Przejdź do głównej zawartości

Wiemy jak polscy biznesmeni widzą Warszawę


Jak ludzie biznesu z różnych regionów Polski postrzegają Warszawę? Jedni widzą w niej potencjał utożsamiając ze Stadionem Narodowym i Wisłą, inni oceniają jedynie przez pryzmat zabytków i atrakcji turystycznych – Łazienek czy Pałacu Kultury i Nauki. Jaką przyszłość według przedsiębiorców ma stolica, sprawdzała magistrantka SWPS


Z czym kojarzy ci się Warszawa? Jak widzisz jej przyszłość? Jakie emocje wywołuje? Takie pytania zadała Małgorzata Florczak 60 osobom zajmującym kierownicze stanowiska lub prowadzącym własną firmę. Pod opieką naukową dr Alicji Grochowskiej, psychologa biznesu SWPS, sprawdziła, jakie są różnice w postrzeganiu Warszawy w dwóch grupach aktywnych zawodowo przedsiębiorców: stale mieszkających i pracujących w Warszawie oraz żyjących i działających w innych miastach Polski takich jak: Szczecin, Koszalin, Wrocław, Łódź i Bielsko-Biała.

Wyniki badań pokazują, że biznesmani z Warszawy lepiej oceniają stolicę niż ludzie biznesu z innych miast. – Przebadani przeze mnie biznesmani uważają to miasto za bardziej atrakcyjne, określając je jako szczere i ekscytujące. Przyszłość miasta widzą w nowoczesności, której symbolem dla warszawskich przedsiębiorców jest Stadion Narodowy i zmieniająca się przestrzeń nad Wisłą – dodaje Małgorzata Florczak, autorka badania.

Warszawa kojarzona raczej z historią i zabytkami, z submarkami takimi jak Łazienki Królewskie i Pałac Kultury wskazywanymi jako symbole miasta – tak stolicę postrzegają osoby zatrudnione na kierowniczych stanowiskach spoza Warszawy. Co więcej, w obu badanych grupach w wizjach przyszłości Warszawy najdalej uplasował się Sejm i Senat. – Można to tłumaczyć faktem, iż badana submarka generowała najwięcej skojarzeń negatywnych, a co najważniejsze pokazuje to, iż parlament RP ma najmniej skojarzeń wspólnych z samym miastem – tłumaczy autorka.

Takie spostrzeganie marki miasta, odmienne z perspektywy człowieka biznesu mieszkającego w Warszawie i odwiedzającego ją, stwarza trudność w budowaniu spójnego wizerunku miasta i jest wyzwaniem dla osób zarządzających marką. – W budowaniu tożsamości marki miasta ważne jest, by była ona spostrzegana w spójny sposób przez różne grupy interesariuszy. Należałoby zatem podjąć takie działania w tworzeniu wizerunku Warszawy, aby był on spójny. Trudność polega na tym, że miasto zawsze jest spostrzegane inaczej przez jego mieszkańców i przyjezdnych. Rozwiązaniem jest tutaj znalezienie „wspólnego mianownika”, tych cech i skojarzeń do Warszawy, które są podobnie spostrzegane z perspektywy mieszkańca i gościa – podsumowuje dr Alicja Grochowska.

Badanie zostało przeprowadzone w ramach pracy magisterskiej w 2013 roku w SWPS, na grupie 28 kobiet i 32 mężczyzn w wieku 22-69 lat.

Źródło: SWPS


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

13 godzin: Tajna misja w Benghazi. Ten film musisz zobaczyć!

Jest 11 września 2012 roku. Uzbrojona grupa islamskich bojowników atakuje konsulat Stanów Zjednoczonych znajdujący się w libijskim mieście Benghazi. Na ratunek dyplomatom rusza sześciu świetnie wyszkolonych ochroniarzy, byłych żołnierzy jednostek specjalnych. Przez kilkanaście godzin walczą oni  z terrorystami Film 13 godzin: Tajna misja w Benghazi, o którym mowa został oparty na bestsellerowej książce "13 Hours: The Inside Account of What Really Happened in Benghazi" Mitchella Zuckoffa, która została napisane na podstawie prawdziwych wydarzeń. Zobacz trailer filmu 13 godzin: Tajna misja w Benghazi: Reżyserem filmu jest znany z filmów akcji Michael Bay (Armageddon, Pearl Harabor, Transformers), a w rolach głównych wystąpili: James Badge Dale (Infiltracja, Wstyd), John Krasinski (Biuro), Max Martini (Szeregowiec Ryan, Pacific Rim), Pablo Schreiber (Królowie Dogtown, Orange is the New Black) oraz David Denman (1000 lat po Ziemi, Dar). Przeczyta...

Brazylijska piękność nago. Jessika Alves w sierpniowym "Playboyu"

Jessika Alves wystąpiła w sesji jubileuszowego wydania magazynu „Playboy”. Piękna brazylijska aktorka przyznała w jednym z wywiadów, że jest szczęśliwa, że mogła pokazać swoje naturalne piękno i zdradziła, że nigdy jeszcze nie chodziła tak długo nago w życiu jak podczas rozbieranych zdjęć Sesja zdjęciowa do sierpniowego "Playboya" z udziałem Jessiki Alves była kręcona w Sul do Rio.  Pi ę kna aktorka, która niedawno zakończyła zd j ęcia do ostatniej części telenoweli "Em Familia",  11 sierpnia pojawi się w programie "Super Chef VIP w 2014", w kt ó rym uczestnicy b ę dą walczyli o nagrodę w wysokości 50.000 dolarów.   Efekty sesji z udziałem pięknej panny Alves możemy podziwiać w jubileuszowym wydaniu brazylijskiej edycji magazynu "Playboy". A trzeba przyznać, że jest się czym zachwycać, bo urodziwa  Jessika wygląda zjawiskowo i seksownie. To zasługa w dużym stopniu jej naturalnego wdzięku, ale i wynik pracy stylistów,...

Mistrzostwa Europy U-21 w piłce nożnej już w czerwcu

16 czerwca rozpoczną się Mistrzostwa Europy U-21 w piłce nożnej, których gospodarzem jest Polska. Mecz będą odbywały się na stadionach w Kielcach, Lublinie, Gdyni, Bydgoszczy, Krakowie i w Tychach Na początku czekają nas dwa spotkania w Grupie A, w której w Piątek 16 czerwca Szwecja U-21 zmierzy się z Anglią U-21 w Kielcach, o godz. 18:00, a Reprezentacja Polski U-21 powalczy ze Słowacją U-21 o godzinie 20:45 w Lublinie W sobotę, 17 czerwca  w Grupie B Portugalia U-21 zagra z Serbia U-21 o godz. 18:00 w Gdyni, a Bydgoszczy zmierzą się Reprezentacja Hiszpanii U-21- Macedonią U-21  o godzinie 20:45 W niedzielę, 18 czerwca w Grupie C Niemcy U-21 zagrają z Czechami U-21 w Tychach o godz. 18:00, a w Krakowie Dania U-21 zmierzy się z Włochami U-21 o godz. 20:45. Zobacz Miasta Gospodarzy Euro U21 Polska 2017: