Przejdź do głównej zawartości

Wiemy jak polscy biznesmeni widzą Warszawę


Jak ludzie biznesu z różnych regionów Polski postrzegają Warszawę? Jedni widzą w niej potencjał utożsamiając ze Stadionem Narodowym i Wisłą, inni oceniają jedynie przez pryzmat zabytków i atrakcji turystycznych – Łazienek czy Pałacu Kultury i Nauki. Jaką przyszłość według przedsiębiorców ma stolica, sprawdzała magistrantka SWPS


Z czym kojarzy ci się Warszawa? Jak widzisz jej przyszłość? Jakie emocje wywołuje? Takie pytania zadała Małgorzata Florczak 60 osobom zajmującym kierownicze stanowiska lub prowadzącym własną firmę. Pod opieką naukową dr Alicji Grochowskiej, psychologa biznesu SWPS, sprawdziła, jakie są różnice w postrzeganiu Warszawy w dwóch grupach aktywnych zawodowo przedsiębiorców: stale mieszkających i pracujących w Warszawie oraz żyjących i działających w innych miastach Polski takich jak: Szczecin, Koszalin, Wrocław, Łódź i Bielsko-Biała.

Wyniki badań pokazują, że biznesmani z Warszawy lepiej oceniają stolicę niż ludzie biznesu z innych miast. – Przebadani przeze mnie biznesmani uważają to miasto za bardziej atrakcyjne, określając je jako szczere i ekscytujące. Przyszłość miasta widzą w nowoczesności, której symbolem dla warszawskich przedsiębiorców jest Stadion Narodowy i zmieniająca się przestrzeń nad Wisłą – dodaje Małgorzata Florczak, autorka badania.

Warszawa kojarzona raczej z historią i zabytkami, z submarkami takimi jak Łazienki Królewskie i Pałac Kultury wskazywanymi jako symbole miasta – tak stolicę postrzegają osoby zatrudnione na kierowniczych stanowiskach spoza Warszawy. Co więcej, w obu badanych grupach w wizjach przyszłości Warszawy najdalej uplasował się Sejm i Senat. – Można to tłumaczyć faktem, iż badana submarka generowała najwięcej skojarzeń negatywnych, a co najważniejsze pokazuje to, iż parlament RP ma najmniej skojarzeń wspólnych z samym miastem – tłumaczy autorka.

Takie spostrzeganie marki miasta, odmienne z perspektywy człowieka biznesu mieszkającego w Warszawie i odwiedzającego ją, stwarza trudność w budowaniu spójnego wizerunku miasta i jest wyzwaniem dla osób zarządzających marką. – W budowaniu tożsamości marki miasta ważne jest, by była ona spostrzegana w spójny sposób przez różne grupy interesariuszy. Należałoby zatem podjąć takie działania w tworzeniu wizerunku Warszawy, aby był on spójny. Trudność polega na tym, że miasto zawsze jest spostrzegane inaczej przez jego mieszkańców i przyjezdnych. Rozwiązaniem jest tutaj znalezienie „wspólnego mianownika”, tych cech i skojarzeń do Warszawy, które są podobnie spostrzegane z perspektywy mieszkańca i gościa – podsumowuje dr Alicja Grochowska.

Badanie zostało przeprowadzone w ramach pracy magisterskiej w 2013 roku w SWPS, na grupie 28 kobiet i 32 mężczyzn w wieku 22-69 lat.

Źródło: SWPS


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Od teraz na zawsze, czyli romantyczna historia Niny i Hugo. Zobacz trailer filmu

Co się stanie gdy porzucona na ślubnym kobiercu Nina, by zapomnieć o tym co ją spotkało wyruszy z jej przyjacielem z dzieciństwa na wyspę Mauritius, na której miała spędzić miesiąc miodowy ze swoim przyszłym mężem? Komedia produkcji RPA z 2016 roku Od teraz na zawsze (Vir Altyd) nakręcona przez Jaco Smit na podstawie scenariusza Ivana Botha i DonnaLee Roberts, którzy także zagrali w tym filmie główne role to ciepła i romantyczna opowieść o poszukiwaniu szczęścia, radości życia i o tym, co jest w życiu najważniejsze. A jej głównie bohaterowie Hugo i Nina podczas tej podróży odkrywają, że młodzieńcze uczucie nie wygasło. Jak się zakończy idylla przekonacie się oglądając ten film. By was do tego zachęcić zobaczcie trailer. Zobacz trailer filmu Od teraz na zawsze:

Arash i T-Pain w hicie "Sex Love Rock N Roll".Zobacz teledysk do piosenki

"Sex Love Rock N Roll" to tytuł jednego z najbardziej tanecznych hitów ostatnich lat nagranego wspólnie przez irańską gwiazdę muzyki dance, Arasha i popularnego amerykańskiego wykonawcę hip-hop i R&B, T-Paina Nagrany w 2014 numer znalazł się na ostatniej płycie Arasha zatytułowanej "Superman" wydanej tego samego roku 4 listopada. Utrzymany w rytmie pop dance przebój odbiega od tego, co do tej pory przyzwyczaił nasz Arash i ukazuje nowe możliwości tego zdolnego twórcy, który ostatnio pracował przy hicie Margaret ( Margaret - Cool Me Down - YouTube) 38-letni Arash pochodzi z Iranu, a obecnie mieszka w Szwecji i jest popularny piosenkarzem i producentem muzycznym oraz autorem wielu przebojów, m.in. "One D ay ", "Broken Angel", "Iran Iran", "Always", "Pure Love", "Boro Boro", czy "Temptation". 30-letni T-Pain, to pseudonim artystyczny Faheema Rasheeda Najma, amerykański...

Już w Sobotę wystartuje Roztańczony PGE Narodowy 2018

22 września, w Sobotę wystartuje najbardziej roztańczona impreza w Polsce - Roztańczony PGE Narodowy 2018 na której wystąpi wiele gwiazd muzyki tanecznej z zagranicy i Polski, wśród nich m.in. Shanguy, Sabrina, Londonbeat, Cleo, grupa Boys oraz Zenon Martyniuk z zespołem Akcent Będzie to kolejna edycja tej imprezy. Poprzednia zakończyła się wielkim sukcesem, bo w Warszawie na Stadionie PGE Narodowy, który jest oficjalną areną piłkarskiej reprezentacji Polski i Euro 2018 przy rytmach muzyki dance i disco bawiło się wielu sympatyków tych rytmów, a przed telewizorem zasiadła rekordowa publiczność. W Sobotę imprezie wezmą udział m.in. autorzy hitu hit I've been thinking about you, zespół Londonbeat, Sabrina, która podbiła świat przebojem Boys, Boys, Boys oraz Shanguy, który wylansował przebój La Louze. Zobacz teledysk Sabriny do wielkiego hitu Boy, Boys, Boys: Polskę reprezentować będzie Cleo, Filip Lato, Zenon Martyniuk z zespołem Akcent, Sławomir,  Boys,  Lon...