BMW triumfuje podczas tegorocznego międzynarodowego konkursu Engine of the Year. Zespół napędowy BMW i8 zyskał najwyższe noty w dwóch klasach, oprócz tego został niekwestionowanym zwycięzcą w klasyfikacji generalnej. Doceniony został również silnik napędzający serie M3 i M4
BMW i8 posiada trzycylindrowy, benzynowy silnik TwinPower Turbo, który
generuje moc 231 KM i napędza tylną oś. Drugi silnik, elektryczny,
którego moc o wartości 131 KM kierowana jest na przednie koła, może
samodzielnie rozpędzić hybrydę do 120 km/h i przejechać na napędzie
elektrycznym do 37 kilometrów. Razem tworzą zespół, który w 4,4
sekundy rozpędza auto od 0 do 100 km/h i zapracował na miano
najlepszego w kategorii „new engine”. Sześciocylindrowa, rzędowa
jednostka benzynowa M TwinPower Turbo, montowana w BMW M3 i M4,
wybiła się na szczyt w klasie pojemnościowej 2,5-3,0 l.
Te sukcesy świadczą o tym, że producent sukcesywnie realizuje
swój plan: od 2007 roku BMW dokłada starań, by zmaksymalizować
radość z jazdy, przy jednoczesnym minimalizowaniu emisji spalin oraz
ilości spalanego paliwa.
Nagrody „The International Engine of the Year” są przyznawane od
1999 roku. Od tamtej pory silniki BMW zgarnęły w sumie 66 tytułów
najlepszych w klasie. Każdego roku grupa ekspertów (w tym roku 65
dziennikarzy motoryzacyjnych z 31 krajów) przyznaje punkty różnym
jednostkom napędowym, dzięki czemu wyłania się zwycięzców.
Komentarze
Prześlij komentarz