Rozrywka, miejsce kontaktów ze znajomymi oraz wygodna forma
autoprezentacji – oto czym są dla nas media społecznościowe i internet.
Mogą one mieć i coraz częściej mają niebagatelny wpływ na nasze życie
zawodowe. Przecież nie można zapominać o budowaniu swojego
profesjonalnego wizerunku w sieci, ani o zarządzaniu nim
Proces rekrutacji na dobre przeniósł się do cyberprzestrzeni.
Internet odgrywa obecnie olbrzymią rolę w poszukiwaniu pracy. Stale
rośnie popularność internetowych wyszukiwarek CV, elektronicznych
profili zawodowych, czy serwisów z ogłoszeniami. Dla osób poszukujących
pracy internet to doskonała szansa zwrócenia na siebie uwagi. Firmy
coraz częściej, oprócz kompetencji, akcentują znaczenie dopasowania
danej osoby do reprezentowanych wartości. Warto więc zadbać o to, by
wyłaniająca się z naszych internetowych profili sylwetka była
jednoznacznie pozytywna.
- Często nie zdajemy sobie sprawy lub bagatelizujemy wpływ mediów
społecznościowych na życie zawodowe. A przecież nierozważne podejście do
kształtowanego w nich wizerunku może mieć negatywne konsekwencje dla
naszej kariery. Warto pamiętać o tym zwłaszcza, gdy jesteśmy na etapie
poszukiwania pracy marzeń. Efektywne zarządzanie wizerunkiem w sieci
sprawia, że stajemy się widoczni i bardziej atrakcyjni dla pracodawców –
przekonuje Piotr Dziedzic z Page Personnel.
Jak wyglądać atrakcyjnie dla pracodawców? Oto kilka wybranych
podpowiedzi, których poszukującym pracy udziela międzynarodowa firma
doradztwa personalnego Page Personnel:
1. Kreowanie siebie. Zarządzaj swoim wizerunkiem i
bądź widoczny. Zastanów się jakie informacje na Twój temat może w
Internecie znaleźć potencjalny pracodawca. Jeśli jesteś specjalistą,
pasjonatem konkretnej dziedziny - rozważ założenie profesjonalnego bloga
tematycznego. Atrakcyjne, kompletne profile na portalach takich, jak
Linkedin i Goldenline powinny być punktem startowym do poszukiwania
nowego pracodawcy. Warto także dołączyć do branżowych forów
internetowych.
2. Wolność ekspresji. Internet zapewnia wolność
wypowiedzi, staraj się jej jednak nie nadużywać. Złośliwe komentarze, co
do kolegów z pracy, szefa, czy firmy, w której pracujesz są
niedopuszczalne. Każdy musi czasem rozładować negatywne emocje, ale
umieszczając swoje uwagi w sieci nigdy nie możesz mieć całkowitej
pewności co do tego, kto je przeczyta.
3. Selekcja i monitoring. Dokonuj selekcji zdjęć,
które zamieszczasz na swoim profilu. Przyjrzyj się także tym, na których
oznaczyli Cię Twoi znajomi. Zwracaj uwagę na posty i komentarze
dotyczące Ciebie. Nieodpowiednie zdjęcie czy filmik mogą negatywnie
wpłynąć na odbiór Twojej osoby przez potencjalnego pracodawcę.
4. Portale prywatne vs zawodowe. Staraj się nie
łączyć kont na portalach zawodowo-biznesowych (np. Linkedin czy
Goldenline) z typowo rozrywkowymi (np. Facebook). Zostały stworzone w
odrębnych celach i warto pozostawić je jako oddzielne. Jeśli jednak
zależy Ci na powiązaniu kont wykorzystaj zabezpieczenia i filtry by
ograniczyć dostęp do niektórych publikowanych przez Ciebie treści.
5. Prywatność i bezpieczeństwo. Zawsze ustawiaj
odpowiedni poziom prywatności swojego profilu. Większość portali
społecznościowych pozwala na wprowadzanie ograniczeń, co do tego, kto
może oglądać i komentować publikowane przez Ciebie treści. Pamiętaj, że
brak odpowiednich ustawień prywatności sprawia, że informacje i treści,
które publikujesz w sieci nie są chronione. Co jeśli zostaną
udostępnione i trafią do niewłaściwej osoby?
6. Znajomi z sieci. Zastanów się, kogo dodajesz do
swoich kontaktów. Upewnij się, że rzeczywiście znasz tę osobę i możesz
jej zaufać. Treści dostępne w Twoim profilu nie zawsze powinny trafiać
do każdego.
Przeczytaj także: Czy jesteś wystarczająco bystry. żeby pracować w Google? Zastanawiałeś się kiedyś nad tym? Poznaj odpowiedz!
Przeczytaj także: Czy jesteś wystarczająco bystry. żeby pracować w Google? Zastanawiałeś się kiedyś nad tym? Poznaj odpowiedz!
Komentarze
Prześlij komentarz