Przejdź do głównej zawartości

Agata Duda – tajna broń sztabu wyborczego

Żony polityków dopełniają i ocieplają ich wizerunek oraz zazwyczaj powodują wzrost notowań. „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przeanalizował wpływ Agaty Dudy i Anny Komorowskiej na przebieg kampanii wyborczej kandydatów na prezydenta. Wyniki badania jednoznacznie potwierdzają, że żona prezydenta elekta skuteczniej wzmocniła wizerunek swojego męża niż obecna pani prezydentowa

Wsparcie, jakiego Agata Kornhauser-Duda udzieliła mężowi w kampanii prezydenckiej, było sporym zaskoczeniem. Wcześniej media donosiły o jej odmiennych poglądach i unikaniu polityki. Pomimo że zmiana jej przekonań dokonała się praktycznie na oczach wyborców, wypadła wiarygodnie.

W maju na temat Agaty Dudy pojawiło się łącznie 2077 informacji. O Annie Komorowskiej o 791 publikacji mniej. Materiały prasowe i internetowe o żonie prezydenta elekta wygenerowały dotarcie na poziomie 1,7 mld kontaktów z odbiorcami i ekwiwalent reklamowy w wysokości 13,2 mln zł. Publikacje na temat Anny Komorowskiej – o 0,4 mld kontaktów mniej i 10,5 mln zł AVE.



Wykres 1. Mapa benchmarkingowa* obrazująca liczbę, dotarcie i ekwiwalent reklamowy publikacji na temat Agaty Dudy i Anny Komorowskiej (prasa i internet)

Pierwszy pik doniesień na temat Agaty Dudy miał miejsce 8 maja, na dwa dni przed I turą wyborów, kiedy pojawiła się na wyborczym spotkaniu Andrzeja Dudy w Ogrodach Domu Polonii w Warszawie. Szczególne zainteresowanie osobą żony prezydenta elekta widoczne było dzień po I turze oraz po II turze wyborów. 25 maja liczba publikacji osiągnęła pułap prawie 700 doniesień, a dwa tygodnie wcześniej – blisko 240 materiałów. Kolejny wzrost odnotowano 29 maja, kiedy Agata Duda towarzyszyła mężowi podczas przekazania aktu wyboru na prezydenta.

Dla Anny Komorowskiej dniem największego zainteresowania mediów był 15 maja. Wtedy udzieliła wywiadu m.in. Monice Olejnik. Dzień wcześniej, wieczorem opublikowano spot z udziałem dzieci prezydenta Komorowskiego.



Wykres 2. Rozkład w czasie publikacji na temat Agaty Dudy i Anny Komorowskiej

Co ciekawe, Agata Duda częściej pojawiała się w mediach regionalnych niż ogólnopolskich – 53 proc. przekazu, przeciwnie do Anny Komorowskiej, która obecna była głównie w źródłach ogólnokrajowych – 70 proc. doniesień. Nierzadko w tej samej publikacji dokonywano zestawienia obu pań - porównywano ich stylizacje i oceniano, która prezentuje się korzystniej.

W obu przypadkach ze źródeł internetowych pochodziło 73 proc. doniesień. Agata Duda częściej niż Anna Komorowska wymieniana była w prasie – 13 do 11 proc., za to nieco rzadziej w telewizji – o 1 proc. O żonie prezydenta elekta najczęściej wspominały portale Se.pl (44 informacji) i Wpolityce.pl (36) oraz stacje Polsat News (41), TVP Info (39) i TVN24 (36). Anna Komorowska gościła głównie na antenie TVN24 (35) oraz TVP Info (26). Była również tematem publikacji na portalach Prezydent.pl (29), Wpolityce.pl (25), Wiadomości.gaz (24).


Wykres 3. Liczba publikacji na temat Agaty Dudy i Anny Komorowskiej w podziale na media


O stopniu zainteresowania mediów Agatą Dudą świadczy również liczba okładek prasowych, na których pojawiła się w maju – aż 75. W tym samym czasie Anna Komorowska gościła na 18 pierwszych stronach.

- Widoczne zaangażowanie Agaty Dudy podczas kampanii, jej otwartość, naturalność, dobra prezencja, a wreszcie deklaracja, iż postara się być dobrą Pierwszą Damą, pozwalają przypuszczać, że nie pozostanie w cieniu męża, ale będzie aktywnie wspierać go w działaniach podczas prezydentury. Już dziś media porównują ją do Jolanty Kwaśniewskiej, która sprawdziła się tej w roli zarówno w kraju, jak i zagranicą – komentuje Marlena Sosnowska, rzecznik prasowy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

*Mapa benchmarkingowa obrazuje medialną pozycję analizowanych osób z uwzględnieniem trzech czynników: ekwiwalentu reklamowego, dotarcia i liczby informacji.
Ekwiwalent reklamowy (AVE) – wartość publikacji wyrażona w pieniądzu.
Dotarcie - zasięg informacji wyrażony w potencjalnej liczbie kontaktów z czytelnikami i unikalnymi użytkownikami.
Wielkość kuli - liczba publikacji.
Położenie kuli – uwzględnia wartość reklamową przekazów medialnych, ich dotarcie oraz liczbę publikacji. Najlepsza pozycja na wykresie to prawy górny róg (oznacza, że publikacje miały wysoką wartość AVE oraz bardzo duże dotarcie).

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Od teraz na zawsze, czyli romantyczna historia Niny i Hugo. Zobacz trailer filmu

Co się stanie gdy porzucona na ślubnym kobiercu Nina, by zapomnieć o tym co ją spotkało wyruszy z jej przyjacielem z dzieciństwa na wyspę Mauritius, na której miała spędzić miesiąc miodowy ze swoim przyszłym mężem? Komedia produkcji RPA z 2016 roku Od teraz na zawsze (Vir Altyd) nakręcona przez Jaco Smit na podstawie scenariusza Ivana Botha i DonnaLee Roberts, którzy także zagrali w tym filmie główne role to ciepła i romantyczna opowieść o poszukiwaniu szczęścia, radości życia i o tym, co jest w życiu najważniejsze. A jej głównie bohaterowie Hugo i Nina podczas tej podróży odkrywają, że młodzieńcze uczucie nie wygasło. Jak się zakończy idylla przekonacie się oglądając ten film. By was do tego zachęcić zobaczcie trailer. Zobacz trailer filmu Od teraz na zawsze:

Arash i T-Pain w hicie "Sex Love Rock N Roll".Zobacz teledysk do piosenki

"Sex Love Rock N Roll" to tytuł jednego z najbardziej tanecznych hitów ostatnich lat nagranego wspólnie przez irańską gwiazdę muzyki dance, Arasha i popularnego amerykańskiego wykonawcę hip-hop i R&B, T-Paina Nagrany w 2014 numer znalazł się na ostatniej płycie Arasha zatytułowanej "Superman" wydanej tego samego roku 4 listopada. Utrzymany w rytmie pop dance przebój odbiega od tego, co do tej pory przyzwyczaił nasz Arash i ukazuje nowe możliwości tego zdolnego twórcy, który ostatnio pracował przy hicie Margaret ( Margaret - Cool Me Down - YouTube) 38-letni Arash pochodzi z Iranu, a obecnie mieszka w Szwecji i jest popularny piosenkarzem i producentem muzycznym oraz autorem wielu przebojów, m.in. "One D ay ", "Broken Angel", "Iran Iran", "Always", "Pure Love", "Boro Boro", czy "Temptation". 30-letni T-Pain, to pseudonim artystyczny Faheema Rasheeda Najma, amerykański

Już w Sobotę wystartuje Roztańczony PGE Narodowy 2018

22 września, w Sobotę wystartuje najbardziej roztańczona impreza w Polsce - Roztańczony PGE Narodowy 2018 na której wystąpi wiele gwiazd muzyki tanecznej z zagranicy i Polski, wśród nich m.in. Shanguy, Sabrina, Londonbeat, Cleo, grupa Boys oraz Zenon Martyniuk z zespołem Akcent Będzie to kolejna edycja tej imprezy. Poprzednia zakończyła się wielkim sukcesem, bo w Warszawie na Stadionie PGE Narodowy, który jest oficjalną areną piłkarskiej reprezentacji Polski i Euro 2018 przy rytmach muzyki dance i disco bawiło się wielu sympatyków tych rytmów, a przed telewizorem zasiadła rekordowa publiczność. W Sobotę imprezie wezmą udział m.in. autorzy hitu hit I've been thinking about you, zespół Londonbeat, Sabrina, która podbiła świat przebojem Boys, Boys, Boys oraz Shanguy, który wylansował przebój La Louze. Zobacz teledysk Sabriny do wielkiego hitu Boy, Boys, Boys: Polskę reprezentować będzie Cleo, Filip Lato, Zenon Martyniuk z zespołem Akcent, Sławomir,  Boys,  Long &am