Przejdź do głównej zawartości

Narodziny supernowej. Kinga Duda przyćmiła Kasię Tusk

Kampania prezydencka wyłoniła nie tylko głowę państwa, ale także nowe bohaterki drugiego planu – Kingę i Agatę Dudę. Córka prezydenta elekta szybko stała się faworytką mediów, usuwając w cień dotychczasową ulubienicę internetu – Kasię Tusk

Praktycznie z dnia na dzień 19-letnia studentka prawa z Krakowa stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych twarzy w Polsce i bohaterką pierwszych stron gazet. W maju córka Andrzeja Dudy pojawiła się na 42 okładkach prasowych. W tym samym czasie znana blogerka została wymieniona tylko na 8 czołówkach. Wyraźnie dało się zauważyć, że w wielu publikacjach Katarzyna Tusk stanowiła jedynie punkt odniesienia dla nowej „pierwszej córki” RP.


Wykres 1. Liczba wystąpień Kingi Dudy i Kasi Tusk na pierwszych stronach gazet (od s.1 do 5)

Narodziny gwiazdy

Porównanie liczby publikacji na temat obu pań wskazuje na blisko trzykrotnie większe zainteresowanie medialne Kingą Dudą – 2596 do 900 publikacji. Największy udział w przekazie na temat córki prezydenta elekta miał internet – ponad 84 proc. ogółu informacji, 7 proc. stanowiły doniesienia z prasy, 6 proc. z telewizji i 3 proc. z radia.

Pierwsze przejawy zainteresowania Kingą Dudą analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” odnotowali na dwa dni przed I turą wyborów. 8 maja pojawiły się 32 materiały na temat córki Dudy. Przejście kandydata PiS do II tury spowodowało prawdziwą lawinę publikacji na jej temat (11 maja – 610 materiałów). Katarzyna Tusk pozostawała w cieniu - wymieniono ją w 383 informacjach. Kinga ponownie zwiększyła swoją aktywność w tygodniu poprzedzającym II turę, a największym zainteresowaniem cieszyła się dzień po wygranej, już jako córka prezydenta elekta. 25 maja w mediach pojawiło się 689 informacji na jej temat. Tego samego dnia Kasię Tusk wymieniono w 255 materiałach.

Wykres 2. Zestawienie wyników medialności Kingi Dudy i Kasi Tusk z liczbą zapytań wg Google Trends

Medialną popularność córek polityków potwierdzają wyniki Google Trends. Na wykresie wyraźnie widać, że o ile Kinga Duda odnotowywała wzrosty zainteresowania internautów, to liczba zapytań związanych z Kasią Tusk utrzymywała się na podobnym niskim poziomie.

Ikona stylu czy…

W okresie prezydentury Bronisława Komorowskiego, którego dzieci nie uczestniczyły w życiu politycznym, tytuł „pierwszej córki” Rzeczpospolitej dzierżyła niepodzielnie Kasia Tusk. Z racji podobnego typu urody i wieku Kinga Duda stała się jej naturalną konkurentką, ujmując dziennikarzy przede wszystkim skromnością i elegancją. Mediom podoba się jej wyważony styl.

- Po tym, jak Kinga Duda pojawiła się na scenie politycznej, media skupiły się głównie na jej sposobie ubierania się, makijażu i zachowaniu, a dziennikarze węszą smaczki z życia prywatnego. Pani Kinga ma duże szanse, by stać się ikoną stylu, ale nic nie wskazuje, by chciała rozwijać się w tym kierunku. Spekuluje się, że jej dalsza aktywność będzie dotyczyła sfery politycznej. Niezależnie jednak od drogi, którą wybierze, zawsze będzie wzbudzać zainteresowanie mediów – komentuje Marlena Sosnowska, rzecznik prasowy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

W zestawieniu źródeł medialnych, które najczęściej informowały o Kindze Dudzie prowadzi portal Wpolityce.pl (78 materiałów). O 18 publikacji mniej odnotował na swym koncie serwis Se.pl. W pierwszej piątce znalazły się również Fakt.pl (39), Superstacja (36) i TVN24 (24). W przypadku Kasi Tusk największą aktywnością wykazali się dziennikarze Fakt.pl (15). Wysoko uplasowały się portale celebryckie: Kozaczek.pl, Pudelek.pl, Pomponik.pl i Zeberka.pl.

Informacje na temat Kingi Dudy opublikowane w prasie i internecie wygenerowały dotarcie na poziomie ponad 1,9 mld kontaktów. Ekwiwalent reklamowy tych publikacji oszacowano na blisko 14 mln zł, a ze wszystkich mediów – na prawie 21 mln zł. Materiały na temat Kasi Tusk osiągnęły dużo mniejszy wskaźnik dotarcia – przeszło 368 mln kontaktów oraz AVE odpowiednio w wysokości ponad 3 i 4,5 mln zł.

Wykres 3. Mapa benchmarkingowa pozycji medialnej Kingi Dudy i Kasi Tusk

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

13 godzin: Tajna misja w Benghazi. Ten film musisz zobaczyć!

Jest 11 września 2012 roku. Uzbrojona grupa islamskich bojowników atakuje konsulat Stanów Zjednoczonych znajdujący się w libijskim mieście Benghazi. Na ratunek dyplomatom rusza sześciu świetnie wyszkolonych ochroniarzy, byłych żołnierzy jednostek specjalnych. Przez kilkanaście godzin walczą oni  z terrorystami Film 13 godzin: Tajna misja w Benghazi, o którym mowa został oparty na bestsellerowej książce "13 Hours: The Inside Account of What Really Happened in Benghazi" Mitchella Zuckoffa, która została napisane na podstawie prawdziwych wydarzeń. Zobacz trailer filmu 13 godzin: Tajna misja w Benghazi: Reżyserem filmu jest znany z filmów akcji Michael Bay (Armageddon, Pearl Harabor, Transformers), a w rolach głównych wystąpili: James Badge Dale (Infiltracja, Wstyd), John Krasinski (Biuro), Max Martini (Szeregowiec Ryan, Pacific Rim), Pablo Schreiber (Królowie Dogtown, Orange is the New Black) oraz David Denman (1000 lat po Ziemi, Dar). Przeczyta...

Brazylijska piękność nago. Jessika Alves w sierpniowym "Playboyu"

Jessika Alves wystąpiła w sesji jubileuszowego wydania magazynu „Playboy”. Piękna brazylijska aktorka przyznała w jednym z wywiadów, że jest szczęśliwa, że mogła pokazać swoje naturalne piękno i zdradziła, że nigdy jeszcze nie chodziła tak długo nago w życiu jak podczas rozbieranych zdjęć Sesja zdjęciowa do sierpniowego "Playboya" z udziałem Jessiki Alves była kręcona w Sul do Rio.  Pi ę kna aktorka, która niedawno zakończyła zd j ęcia do ostatniej części telenoweli "Em Familia",  11 sierpnia pojawi się w programie "Super Chef VIP w 2014", w kt ó rym uczestnicy b ę dą walczyli o nagrodę w wysokości 50.000 dolarów.   Efekty sesji z udziałem pięknej panny Alves możemy podziwiać w jubileuszowym wydaniu brazylijskiej edycji magazynu "Playboy". A trzeba przyznać, że jest się czym zachwycać, bo urodziwa  Jessika wygląda zjawiskowo i seksownie. To zasługa w dużym stopniu jej naturalnego wdzięku, ale i wynik pracy stylistów,...

Mistrzostwa Europy U-21 w piłce nożnej już w czerwcu

16 czerwca rozpoczną się Mistrzostwa Europy U-21 w piłce nożnej, których gospodarzem jest Polska. Mecz będą odbywały się na stadionach w Kielcach, Lublinie, Gdyni, Bydgoszczy, Krakowie i w Tychach Na początku czekają nas dwa spotkania w Grupie A, w której w Piątek 16 czerwca Szwecja U-21 zmierzy się z Anglią U-21 w Kielcach, o godz. 18:00, a Reprezentacja Polski U-21 powalczy ze Słowacją U-21 o godzinie 20:45 w Lublinie W sobotę, 17 czerwca  w Grupie B Portugalia U-21 zagra z Serbia U-21 o godz. 18:00 w Gdyni, a Bydgoszczy zmierzą się Reprezentacja Hiszpanii U-21- Macedonią U-21  o godzinie 20:45 W niedzielę, 18 czerwca w Grupie C Niemcy U-21 zagrają z Czechami U-21 w Tychach o godz. 18:00, a w Krakowie Dania U-21 zmierzy się z Włochami U-21 o godz. 20:45. Zobacz Miasta Gospodarzy Euro U21 Polska 2017: