Już niebawem najlepsze drużyny piłkarskie ze Starego Kontynentu rywalizować będą podczas Mistrzostw Europy. Nie tylko trener Adam Nawałka i jego asystenci obserwują piłkarzy. Robią to też dziennikarze. Codziennie na temat polskich kadrowiczów powstaje kilkaset materiałów!
Selekcjoner
przy powołaniach na Euro będzie kierować się sportową formą zawodników.
Ciekawe jednak, jak wyglądałby wyjściowy skład „biało-czerwonych”,
gdyby o wyborze nie decydował trener, a popularność w mediach? Na nieco
ponad 10 tygodni przed pierwszym meczem Polaków „PRESS-SERVICE
Monitoring Mediów” przygotował analizę „Medialna 11 na Euro 2016”.
Badanie wykazało, że najbardziej medialnym piłkarzem jest Robert Lewandowski.
W całym 2015 roku na temat naszego kapitana opublikowano i wyemitowano
ponad 75 tys. materiałów. Oznacza to, że nazwisko polskiego snajpera
pojawiało się w mediach codziennie ponad 200 razy!
Robert
Lewandowski nie miał sobie równych – zdystansował pozostałych
zawodników. Jednak za jego plecami toczyła się zacięta walka o pozostałe
miejsca na podium. Drugą lokatę pod względem medialności wywalczył Grzegorz Krychowiak.
Na temat piłkarza, który jako jedyny zagrał we wszystkich meczach
eliminacyjnych do EURO w pełnym wymiarze czasowym, pojawiło się ponad 25
tys. publikacji. Wynik imponujący, ale trzy razy słabszy od rezultatu
Lewandowskiego.
Zaciętą walkę o trzecie miejsce stoczyli Arkadiusz Milik z Jakubem Błaszczykowskim.
Na temat napastnika Ajaxu Amsterdam pojawiło się 19680 materiałów
medialnych. Milik nieznacznie wyprzedził Błaszczykowskiego, o którym w
2015 roku dziennikarze informowali w 19263 publikacjach. TOP 5
najbardziej medialnych kadrowiczów uzupełnili Sebastian Mila, którego
nazwisko pojawiało się w mediach ponad 16 tys. razy.
Ciekawą rywalizację stoczyli również bramkarze: Łukasz Fabiański i Wojciech Szczęsny.
W ostatnich miesiącach Fabiański wygrywał rywalizację ze Szczęsnym i
był pierwszym wyborem trenera Nawałki. Popularny „Bambi” znakomicie
radził sobie na boisku, ale w medialnej rywalizacji musiał ustąpić
Szczęsnemu. Na temat bramkarza AS Roma pojawiło się blisko 13 tys.
materiałów medialnych. Medialność Fabiańskiego była o niespełna 1,5 tys.
materiałów niższa.
Przeprowadzone
badanie dotyczy obecności medialnej piłkarzy reprezentacji Polski w
całym 2015 roku. Analizie poddano zawodników, którzy wystąpili
przynajmniej w jednym meczu kadry w ramach eliminacji do Euro 2016. Taki
warunek spełniło łącznie 28 piłkarzy. Badanie obejmuje materiał
pochodzący z monitoringu ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł
internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych.
Źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
Komentarze
Prześlij komentarz