Rekordowa liczba artykułów o Ewie Kopacz. Premier rządu najbardziej medialnym politykiem w styczniu 2015
Premier
rządu ewa Kopacz została w styczniu najbardziej medialnym politykiem. Na jej temat
opublikowano w prasie o ponad tysiąc materiałów więcej niż w poprzednim
miesiącu. Oznacza to wzrost o 91 proc. - wynika z raportu „Scena
Polityczna” przygotowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”
Początek roku przyniósł poważne zmiany w medialnym obrazie sceny politycznej. Ewa Kopacz pozostawiła liderów innych partii daleko w tyle. Na jej temat dziennikarze napisali w styczniu 2,3 tys. materiałów.
Olbrzymie zainteresowanie nowym szefem Platformy Obywatelskiej wynikało
przede wszystkim z burzliwych negocjacji z górnikami, które trwały
prawie przez cały miesiąc. O Kopacz pisano często także w kontekście
dymisji współpracowników. Zwyciężczyni rankingu pojawiła się w 217
informacjach na pierwszych stronach gazet. Dla porównania lider opozycji
– w 28.
Wzrost liczby publikacji w analizowanym miesiącu odnotowali także Leszek Miller i Janusz Palikot (po 21 proc. więcej materiałów niż w grudniu) oraz Janusz Piechociński (o 17 proc.). Z kolei największy spadek popularności medialnej dotyczył Jarosława Kaczyńskiego – o prawie połowę. O 27 proc. obniżyła się także liczba materiałów o Zbigniewie Ziobro.
Analiza
rozkładu publikacji w czasie wykazała, że media poświęciły więcej uwagi
Ewie Kopacz w drugiej połowie miesiąca. Natężenie informacji dotyczyło
podejmowania kluczowych decyzji w sprawie górników. Dla pozostałych
liderów obraz aktywności mediów jest bardziej równomierny. Ekwiwalent
reklamowy materiałów na temat lidera Platformy Obywatelskiej wyniósł 50
mln złotych. Z kolei AVE dla szefa Prawa i Sprawiedliwości osiągnęło
wartość 28 mln złotych. Na temat Kopacz najczęściej pisali:
„Rzeczpospolita”, „Gazeta Polska Codziennie” oraz „Gazeta Wyborcza”. Z
kolei o Jarosławie Kaczyńskim - „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita”.
Analiza wydźwięku informacji dowodzi, że w styczniu dzienniki
ogólnopolskie najmniej przychylne były Januszowi Palikotowi – aż 7 proc.
publikacji ma charakter negatywny, a następnie Ewie Kopacz – 3 proc.
W
analizowanym miesiącu wszystkie partie odnotowały spadek liczby
publikacji względem grudnia 2014 r. Pierwsze miejsce w rankingu ponownie
zajęła Platforma Obywatelska z wynikiem 3,7 tys. Druga pozycja także
bez zmian – Prawo i Sprawiedliwość. Na podium uplasowało się też SLD, a
na kolejnych miejscach PSL, Twój Ruch i Solidarna Polska.
Badanie
„Scena Polityczna” realizowane jest na podstawie monitoringu 1100
tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej. Od września 2010 roku
„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” co miesiąc publikuje raport
zawierający wyniki aktywności prasy w sferze politycznej. Od stycznia
2014 roku zawiera on analizę obecności polityków w social media.
Źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
Źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
Komentarze
Prześlij komentarz