Za nami trzy dni emocjonujących pokazów mody, szkoleń oraz spotkań z projektantami. W ostatni weekend października odbyła się jedna z największych imprez modowych tej jesieni w Łodzi – Fashion Industry Days w Sukcesji. Miasto, które od lat nazywane jest stolicą polskiej mody rozbłysnęło w świetle jupiterów. W Centrum Handlowo-Rozrywkowym odbyło się 19 pokazów mody, 10 warsztatów oraz prestiżowy casting dla modelek i modeli Fresh Faces World. Wydarzenie zgromadziło tysiące łodzian, którzy z zachwytem przyglądali się najnowszym kolekcjom uznanych projektantów
Historia polskiej mody związana jest z Łodzią. Obecnie włókiennicza tradycja miasta odradza się w nowym wydaniu. Powstają eventy łączące modę z biznesem. Podczas Fashion Industry Days uczestnicy mogli obejrzeć pokazy najnowszych kolekcji polskich projektantów, bogatej strefie atelier, strefie projektanta oraz w spotkaniach ze specjalistami biznesu odzieżowego, m.in. z wiodącą na rynku tekstylnym marką Linexim Tkaninownia, firmą Marketing Modowy i Ultramaszyna.
Reżyserem gali otwarcia oraz sobotnich pokazów był Maciej Majzner, to on sprawił, iż prezentacjom kolekcji towarzyszyła niezwykle wzniosła atmosfera, którą podkreślała dynamiczna i nowoczesna muzyka. Z głośników wydobywały się utwory takich artystów jak: Paulina Przybysz, Natalia Kukulska i Taco Hemingway.
Kulminacyjnym punktem pierwszego dnia Fashion Industry Days w Sukcesji była gala otwarcia i pokaz Domu Mody Skórska. Łodzianie zajęli wszystkie miejsca w okolicach wybiegu, by z uwagą przyjrzeć się najnowszej kolekcji marki, która na rynku działa już od 17 lat. Modelki zaprezentowały prawie sto stylizacji, które mieniły się kolorami srebra i złota.
Michał Starost zaproponował gościom dwie kolekcje, pierwszą stworzoną przy współpracy z Vie Vie Vorotina drugą z Zatoką Sztuki. Obie skoncentrowały się na bieli i czerni. Na wybiegu pojawiły się również propozycje dla matek z dzieckiem.
Najczęściej wspominanym wydarzeniem w sobotę był pokaz Phi Concept by Patryk Wojciechowski. Nowoczesne stylizacje połączone z żywiołową muzyką i oryginalną prezentacją sprawiły, iż pokaz odbył się na najwyższym światowym poziomie. Modelki trzymały w rękach smartfony robiąc zdjęcia i prowadząc transmisję na żywo, którą można było oglądać na profilu projektanta na Instagramie. Z kolei kilkanaście minut później, Sukcesja wypełniła się kolorowymi i kwiecistymi propozycjami od Mility Nikonorov. O godz. 20:00 eteryczne i kobiece suknie zaprezentowała Maria Wiatrowska. „Był to romantyzm w każdym calu” - tak opisywała kolekcję zgromadzona publiczność.
O godz. 20:45 rozbrzmiała głośna muzyka, migające światła wskazywały na rozpoczęcie pokazu wieczoru. Na wybieg wkroczyły modelki ubrane w stylizacje przygotowane przez duet: Ilona Majer i Rafał Michalak, tworzący pod szyldem MMC. Projektanci sięgnęli po nietypowe materiały oraz oryginalne faktury. Ich styl określają dwa słowa: nonszalancja oraz ekskluzywny minimalizm. Znane z nieszablonowych projektów MMC zaprezentowało oryginalne stylizacje, wzbudzające wielkie emocje.
Trzeciego dnia Fashion Industry Days w Sukcesji odbył się jeden z najbardziej prestiżowych konkursów dla modelek i modeli na świecie. Organizatorem wydarzenia był Fresh Faces World. Prawie 40 osób, w wieku od 14 do 23 lat walczyło o przepustkę do finału konkursu w Warszawie, w którym nagrodę główną stanowi wyjazd do Nowego Jorku o wartości 50 000 zł, na jeden z największych światowych konkursów modeli IMTA (The International Modeling and Talent Association). Zwycięzca weźmie udział w sesjach zdjęciowych w prestiżowym magazynie modowym Cosmopolitan oraz słynnym Pier 59 Studios w Nowym Jorku. Z Łodzi w wielkim finale walczyć będą o nagrodę główną Sandra Bujalska i Anna Wasiak.
Chwilę później na wybiegu pojawili się najmłodsi. Maluchy zaprezentowały kolekcję 5-10-15. Swoje pierwsze kroki w świecie pokazów mody postawiło kilkanaście dzieci.
Łodzianie mieli okazję przyjrzeć się pracy projektantów, zobaczyć ich kolekcje, inspiracje oraz poznać partnerów biznesowych. Wzięli udział w pokazach mody oraz szkoleniach. W strefie atelier zaprezentowało się prawie 20 firm z branży odzieżowej. Na wybiegu pojawiła się wschodząca gwiazda polskiego modelingu – Kamil Popławski, I wicemister Polski z 2017 roku.
Misją Fashion Industry Days była integracja branży modowej poprzez stworzenie platformy rozwoju, podnoszenia kompetencji oraz wymiany doświadczeń. Wydarzenie stało się miejscem spotkań, transferu wiedzy oraz przedstawienia gościom nowości polskiego rynku. Podczas warsztatów z praktykami poruszono ważne tematy, takie jak kontraktacje, aspekty techniczne oraz promocyjne marek odzieżowych. Fashion Industry Days miało charakter otwarty, dzięki czemu każdy miłośnik mody mógł wziąć udział w tym niezwykłym wydarzeniu.
Komentarze
Prześlij komentarz