Przejdź do głównej zawartości

Wiemy jak polscy biznesmeni widzą Warszawę


Jak ludzie biznesu z różnych regionów Polski postrzegają Warszawę? Jedni widzą w niej potencjał utożsamiając ze Stadionem Narodowym i Wisłą, inni oceniają jedynie przez pryzmat zabytków i atrakcji turystycznych – Łazienek czy Pałacu Kultury i Nauki. Jaką przyszłość według przedsiębiorców ma stolica, sprawdzała magistrantka SWPS


Z czym kojarzy ci się Warszawa? Jak widzisz jej przyszłość? Jakie emocje wywołuje? Takie pytania zadała Małgorzata Florczak 60 osobom zajmującym kierownicze stanowiska lub prowadzącym własną firmę. Pod opieką naukową dr Alicji Grochowskiej, psychologa biznesu SWPS, sprawdziła, jakie są różnice w postrzeganiu Warszawy w dwóch grupach aktywnych zawodowo przedsiębiorców: stale mieszkających i pracujących w Warszawie oraz żyjących i działających w innych miastach Polski takich jak: Szczecin, Koszalin, Wrocław, Łódź i Bielsko-Biała.

Wyniki badań pokazują, że biznesmani z Warszawy lepiej oceniają stolicę niż ludzie biznesu z innych miast. – Przebadani przeze mnie biznesmani uważają to miasto za bardziej atrakcyjne, określając je jako szczere i ekscytujące. Przyszłość miasta widzą w nowoczesności, której symbolem dla warszawskich przedsiębiorców jest Stadion Narodowy i zmieniająca się przestrzeń nad Wisłą – dodaje Małgorzata Florczak, autorka badania.

Warszawa kojarzona raczej z historią i zabytkami, z submarkami takimi jak Łazienki Królewskie i Pałac Kultury wskazywanymi jako symbole miasta – tak stolicę postrzegają osoby zatrudnione na kierowniczych stanowiskach spoza Warszawy. Co więcej, w obu badanych grupach w wizjach przyszłości Warszawy najdalej uplasował się Sejm i Senat. – Można to tłumaczyć faktem, iż badana submarka generowała najwięcej skojarzeń negatywnych, a co najważniejsze pokazuje to, iż parlament RP ma najmniej skojarzeń wspólnych z samym miastem – tłumaczy autorka.

Takie spostrzeganie marki miasta, odmienne z perspektywy człowieka biznesu mieszkającego w Warszawie i odwiedzającego ją, stwarza trudność w budowaniu spójnego wizerunku miasta i jest wyzwaniem dla osób zarządzających marką. – W budowaniu tożsamości marki miasta ważne jest, by była ona spostrzegana w spójny sposób przez różne grupy interesariuszy. Należałoby zatem podjąć takie działania w tworzeniu wizerunku Warszawy, aby był on spójny. Trudność polega na tym, że miasto zawsze jest spostrzegane inaczej przez jego mieszkańców i przyjezdnych. Rozwiązaniem jest tutaj znalezienie „wspólnego mianownika”, tych cech i skojarzeń do Warszawy, które są podobnie spostrzegane z perspektywy mieszkańca i gościa – podsumowuje dr Alicja Grochowska.

Badanie zostało przeprowadzone w ramach pracy magisterskiej w 2013 roku w SWPS, na grupie 28 kobiet i 32 mężczyzn w wieku 22-69 lat.

Źródło: SWPS


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Seksowna Marta Wierzbicka wystąpiła w sesji bielizny

Marta Wierzbicka rok temu wystąpiła w rozbieranej sesji dla Playboya. Tym razem seksowna polska aktorka wzięła udział w wiosenno-letniej sesji zmysłowej bielizny i strojów kąpielowych, która odbyła się w słonecznej Toskanii Trzeba przyznać, że zaledwie 23-letnia blond piękność z serialu "Na Wspólnej" w nowej odsłonie wygląda zjawiskowo. A jeszcze niedawno młoda aktorka wstydziła się pokazywać swojego ciała i nie była zadowolona ze swojego dużego biustu, o czym mówiła w programie "Kuba Wojewódzki".  Obecnie, to się zmieniło i urodziwa celebrytka pozbyła się kompleksów, prowadzi swojego bloga i jak mówi korzysta ze swojego życia, a już wkrótce zobaczymy ją w kolejnej edycji programu "Taniec z Gwiazdami". Jej partnerem w tańcu będzie Łukasz Czarnecki. Jak pisze o sobie aktorka "robię w życiu tylko to co lubię czyli; śpię, jem, maluję i piszę bloga." Niedawno Marta Wierzbicka została ambasadorką marki Dalia, producenta eksk...

Brazylijska piękność nago. Jessika Alves w sierpniowym "Playboyu"

Jessika Alves wystąpiła w sesji jubileuszowego wydania magazynu „Playboy”. Piękna brazylijska aktorka przyznała w jednym z wywiadów, że jest szczęśliwa, że mogła pokazać swoje naturalne piękno i zdradziła, że nigdy jeszcze nie chodziła tak długo nago w życiu jak podczas rozbieranych zdjęć Sesja zdjęciowa do sierpniowego "Playboya" z udziałem Jessiki Alves była kręcona w Sul do Rio.  Pi ę kna aktorka, która niedawno zakończyła zd j ęcia do ostatniej części telenoweli "Em Familia",  11 sierpnia pojawi się w programie "Super Chef VIP w 2014", w kt ó rym uczestnicy b ę dą walczyli o nagrodę w wysokości 50.000 dolarów.   Efekty sesji z udziałem pięknej panny Alves możemy podziwiać w jubileuszowym wydaniu brazylijskiej edycji magazynu "Playboy". A trzeba przyznać, że jest się czym zachwycać, bo urodziwa  Jessika wygląda zjawiskowo i seksownie. To zasługa w dużym stopniu jej naturalnego wdzięku, ale i wynik pracy stylistów,...

Izabella Krzan z koroną Miss Polonia 2016

Za nam finał konkursu Miss Polonia 2016,  w którym po koronę najpiękniejszej Polki sięgnęła pochodząca z Olsztyna kandydatka z numerem 20, Izabella Krzan. Tegoroczna impreza odbyła się  w Hotelu Narvil Conference & Spa, a o tytuł Miss Polonia walczyło 20 pięknych kobiet z całej Polski Fot. Miss Polonia/Facebook Tytuł I Wice Miss Polonia 2016 powędrował do 21-letniej kandydatki z numerem 9, Dominiki Szymańskiej z Bydgoszczy, a II Wice Miss Polonia 2016 została pochodząca z Bukowna kandydatka z numerem 16, 20-letnia Katarzyna Szklarczyk. Kasia jest studentką I roku weterynarii na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie i brązową medalistką Mistrzostw Polski Kadetek w piłce siatkowej. Z kolei Dominika jest studentką drugiego roku prawa, a w przyszłości chciałaby zostać adwokatem. W wolnym czasie I Wice Miss uprawia sport i spotyka się z przyjaciółmi, a wśród jej zainteresowań są kryminalistyka i podróże. Fot. Izabella Krzan/...