Nowe
Renault Espace uzyskało ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa
biernego przeprowadzanych przez niezależną organizację Euro NCAP.
Wynik ten, uzyskany w oparciu o zaostrzone od stycznia 2015 roku
kryteria oceny, po raz kolejny potwierdza doskonałe umiejętności
Renault w zakresie bezpieczeństwa biernego
Nowe Espace, z łączną oceną 81%, stało się tym samym 16.
samochodem w gamie Renault z oceną 5 gwiazdek w testach
bezpieczeństwa biernego Euro NCAP. Niezależnie od tego dowodu
uznania, samochód ten wyróżnia się bardzo bezpiecznym zachowaniem
na drodze, w szczególności dzięki systemom ostrzegania i ochrony,
zapewniającym również bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa
czynnego.
OCHRONA
DOROSŁYCH PASAŻERÓW
Nowe
Renault Espace uzyskało jedną z najwyższych – wśród dostępnych
na rynku modeli – ocen 31,4 pkt na 38 możliwych w zakresie ochrony
dorosłych pasażerów podczas zderzenia. W przypadku zderzenia
czołowego pasażerowie siedzący z przodu Nowego Espace są
chronieni dwiema poduszkami powietrznymi o dużej pojemności i dwóch
poziomach napełniania w zależności od rodzaju zderzenia i
położenia ciała pasażera. Ochronę przed skutkami zderzenia
zapewniają im również napinacze z adaptacyjnymi ogranicznikami
napięcia, dostosowującymi siłę napięcia pasa do gwałtowności
zderzenia oraz wbudowany w konstrukcję siedzeń system
zapobiegania zjawisku „nurkowania”. Bardzo ważną rolę ochronną
podczas zderzeń czołowych odgrywa również rama podsilnikowa,
pochłaniająca energię wytworzoną w strefach kontrolowanego
zgniotu. Natomiast wzmocniona centralna kapsuła ma ochronić wnętrze
kabiny nawet w przypadku wyjątkowo silnego zderzenia.
Podczas
zderzeń bocznych pasażerowie na przednich siedzeniach są podwójnie
chronieni dzięki dwóm bocznym poduszkom powietrznym najnowszej
generacji, chroniącym miednicę/ klatkę piersiową/ ramiona oraz
dzięki dwóm poduszkom kurtynowym.
OCHRONA
DZIECI
Skuteczność
ochrony dzieci w kabinie Nowego Espace uzyskała ocenę 44 punktów
na 49 możliwych, co jest jednym z najlepszych wyników wśród
dostępnych na rynku modeli. Nowe Renault Espace jest jednym z
nielicznych aut z segmentu D wyposażonych również w drugim rzędzie
siedzeń w system zapobiegania zjawisku „nurkowania”. Ochronę
pasażerów siedzących w drugim rzędzie siedzeń zapewniają
ponadto kurtynowe poduszki powietrzne oraz pasy bezpieczeństwa z
napinaczami i ogranicznikami napięcia.
DŁUGOTRWAŁE
ZAANGAŻOWANIE W DZIEDZINIE BEZPIECZEŃSTWA
Niezależnie
od testów Euro NCAP od ponad 15 lat bezpieczeństwo jest jednym z
głównych priorytetów Renault. Jako jeden z pierwszych
konstruktorów na świecie, już w roku 2000 Renault wprowadziło w
swoich modelach system zapobiegania zjawisku „nurkowania”,
chroniący pasażerów przed wysunięciem się spod pasów w
przypadku zderzenia czołowego. W ramach aktualizacji protokołu
Euro NCAP na 2015 rok, funkcja ta została oficjalnie dołączona do
kryteriów oceny.
BEZPIECZEŃSTWO
BIERNE POŁĄCZONE Z WYSOKIEJ KLASY SYSTEMAMI BEZPIECZEŃSTWA
CZYNNEGO
Projektując
Nowego Espace, konstruktorzy z Renault zadbali o to, aby oprócz
wyjątkowych doznań z jazdy każda podróż była w pełni
bezpieczna, bezstresowa i prosta.
Nowy Espace reprezentuje najwyższy poziom wyposażenia w systemy
wspomagające prowadzenie w swoim
segmencie:
segmencie:
-
- Aktywny regulator prędkości, automatycznie dostosowujący prędkość samochodu w celu zachowania bezpiecznej odległości od pojazdu jadącego z przodu.
- Aktywny system wspomagania nagłego hamowania, ostrzegający kierowcę (sygnałem wizualnym i dźwiękowym) o konieczności hamowania w celu uniknięcia zderzenia czołowego, mogący w razie potrzeby automatycznie włączyć hamowanie.
- Jeśli chodzi o ostrzeganie kierowcy o zagrożeniach, Nowy Espace dysponuje czterema systemami:
- System kontroli pasa ruchu (wizualne i dźwiękowe ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu).
- System kontroli bezpiecznej odległości, pomagający kierowcy w utrzymywaniu bezpiecznej odległości od pojazdu jadącego z przodu.
- System ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych, ostrzegający kierowcę sygnałem wizualnym o przekroczeniu dozwolonej prędkości na danym odcinku drogi.
- System monitorowania martwego pola, ostrzegający wizualnie kierowcę
o obecności pojazdu w martwym polu widzenia lewego lub prawego lusterka bocznego.
- Aby ułatwić życie kierowcy i umożliwić mu skupienie się wyłącznie na prowadzeniu auta, Nowy Espace oferuje:
- Wyświetlanie informacji na wyświetlaczu Head-Up.
- Adaptacyjne światła drogowe, umożliwiające przełączenie świateł długich na światła mijania (i odwrotnie) bez interwencji ze strony kierowcy.
- Systemy wspomagania parkowania, takie jak Easy Park Assist, system wspomagania parkowania (przód/ tył/ bok) i kamera cofania.
Bezpieczeństwo
czynne Nowego Espace wzmacniają dodatkowo unikalne w tym segmencie
rozwiązania – system 4Control
współpracujący z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami.
Systemy te zapewniają Nowemu Espace poruszanie się w mieście ze
zwinnością Clio oraz wyjątkową stabilność nadwozia przy
większych prędkościach na krętych drogach.
LISTA
MODELI RENAULT, KTÓRE UZYSKAŁY PIĘĆ GWIAZDEK W TESTACH EURO
NCAP
- 2001: Laguna II
- 2002: Vel Satis I Mégane II
- 2003: ESPACE IV I Scénic II
- 2004: Modus, Mégane Coupé Cabriolet
- 2005: Clio III
- 2008: Nowe Renault Laguna, Koléos, Nowe Renault Megane
- 2009: Nowe Renault Scénic
- 2012: Nowe Clio
- 2013: ZOE, Captur
Komentarze
Prześlij komentarz