W 2014 roku firma Volvo Cars wypracowała zysk
operacyjny na poziomie 2,252 mld koron szwedzkich, co oznacza 17,4%
wzrost w porównaniu do roku 2013, kiedy wyniósł on 1,919 mld koron.
Wzrosły też dochody firmy ze 122 mln koron do 129 mln koron. Wzrost
sprzedaży jest kolejnym etapem głębokich, globalnych zmian w firmie,
dotyczących jej produktów, ale także jej funkcjonowania biznesowego
W
2014 roku Volvo sprzedało najwięcej samochodów w swojej niemal
90-letniej historii. W 2013 roku na całym świecie sprzedano 427 840 aut.
Rok później było to 465 866 pojazdów, co oznacza wzrost sprzedaży o
8,9%. Jest to efekt świetnych wyników sprzedaży w Europie i Azji. W
samych Chinach znalazło nabywców aż 80 000 aut tej szwedzkiej marki. W
Europie sprzedaż aut Volvo rosła dwa razy szybciej niż sprzedaż marek
konkurencyjnych. Volvo konsekwentnie odnotowywało wzrost sprzedaży
miesiąc po miesiącu, począwszy od lipca 2013 roku.
Chcemy podkreślić, że obecnie firma jest na etapie bardzo poważnych zmian, których namacalne efekty zobaczymy jeszcze w tym roku – powiedział Hakan Samuelsson, prezes Volvo Car Group.
Volvo
przechodzi obecnie głęboką transformację połączoną z rozległymi
inwestycjami. Firma chce znacznie umocnić swoją pozycję na rynku
producentów aut segmentu premium. W ciągu kilku najbliższych lat
zostanie wymieniona cała oferta modelowa, dzięki czemu Volvo ma
sprzedawać 800 000 samochodów rocznie. W 2014 roku firmie udało się
zrealizować kilka celów na drodze do realizacji tej wizji.
Pierwszym
z nich była prezentacja całkowicie nowego modelu XC90 zbudowanego od
podstaw przez Volvo. Na potrzeby tego modelu zaprojektowano płytę
podłogową z możliwością jej skalowania (SPA). Daje ona szerokie pole do
popisu stylistom i inżynierom. Będzie ona wykorzystana do budowy
kolejnych sześciu-siedmiu modeli, które zostaną zaprezentowane w ciągu
najbliższych kilku lat. Nowe podwozie sprawia, że XC90 doskonale się
prowadzi, a koncepcja wspólnej, własnej płyty podłogowej upraszcza
proces produkcji i podnosi zyskowność.
Volvo od postaw stworzyło
również paletę nowych silników Drive-E łączących wysoką moc i niską
emisją dwutlenku węgla. Na wielu europejskich rynkach ten parametr ma
ogromny wpływ na decyzje zakupowe kierowców. Nowe silniki będą stosowane
we wszystkich modelach Volvo. Na potrzeby modelu XC90, Volvo stworzyło
najbogatszy na świecie seryjny pakiet systemów bezpieczeństwa.
Marka
zainwestowała także w zwiększenie mocy produkcyjnych swoich zakładów w
Szwecji i w Chinach. W fabryce Torslanda pod Goeteborgiem uruchomiono
trzecią zmianę i zatrudniono dodatkowo 1300 osób. W Chinach, w Chengdu
ruszyła produkcja bestsellera Volvo – modelu XC60. W chińskim Daqing
będą produkowane również samochody oparte o platformę podwoziową SPA.
Zadania
wykonane w 2014 roku przybliżają nas do celów, które wyznaczyliśmy
sobie w najbliższej przyszłości. Udało nam się dokonać postępu na
wszystkich założonych obszarach. Sprzedaż wrosła, rozszerzyliśmy naszą
ofertę modelową, rozwinęliśmy wiele nowych technologii, które będą naszą
przewagą konkurencyjną w przyszłości – powiedział Hakan Samuelsson.
Komentarze
Prześlij komentarz