Książka Keri Smith już w miesiącu poprzedzającym premierę stała się najbardziej medialną pozycją wydawniczą. W czołówce znalazły się także „Pierwsza na liście” Magdaleny Witkiewicz oraz „Hardkorowy romans” Evy Illouz - podał „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” w analizie z cyklu „Rynek nowości wydawniczych 2015”
Zapowiedzi publikacji „To nie
książka”, mającej premierę dopiero 4 lutego, już w styczniu zaowocowały
aż 603 informacjami. Pozycja Wydawnictwa K.E. Liber spotkała się ze
znacznie większym odzewem niż „Pierwsza na liście”, wydana nakładem
„Filii” (320 materiałów), która pojawiła się w księgarniach 14 stycznia.
O blisko 300 materiałów mniej niż liderka zestawienia uzyskał
„Hardkorowy romans” opublikowany przez Wydawnictwo Naukowe PWN. TOP 5
zamykają kolejne pozycje PWN: „Ostatni bus do Coffeville” J. Paula
Hendersona (305) oraz ”Mit Lincolna” Steve’a Berry’ego (298).
W styczniowym przekazie na temat rynku książkowego odnotowano informacje dotyczące 1522 tytułów. 27 proc. spośród nich stanowiły publikacje na temat nowości wydawniczych.
W doniesieniach medialnych wymieniono 1124 autorów. Największy udział
miały materiały z internetu (83 proc.), w dalszej kolejności z prasy (10
proc.), radia (5 proc.) i telewizji (2 proc.). 22 proc. publikacji na
temat nowości wydawniczych miało pozytywny wydźwięk, pozostałe –
neutralny. Aż 70 proc. przekazu dotyczącego książek w styczniu zawierało
informację na temat Empiku, 11 proc. o marce Matras, 16 proc. dotyczyło Merlin, a 3 proc. – Wsklepiku.pl.
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów podsumował również styczniowe publikacje na temat wydawców. Liderami zestawienia są Wydawnictwo Naukowe PWN (611) oraz K.E. Liber (603). Trzeci w kolejności wydawca, Filia, odnotował znacznie mniej materiałów (320), podobnie jak czwarty - Sonia Draga (317). Pierwszą piątkę zamknęło wydawnictwo Znak z 132 informacjami.
Sumując, z największym zainteresowaniem mediów spotkały się nowości wydawnicze PWN. „Hardkorowy romans” oraz „Ostatni bus do Coffeville” zebrały łącznie 611 publikacji. Z kolei oficyna Znak zaproponowała czytelnikom w analizowanym miesiącu najwięcej świeżych tytułów – aż 4.
Badaniu
poddano materiał pochodzący z monitoringu ponad 1000 tytułów prasowych,
5 mln źródeł internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych w
styczniu 2015 r. Analiza dotyczyła tytułów, które miały swą premierę w
pierwszym miesiącu bieżącego roku lub później.
Źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
Komentarze
Prześlij komentarz