Podczas
prestiżowych targów Automotive Interiors Expo w Stuttgarcie rozdano
nagrody dla najlepszych projektów wnętrz w aktualnie produkowanych
samochodach. Wśród nagrodzonych znalazł się m.in. flagowy model Volvo
XC90 oraz projektant Robin Page odpowiedzialny za design jego wnętrza
Robin
Page zarządzający działem Interior Design w Volvo Car Group został
wybrany przez kapitułę konkursu spośród najlepszych specjalistów z
dziedziny wzornictwa reprezentujących wszystkie marki motoryzacyjne i
otrzymał nagrodę Designer of the Year. Na osobne wyróżnienie zasłużył
nowe model Volvo XC90, który nagrodzono jako najlepszy samochód
produkcyjny pod kątem designu wnętrza.
Nagrody,
jakimi doceniono Volvo są świadectwem tego, jak ogromny krok naprzód w
ostatnich latach zrobiła szwedzka marka, także w zakresie wzornictwa. W
czasach gdy nie patrząc na oznaczenie marki większość samochodów trudno
odróżnić od siebie, szwedzkiemu producentowi udało się nie tylko
zachować, ale także wynieść o poziom wyżej unikalną tożsamość wizualną
marki.
Przyjmuję tę nagrodę z
ogromną wdzięcznością. Wzornictwo wnętrza modelu XC90 reprezentuje
zmianę generacji, jaką dla marki Volvo rozpoczął ten model. Projektując
nasze samochody skupiamy się na kreowaniu ogólnego doświadczenia
luksusowego stylu życia. W naszym wydaniu oznacza to wykorzystanie
naturalnych materiałów takich jak prawdziwe drewno i skóra, czy
najwyższej jakości kryształ, które razem uzupełniają wrażenia z jazdy o
poczucie spokoju i równowagi – powiedział Robin Page zarządzający działem Interior Design w Volvo Car Group.
Co
warto podkreślić, to już kolejna nagroda dla Volvo XC90 doceniająca
jego design. Wcześniej XC90 otrzymał międzynarodowe wyróżnienie Red Dot
Design Award najlepsze wzornictwo – Best of the Best, pokonując przeszło
5 000 innych produktów z 31 kategorii.
Otwierając
nowy rodzaj designu Volvo, cały czas pamiętamy o naszym dziedzictwie.
Bezpieczeństwo, dbałość o jakość i środowisko to fundamenty, na których
zbudowana została nasza marka. Wszystkie działania, które obecnie
podejmujemy bazują na tych wartościach. Dla Volvo numerem jeden zawsze
pozostaje bezpieczeństwo, uzupełnione komfortem i poczuciem luksusu – podsumował Thomas Ingenlath odpowiedzialny w firmie Volvo za design.
Nowy
design XC90 najwyraźniej odpowiada klientom Volvo. Połowę zakładanej
sprzedaży rocznej tego modelu wygenerowały zamówienia przedpremierowe.
Jeszcze w tym roku powinniśmy zobaczyć zdjęcia kolejnych modeli
szwedzkiej firmy: S90 i V90. Mają reprezentować tę samą linię
stylistyczną, co XC90.
Komentarze
Prześlij komentarz