszukiwarce Google wpisywano nazwisko kandydata PiS-u. Z kolei później większym zainteresowaniem cieszył się Komorowski. 

Wykres 2. Zmiany w czasie ukazywania się przekazów prasowych na temat kandydatów na prezydenta Polski w porównaniu do aktywności internautów w zakresie wyszukiwania kandydatów w Google w dniach 1-17.05.2015 r.

Komorowski liderem w mediach tradycyjnych

Największa różnica w liczbie publikacji pomiędzy Dudą a Komorowskim na korzyść tego drugiego dotyczyła radia, w którym liczba doniesień na jego temat była o 8 proc. większa w stosunku do rywala.  Podobną tendencję zauważyć można także w odniesieniu do pozostałych mediów tradycyjnych. Liczba materiałów z TV o Komorowskim wynosiła 5,1 tys. do 4,9 tys. w przypadku Dudy, z kolei w prasie – 2,8 tys. do 2,1 tys.

Media faworyzowały Dudę

Andrzej Duda po raz kolejny został niekwestionowanym liderem zestawienia publikacji o pozytywnym wydźwięku. Na jego temat ukazało się 8,4 tys. materiałów o takim nacechowaniu, co stanowiło 27 proc. ogółu przekazu na jego temat. Z kolei o Komorowskim pojawiło się zaledwie 3,2 tys. publikacji (8 proc.) o takim nastawieniu.

Kandydat Prawa i Sprawiedliwości został także zdecydowanym liderem wzmianek w mediach społecznościowych. Na jego temat ukazało się w ciągu analizowanych 18 dni aż 13,4 tys. materiałów, czyli ponad dwa razy więcej niż w poprzednim raporcie. Natomiast wynik Komorowskiego prawie się nie zmienił – w obu zestawieniach oscylował w okolicach 9 tys. wzmianek.

Wykres 3.  Wydźwięk materiałów na temat kandydatów na prezydenta Polski w dniach 1-18.05.2015 r.


O badaniu

Raport „Wybory prezydenckie 2015” to cykliczne badanie „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, które sprawdza częstotliwość występowania w mediach kandydatów na urząd prezydenta Polski. Analizie poddano materiał pochodzący z monitoringu ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych, najpopularniejszych serwisów społecznościowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych. Zakres czasowy: 1-18.05.2015 r. Metoda: ilościowa i jakościowa analiza danych.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Od teraz na zawsze, czyli romantyczna historia Niny i Hugo. Zobacz trailer filmu

Co się stanie gdy porzucona na ślubnym kobiercu Nina, by zapomnieć o tym co ją spotkało wyruszy z jej przyjacielem z dzieciństwa na wyspę Mauritius, na której miała spędzić miesiąc miodowy ze swoim przyszłym mężem? Komedia produkcji RPA z 2016 roku Od teraz na zawsze (Vir Altyd) nakręcona przez Jaco Smit na podstawie scenariusza Ivana Botha i DonnaLee Roberts, którzy także zagrali w tym filmie główne role to ciepła i romantyczna opowieść o poszukiwaniu szczęścia, radości życia i o tym, co jest w życiu najważniejsze. A jej głównie bohaterowie Hugo i Nina podczas tej podróży odkrywają, że młodzieńcze uczucie nie wygasło. Jak się zakończy idylla przekonacie się oglądając ten film. By was do tego zachęcić zobaczcie trailer. Zobacz trailer filmu Od teraz na zawsze:

Arash i T-Pain w hicie "Sex Love Rock N Roll".Zobacz teledysk do piosenki

"Sex Love Rock N Roll" to tytuł jednego z najbardziej tanecznych hitów ostatnich lat nagranego wspólnie przez irańską gwiazdę muzyki dance, Arasha i popularnego amerykańskiego wykonawcę hip-hop i R&B, T-Paina Nagrany w 2014 numer znalazł się na ostatniej płycie Arasha zatytułowanej "Superman" wydanej tego samego roku 4 listopada. Utrzymany w rytmie pop dance przebój odbiega od tego, co do tej pory przyzwyczaił nasz Arash i ukazuje nowe możliwości tego zdolnego twórcy, który ostatnio pracował przy hicie Margaret ( Margaret - Cool Me Down - YouTube) 38-letni Arash pochodzi z Iranu, a obecnie mieszka w Szwecji i jest popularny piosenkarzem i producentem muzycznym oraz autorem wielu przebojów, m.in. "One D ay ", "Broken Angel", "Iran Iran", "Always", "Pure Love", "Boro Boro", czy "Temptation". 30-letni T-Pain, to pseudonim artystyczny Faheema Rasheeda Najma, amerykański

Już w Sobotę wystartuje Roztańczony PGE Narodowy 2018

22 września, w Sobotę wystartuje najbardziej roztańczona impreza w Polsce - Roztańczony PGE Narodowy 2018 na której wystąpi wiele gwiazd muzyki tanecznej z zagranicy i Polski, wśród nich m.in. Shanguy, Sabrina, Londonbeat, Cleo, grupa Boys oraz Zenon Martyniuk z zespołem Akcent Będzie to kolejna edycja tej imprezy. Poprzednia zakończyła się wielkim sukcesem, bo w Warszawie na Stadionie PGE Narodowy, który jest oficjalną areną piłkarskiej reprezentacji Polski i Euro 2018 przy rytmach muzyki dance i disco bawiło się wielu sympatyków tych rytmów, a przed telewizorem zasiadła rekordowa publiczność. W Sobotę imprezie wezmą udział m.in. autorzy hitu hit I've been thinking about you, zespół Londonbeat, Sabrina, która podbiła świat przebojem Boys, Boys, Boys oraz Shanguy, który wylansował przebój La Louze. Zobacz teledysk Sabriny do wielkiego hitu Boy, Boys, Boys: Polskę reprezentować będzie Cleo, Filip Lato, Zenon Martyniuk z zespołem Akcent, Sławomir,  Boys,  Long &am