Volvo XC90 po raz pierwszy pokazano światu w sierpniu ubiegłego roku. Auto
zachwyciło cały świat swoim pięknym designem, nową gamą
silników i funkcjami multimedialnymi. Teraz to auto możemy zobaczyć w pełnej okazałości na drogach
Nowy model XC90 pokazuje kierunek, w którym zmierza Volvo. To
auto otwiera szeroki proces wymiany wszystkich modeli w naszej
ofercie. Ten model pokazuje też nowy poziom luksusu, którą
oferujemy klientowi. XC90 to efekt rozległych badań i ogromnych
inwestycji. Tym bardziej cieszy nas fakt, jak ciepło auto zostało
przyjęte – powiedział prezes Volvo Car Group – Hakan
Samuelsson.
Nowa twarz Volvo
XC90 otwiera także nowy rozdział stylizacji Volvo, w którym
zaszło wiele zmian. Zmieniło się logo auta, wraz z
charakterystyczną poprzeczką na atrapie chłodnicy. Reflektory
otrzymały charakterystyczny kształt młota Thora. Zarówno z
zewnątrz, jak i w środku, utrzymano idealny porządek linii, łącząc
luksus ze skandynawskim minimalizmem.
Projektując nowy model XC90 chcieliśmy, aby był on
przestronny, aby każdy dobrze się w nim czuł oraz aby każdy detal
tego auta pasował do jego luksusowego charakteru. Czytelna deska
rozdzielcza, duży ekran dotykowy przypominający tablet, kryształowa
gałka zmiany biegów dostarczona przez firmę Orrefors sprawiają,
że wnętrze XC90 tworzy zupełnie nową jakość. Auto daje dostęp
do wielu funkcji, ale nie przytłacza setkami przycisków. Jego
wnętrze uspokaja – powiedział Thomas Ingenlath,
odpowiedzialny za design aut Volvo.
Silny charakter
Volvo od lat pozostaje liderem systemów bezpieczeństwa w branży
motoryzacyjnej. Aż trudno wyobrazić sobie, że można opracować
kolejne systemy z tego zakresu. Nowy model XC90 udowadnia, że jednak
można. Jego konstruktorzy, czerpiąc obficie z doświadczeń marki w
tym zakresie, wprowadzili cały pakiet rozwiązań IntelliSafe, które
będzie wyposażeniem standardowym. Po raz pierwszy na świecie
zastosowano system Run-off Road Protection dociągający pasy
bezpieczeństwa tuż przed niezamierzonym opuszczeniem drogi. Drugą
rewolucją jest system zapobiegający zderzeniom czołowym,
szczególnie podczas wykonywania skrętu w lewo na skrzyżowaniach.
Naszym nadrzędnym celem nie jest udoskonalenie systemów
wyłącznie po to, by osiągać lepsze wyniki w testach
zderzeniowych. Naszym celem jest ochrona ludzkiego życia. Właśnie
dlatego, do 2020 roku chcemy zredukować liczbę wypadków
śmiertelnych w samochodach marki Volvo do zera. Wierzymy, że
stworzyliśmy najbezpieczniejszego SUV-a na świecie-powiedział Dr.
Peter Mertens odpowiedzialny za dział badawczo-rozwojowy Volvo Car
Group.
Osiągi
W nowym modelu XC90 zastosowano wyłącznie silniki 4 cylindrowe.
Mimo tego, jego osiągi są znacznie lepsze niż poprzedniej
generacji tego auta, gdzie stosowano większe jednostki napędowe.
W XC90 znajdziemy silniki o mocy od 190 do 400 KM. Klienci mogą
wybierać wersje przednionapędowe lub z napędem na cztery koła,
auta benzynowe lub Diesle. Flagowa jednostka to hybrydowy model XC90
T8 Twin Engine. To auto ma łączną moc 400 KM mocy, emitując
przy tym jedynie 59 g CO2/km. To najczystszy tak mocny SUV na rynku
premium. Na rynkach, gdzie emisja CO2 ma dla klientów kluczowe
znaczenie, jesteśmy poza zasięgiem konkurencji – powiedział Dr.
Peter Mertens.
W rozwoju odmiany XC90 Twin Engine T8 uczestniczyła firma
Siemens. Historia hybrydowych samochodów marki Volvo sięga znacznie
dalej. Pierwszy koncepcyjny hybrydowy samochód tej marki- model ECC
został wyprodukowany w 1992 roku. W 2011 roku została natomiast
przedstawiona hybryda typu plug-in – Volvo V60 PHEV. Istotną
zmianą jest to, że w V60 silnik elektryczny współpracował z
Dieslem. W hybrydowym XC90 T8 znajdziemy turbodoładowany silnik
benzynowy.
Przemyślane rozwiązania
Płyta podłogowa i zawieszenie zostały od podstaw zbudowane z
myślą o nowym Volvo XC90. Nic więc dziwnego, że ten model ma
zupełnie inną charakterystykę prowadzenia niż pozostałe auta w
ofercie. Auto świetnie sprawdzi się w mieście, na autostradzie,
ale także poza utwardzonymi nawierzchniami.
Zespół projektujący zawieszenie dostał ode mnie trudne
zadanie. Chciałem, aby każdy kierowca XC90 czuł się pewnie,
bezpiecznie i spokojnie w każdych warunkach drogowych. Aby osiągnąć
ten cel, zespół sięgnął po zawieszenie pneumatyczne, które
zastąpiło klasyczne amortyzatory. Teraz każdy kierowca może
dostroić charakterystykę zawieszenia i jego prześwit tak jak chce.
Każdy, kto miał okazję przejechać się tym samochodem przekona
się, że efekty naszej najlepiej poznać w praktyce –
powiedział Dr. Peter Mertens
Intuicyjne wnętrze
Nowe XC90 przedstawia kompletnie nowe podejście do tematu
ergonomii. Interfejs auta bazuje na dotykowym wyświetlaczu dającym
wiele możliwości personalizacji. Znajdziemy tu także system Sensus
,który za pomocą dotykowego wyświetlacza, pokręteł czy też
głosowego systemu kontroli oferuje możliwość współpracy w
chmurze w wieloma aplikacjami i usługami. Całość wspomagana jest
przez aplikację o nazwie Volvo On Call, pozwalającą na
bezprzewodowy dostęp do podstawowych funkcji samochodu i sterowanie
nimi za pomocą smartfona. Używając własnego telefonu możemy
zdalnie włączyć ogrzewanie, sprawdzić lokalizację pojazdu albo
przesłać punkty docelowe trasy bezpośredni do systemu
nawigacyjnego auta.
Udało się nam stworzyć samochód klasy premium, który
oferuje niespotykany dotąd poziom bezpieczeństwa, trwałości oraz
możliwości dostosowania właściwości jezdnych, utrzymując przy
tym fenomen skandynawskiego designu. Ale nowe XC90 to dopiero
początek. W ciągu najbliższych czterech lat, zamierzamy wymienić
wszystkie nasze modele, tak że XC90 stanie się najstarszym naszym
autem – skomentował Håkan Samuelsson.
Przeczytaj także: Nowe Volvo XC90 także w wersji R-Design
Więcej informacji motoryzacyjnych w zakładce: Moto
Przeczytaj także: Nowe Volvo XC90 także w wersji R-Design
Więcej informacji motoryzacyjnych w zakładce: Moto
Komentarze
Prześlij komentarz