Tysiące
subskrybentów, odsłon oraz materiały warte miliony złotych. Na temat 25
najpopularniejszych polskich vlogerów w ubiegłym roku opublikowano
prawie 20 tys. informacji - wynika z raportu przygotowanego przez
„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Dzięki rosnącej popularności
medialnej twórców kanałów na YouTube, portal ten staje się coraz
wartościowszym kanałem reklamowym dla marek
14 lutego 2015
r. serwis obchodził dziesiątą rocznicę zarejestrowania swojej domeny.
YouTube cały czas zyskuje nowych zwolenników. „PRESS-SERVICE Monitoring
Mediów” przeanalizował obecność medialną kluczowych polskich vlogerów.
Analitycy przebadali materiały w prasie, internecie i RTV, które ukazały
się w 2014 r.
W klasyfikacji pod względem liczby publikacji na czele zestawienia znalazła się Ewa Chodakowska,
która zdeklasowała pozostałych YouTube’rów. Informacje na jej temat
stanowiły aż 25 procent całego przekazu odnośnie TOP 25 polskich
vlogerów. Drugim miejscem w rankingu może się poszczycić SA Wardega z wynikiem przekraczającym 3 tys. materiałów. Podium zamyka CeZik, który pojawił się w prawie 1,8 tys. doniesień medialnych. Powyżej 1 tys. publikacji za ubiegły rok odnotowali także donGURALesko oraz Step Records. Kolejne miejsca zajęli AbstrachujeTV, Mateusz M, KlejNuty, Banshee oraz 5 sposobów na. Każdy z nich osiągnął wynik powyżej 500 materiałów.
Chodakowska zdominowała także ranking AVE. Wartość ekwiwalentu reklamowego materiałów na jej temat wyceniono na prawie 70 mln złotych! Drugie
miejsce zajął Wardęga (21 mln złotych). Zmiana w zestawieniu, w
porównaniu do liczby publikacji, pojawia się dopiero na trzeciej pozycji
– tutaj zamiast CeZika uplasował się Niekryty Krytyk z wynikiem blisko 9
mln złotych.
Informacje o trenerce fitness dominują w sieci – aż
79 proc. materiałów. Najczęściej o Chodakowskiej pisano na stronach
Eska.pl, Kozaczek.pl oraz Plotek.pl. Dużo doniesień na jej temat
pojawiło się także w prasie, głównie w tytułach „Fakt” oraz „Shape”. W
sieci dobrze poradzili sobie też Wardęga, CeZik, donGURALesko oraz Step
Records. W pierwszej trójce najpopularniejszych vlogerów w radiu obok
prowadzącego Wardęgi (188) znaleźli się CeZik (138) oraz Niekryty Krytyk
(166). Liderem w telewizji okazał się Wardęga (183), następnie
Chodakowska (134) i Mateusz M (40).
YouTube’rzy często gościli w
minionym roku na okładkach magazynów. Chodakowska 30 razy, Mateusz M –
28, Wardęga – 10. Dla zdecydowanej większości najbardziej medialny był
koniec roku. Wardęga odnotował aż 400 procentowy wzrost publikacji w
grudniu.
Jak wynika z infografiki przygotowanej przez „Tube.Ad”
we współpracy z „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” niekwestionowanym
liderem pod względem liczby subskrybentów był Wardęga, którego
miesięczne zarobki wyceniano na 3,5 – 56,6 tys. dolarów. Dla porównania
wynagrodzenie Step Records szacowano na 8,8 – 141,4 tys. dolarów, a
Chodakowskiej na 194 dolarów – 3,1 tys. dolarów.
Komentarze
Prześlij komentarz