Czerwiec,
w którym odbywały się jedynie pojedyncze spotkania kończące sezon,
przyniósł spadek medialności wszystkich klubów T-Mobile Ekstraklasy. Z
raportu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wynika, że w okresie mundialu, polskie kluby zeszły na zdecydowanie dalszy plan
Sportowym
tematem numer jeden były przez cały miesiąc mistrzostwa świata.
Zwiększony wolumen informacji o polskich klubach zanotowano na samym
początku czerwca. Były to teksty związane z podsumowaniem sezonu,
przewidywania transferowe a także doniesienia na temat ostatniej ligowej
kolejki. Później większe zainteresowanie dziennikarzy można dostrzec
jedynie pod koniec miesiąca, gdy kluby rozpoczynały przygotowania do
nowego sezonu, a niektóre czekały na start w eliminacjach do rozgrywek
europejskich.
Dobrą passę w rankingu najbardziej medialnych klubów
raportu „Polska Piłka” podtrzymuje Legia Warszawa. „Wojskowi” zachowali
pierwszą pozycję, pomimo bardzo dużego spadku liczby publikacji. Co
więcej, uzyskali poważną przewagę nad wszystkimi rywalami. Relatywnie
duża liczba doniesień o Legii wiązała się z czekającą ją walką o udział w
Lidze Mistrzów. Łącznie na temat klubu z Łazienkowskiej ukazało się 2,2
tys. materiałów w prasie i internecie. Drugie miejsce – podobnie jak
przed miesiącem - zajął Lech, o którym napisano 1,9 tys. tekstów. Na
trzecią pozycję awansowała krakowska Wisła (1,8 tys.), wyprzedzając
Górnika. Przed miesiącem to właśnie zabrzanie uplasowali się na
najniższym stopniu podium. Tym razem 1,6 tys. publikacji nie
wystarczyło, by się tam znaleźć.
Na
dalszych pozycjach pojawiły się Śląsk Wrocław, Cracovia i Lechia
Gdańsk. Dopiero ósmą pozycję zajął Ruch Chorzów, który jeszcze niedawno
znajdował się znacznie bliżej czołówki.
Przypomnijmy, że dokładnie
rok temu układ medialnych sił był podobny. Na dwóch pierwszych
pozycjach mieliśmy wówczas Legię przed Lechem. Trzecią z kolei dzierżył
Śląsk Wrocław, który teraz plasuje się nieco niżej. Z kryzysu zdaje się
wychodzić natomiast „Biała Gwiazda”.
Na zapleczu Ekstraklasy
pierwsza pozycja przypadła także Wiśle, ale tej z Płocka. Podium
uzupełniła niewielka Termalica i Stomil Olsztyn. Najwięcej o polskiej
piłce nożnej pisze się nieustannie w Małopolsce. Na wicelidera wyrosło
województwo zachodniopomorskie. Białymi plamami na futbolowej mapie
pozostaje lubuskie i opolskie.
Badanie „Polska Piłka” prowadzone
jest na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i
regionalnej oraz wybranych portali internetowych. Łącznie od początku
badania - czyli od 1 marca 2010 do 30 czerwca 2014 - analitycy
„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wzięli pod uwagę 743 tys. informacji.
Źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
Komentarze
Prześlij komentarz