Volvo wdroży eksperymentalny program autonomicznej jazdy, w którym udział wezmą zwykli kierowcy użytkując pojazdy na drogach publicznych podczas codziennej jazdy
Już
niebawem Volvo wprowadzi flotę około 100 pojazdów w ramach swojego
programu pojazdów autonomicznych. Obok projektu, który już za rok
zostanie wdrożony w Goeteborgu, szwedzki producent rozwija równolegle podobny program
w Państwie Środka. W najbliższych miesiącach rozpoczną się negocjacje z
zainteresowanymi miastami w Chinach. Aby uruchomić program potrzebne są
niezbędne zgody władz lokalnych, regulacje prawne i infrastruktura.
Wprowadzenie
programu sprawi, że kierowcy podczas jazdy będą mogli efektywnie
wykorzystać czas spędzony w samochodzie. W Chinach jest to szczególnie
istotne, ponieważ korki podczas codziennych dojazdów do pracy są tam na
porządku dziennym. Co ważne, ten program ma szansę realnie zmniejszyć
liczbę wypadków drogowych, ograniczyć zatory drogowe, a także zmniejszy
emisję zanieczyszczeń.
Warto przypomnieć, że Volvo uchodzi za synonim bezpieczeństwa od 1959 roku, ponieważ wtedy jako pierwszy producent na świecie wprowadził do
seryjnej produkcji pasy bezpieczeństwa. Volvo jest także pionierem w
technologii autonomicznej jazdy, który jest istotnym elementem strategii
2020. Strategia ta ma proste, ale bardzo ważne założenie – nikt nie
zginie lub nie zostanie poważnie ranny w samochodach marki Volvo po roku
2020.
Samochody autonomiczne w znaczący sposób przyczynią się do bezpieczeństwa na drogach
– powiedział w Pekinie Håkan Samuelsson prezes Volvo Car Group podczas
seminarium zatytułowanego „Autonomiczna jazda – czy Chiny mogą być
liderem?” Im prędzej autonomiczne pojazdy pojawią się na drogach, tym wcześniej ocalimy więcej istnień ludzkich – dodał prezes.
Chiny
nie tylko podjęły wiele kroków, aby wdrożyć w swoim kraju technologię
autonomicznych pojazdów, ale także zachęcają swoimi działaniami, aby
cały proces wdrożeniowy został maksymalnie przyspieszony. Jest wiele korzyści wynikających z autonomicznych pojazdów – powiedział Samuelsson. Dlatego,
też władze lokalne powinny podejmować działania prawne, aby wprowadzić
samochody autonomiczne na ulice możliwie szybko. Przemysł samochodowy
nie jest w stanie zrobić tego sam. Strona Państwowa musi nam pomóc.
Samochody
autonomiczne gwarantują rewolucję na chińskich drogach w czterech
głównych obszarach – bezpieczeństwo, korki, zanieczyszczenie,
oszczędność czasu. Niezależne badania potwierdzają, że autonomiczne auta
zredukują liczbę wypadków w znacznym stopniu. Ponad 90% wszystkich
wypadków jest spowodowana przez błąd ludzki, element, który nie
występuje w autonomicznych pojazdach. Samochody autonomiczne gwarantują
płynniejszy ruch, który zredukuje w dużym stopniu korki, a co za tym
idzie emisję spalin.
Działania prawodawców i producentów
samochodów w Stanach Zjednoczonych i Europie, aby rozwijać technologię
samochodów autonomicznych i odpowiedniej infrastruktury są bardzo
pozytywne. Należy jednak zachęcać wszystkich do kooperacji, aby tworzyć
zunifikowane przepisy i regulacje.
Samochody autonomiczne to nie tylko kwestia technologii. Potrzebujemy odpowiednich regulacji prawnych i zasad – powiedział Samuelsson To naturalne, że pracujemy razem – powiedział Samuelsson – Punktem
początkowym jest fakt zrozumienia korzyści wynikających z technologii –
zarówno przez sektor publiczny jak i prywatny. Musimy, więc budować
mosty porozumienia i wspólnie nad nimi pracować.
Komentarze
Prześlij komentarz