„Weź
mnie w obroty” to kampania dedykowana jednemu z
najbardziej ekologicznych opakowań wykorzystywanych w branży
spożywczej – szklanej butelce zwrotnej. Jest ona apelem,
by zwracać butelki do sklepu
Jak podkreślają organizatorzy akcji, w całej Polsce krąży
obecnie prawie 400 mln butelek zwrotnych. Zaprojektowane z myślą o
ochronie środowiska, mogły by zostać użyte ponownie przynajmniej
20 razy. Tymczasem obecnie jedna butelka trafia do obiegu -
między sklepem a jej ponownym napełnieniem - średnio 8–12 razy.
Celem kampanii „Weź
mnie w obroty” jest zwiększenie świadomości
ekologicznej konsumentów, zwrócenie ich uwagi na możliwość
wielokrotnego wykorzystania szklanej butelki zwrotnej. Akcja ma
motywować do tego, aby nie wyrzucać takich butelek,
popularyzować proekologiczne myślenie i doceniać odpowiedzialne
zachowania konsumenckie. Jej zadaniem jest zbudowanie świadomości
wśród Polaków, iż zwracanie butelek do sklepów jest eko. Ten
drobny wysiłek opłaca się ze względów ekologicznych i
ekonomicznych.
Ten gest to wyraz troski o środowisko
naturalne. Pomimo wielu zalet, potencjał butelki zwrotnej w Polsce
nie jest w pełni wykorzystywany.
Działania kampanii
wspierają – lider formacji Coma, Piotr Rogucki jako Ambasador i główny
bohater spotu oraz Marta Zabłocka – autorka
komiksu opowiadającego o przygodach butelki zwrotnej. Partnerem
Merytorycznym kampanii jest Fundacja Nasza Ziemia,
która od ponad 20 lat edukuje, uświadamia i pracuje nad zmianą
nieekologicznych nawyków Polaków.
Organizatorem kampanii
„Weź mnie w obroty” jest Carlsberg Polska,
producent marek piwa w butelkach zwrotnych, od lat konsekwentnie
podejmujący proekologiczne działania na rzecz propagowania idei
korzystania z butelki zwrotnej.
Źródło:
wezmniewobroty.pl
Komentarze
Prześlij komentarz