Przejdź do głównej zawartości

Włosi to najbardziej przesądni kibice w Europie, wg raportu MasterCard

Europa szykuje się do zaplanowanego na 6 czerwca 2015 r. Finału Ligi Mistrzów w Berlinie, z udziałem Juventusu Turyn i FC Barcelony. Tymczasem, w nowym raporcie firmy MasterCard pt. „Fan Passion Report”, przeanalizowano różnice pomiędzy kibicami na całym kontynencie, w oparciu o odpowiedzi ponad 5 000 kibiców

Jak wynika z raportu, spośród wszystkich Europejczyków najbardziej przesądni są kibice we Włoszech (73%), a tuż za nimi plasują się Hiszpanie. Blisko połowa Włochów (47%) zakłada na mecz jakiś element garderoby, który ma przynieść szczęście ich drużynie, 20% zajmuje dokładnie to samo miejsce na trybunach na każdym meczu, a 13% spożywa określoną przekąskę lub napój. Ponad 40% Hiszpanów także przyznało się do noszenia określonych „szczęśliwych” ubiorów. Na końcu rankingu znaleźli się kibice z Portugalii – tylko 23% z nich kieruje się przesądami. Nieco bardziej od Portugalczyków przesądni są Szwedzi (24%) i Holendrzy (29%).

W przypadku niektórych narodowości piłka nożna ma rangę religii i nie ma dnia, by nie wzbudzała ogromnych emocji. Na przykład, we Włoszech 69% kibiców zadeklarowało, że opuściliby ważne wydarzenie rodzinne po to, aby pójść na mecz. 60% kibiców z Hiszpanii przedkłada futbol ponad rodzinę. Pod tym stwierdzeniem podpisuje się też 52% Francuzów.  Z badania, w którym udział wzięło ponad 5 000 respondentów, wynika, że aż 43% kibiców poświęciło obowiązki rodzinne na rzecz kibicowania ulubionej drużynie. Najwięcej zagorzałych fanów piłki znaleźć można w grupie wiekowej 25-34 lata. Jedynie w przypadku Portugalii sytuacja jest odwrotna – zaledwie 19% respondentów przyznaje się do tego, iż futbol jest dla nich ważniejszy niż najbliżsi.
Inne istotne informacje płynące z badania:
  • Ponad 1/3 kibiców (35%) w ciągu ostatniego roku skorzystała ze zwolnienia lekarskiego, aby obejrzeć jakiś mecz. Najwyższy odsetek tego typu wymuszonych urlopów dotyczy Włochów – aż 51,9% kibiców nie poszło z powodu meczu do pracy.
  • Kibice w Hiszpanii najbardziej angażują się w mecze wyjazdowe – 92,8% kibiców jeździ za granicę, aby wspierać swój ukochany zespół.
  • Portugalczycy (63%) i Szwedzi (51%) kibicują głównie na miejscu, a większość z nich sprzed telewizora.
  • Anglia (23%) i Hiszpania (22%) to dwa najczęściej odwiedzane miejsca rozgrywek, jeśli chodzi o kibicowanie za granicą. Włochy (12%) i Niemcy (10%) uplasowały się na trzecim i czwartym miejscu.
  • Największe wydatki na meczach wyjazdowych ponoszą kibice z Hiszpanii, wydając średnio 457 funtów na głowę. Włosi wydają 398 funtów, a Francuzi – 351 funtów.  Ogólnie kibice przeznaczają na wydatki związane z wyjazdem zagranicznym w celu kibicowania swojej drużynie średnio 250 funtów.
  • Kibice na Węgrzech (69%) podczas takich wyjazdów często korzystają z okazji, przedłużając czas pobytu do trzech lub więcej dni, natomiast Portugalczycy (29%) preferują wyjazdy jednodniowe.
W raporcie firmy MasterCard, oficjalnego partnera Dziecięcej Eskorty piłkarzy Ligi Mistrzów, poproszono także kibiców z 11 różnych krajów o wytypowanie najlepszego gracza w historii turnieju. Zwycięzcą został Lionel Messi otrzymując 27% głosów. Drugim w kolejności najlepszym piłkarzem, według respondentów, został były gwiazdor Realu Madryt, Zinedine Zidane (12%), a trzecie miejsce przypadło Cristiano Ronaldo (11%). Napastnik z Brazylii, Ronaldo (7%) był czwarty, a David Beckham (4%) – piąty w rankingu.

Co zaskakujące, największą liczbę głosów Messi zdobył w grupie wiekowej kibiców liczących 55 i więcej lat (33%), a nie wśród młodszych kibiców. Supergwiazda piłki nożnej z Argentyny uplasowała się na pozycji pierwszej w Anglii, Niemczech, Holandii, Włoszech, Turcji, Rosji i na Węgrzech. W swojej ojczyźnie Zidane zajął pierwszą lokatę, podobnie jak Cristiano Ronaldo w swym rodzinnym kraju – Portugalii.

Na podstawie badania również można stwierdzić, że 40% kibiców preferuje płacenie zarówno gotówką, jak i kartą za przekąski, napoje, bilety na przejazd oraz drobne wydatki związane z obecnością na meczu, nie faworyzując żadnej z metod płatności.

Badanie „Fan Passion Report” na zlecenie MasterCard przeprowadziła firma Censuswide. Wzięło w nim udział 5 017 respondentów z 11 krajów w Europie: Anglii, Niemiec, Hiszpanii, Francji, Holandii, Włoszech, Turcji Rosji, Szwecji, Portugalii i na Węgrzech.

Źródło: MasterCard

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Od teraz na zawsze, czyli romantyczna historia Niny i Hugo. Zobacz trailer filmu

Co się stanie gdy porzucona na ślubnym kobiercu Nina, by zapomnieć o tym co ją spotkało wyruszy z jej przyjacielem z dzieciństwa na wyspę Mauritius, na której miała spędzić miesiąc miodowy ze swoim przyszłym mężem? Komedia produkcji RPA z 2016 roku Od teraz na zawsze (Vir Altyd) nakręcona przez Jaco Smit na podstawie scenariusza Ivana Botha i DonnaLee Roberts, którzy także zagrali w tym filmie główne role to ciepła i romantyczna opowieść o poszukiwaniu szczęścia, radości życia i o tym, co jest w życiu najważniejsze. A jej głównie bohaterowie Hugo i Nina podczas tej podróży odkrywają, że młodzieńcze uczucie nie wygasło. Jak się zakończy idylla przekonacie się oglądając ten film. By was do tego zachęcić zobaczcie trailer. Zobacz trailer filmu Od teraz na zawsze:

Arash i T-Pain w hicie "Sex Love Rock N Roll".Zobacz teledysk do piosenki

"Sex Love Rock N Roll" to tytuł jednego z najbardziej tanecznych hitów ostatnich lat nagranego wspólnie przez irańską gwiazdę muzyki dance, Arasha i popularnego amerykańskiego wykonawcę hip-hop i R&B, T-Paina Nagrany w 2014 numer znalazł się na ostatniej płycie Arasha zatytułowanej "Superman" wydanej tego samego roku 4 listopada. Utrzymany w rytmie pop dance przebój odbiega od tego, co do tej pory przyzwyczaił nasz Arash i ukazuje nowe możliwości tego zdolnego twórcy, który ostatnio pracował przy hicie Margaret ( Margaret - Cool Me Down - YouTube) 38-letni Arash pochodzi z Iranu, a obecnie mieszka w Szwecji i jest popularny piosenkarzem i producentem muzycznym oraz autorem wielu przebojów, m.in. "One D ay ", "Broken Angel", "Iran Iran", "Always", "Pure Love", "Boro Boro", czy "Temptation". 30-letni T-Pain, to pseudonim artystyczny Faheema Rasheeda Najma, amerykański

Już w Sobotę wystartuje Roztańczony PGE Narodowy 2018

22 września, w Sobotę wystartuje najbardziej roztańczona impreza w Polsce - Roztańczony PGE Narodowy 2018 na której wystąpi wiele gwiazd muzyki tanecznej z zagranicy i Polski, wśród nich m.in. Shanguy, Sabrina, Londonbeat, Cleo, grupa Boys oraz Zenon Martyniuk z zespołem Akcent Będzie to kolejna edycja tej imprezy. Poprzednia zakończyła się wielkim sukcesem, bo w Warszawie na Stadionie PGE Narodowy, który jest oficjalną areną piłkarskiej reprezentacji Polski i Euro 2018 przy rytmach muzyki dance i disco bawiło się wielu sympatyków tych rytmów, a przed telewizorem zasiadła rekordowa publiczność. W Sobotę imprezie wezmą udział m.in. autorzy hitu hit I've been thinking about you, zespół Londonbeat, Sabrina, która podbiła świat przebojem Boys, Boys, Boys oraz Shanguy, który wylansował przebój La Louze. Zobacz teledysk Sabriny do wielkiego hitu Boy, Boys, Boys: Polskę reprezentować będzie Cleo, Filip Lato, Zenon Martyniuk z zespołem Akcent, Sławomir,  Boys,  Long &am