Przejdź do głównej zawartości

Renault KADJAR na salonie w Genewie 2015. Poznaj jego wyjątkowość

Na salonie w Genewie odbyła się prezentacja samochodu Renault KADJAR. Model ten posiada atrakcyjny design i wysokiej klasy wyposażenie oraz gamę wydajnych silników, dostosowany jest zarówno do jazdy po mieście, jak i po każdej drodze, co pozwala mu śmiało konkurować z innymi autami w segmencie kompaktowych crossoverów


  - Atletyczny design Renault Kadjar w połączeniu z płynną linią nadwozia zrywa z typową stylistyką aut z tego segmentu i wnosi do świata crossoverów żywiołowość i emocje. Laurens van den Acker, dyrektor ds. designu przemysłowego.  
   
Przód auta nieodparcie kojarzy się z wytrzymałością i solidnością. Chromowana listwa znajdująca naturalne przedłużenie w linii diod świateł dziennych poszerza wizualnie nadwozie i współtworzy wrażenie mocnego auta z charakterem. 17- i 19-calowe, mocno wyprofilowane obręcze kół ze stopu metali lekkich potęgują wrażenie solidności. Mocno zaznaczone błotniki podkreślają płynną linię atletycznej sylwetki auta. Jednocześnie zmysłowe, zaokrąglone linie są dodatkowo podkreślone osłonami w dolnej części drzwi. Lekko wklęsłe boki auta i muskularne nadkola dodają całości dynamiki. Wysoki prześwit (190 mm) już na pierwszy rzut oka budzi poczucie solidności i podpowiada, że mamy do czynienia z autem, które chętnie porzuci utarte drogi.

Wyrazisty grill dodaje przodowi nadwozia siły wyrazu, a typowe dla SUV-ów
przednie i tylne osłony podwozia sugerują terenowe skłonności Renault Kadjar.
Osłony dolnej części drzwi chronią te elementy, a jednocześnie podkreślają wizualnie solidność i stabilność nadwozia. Czarne nakładki na nadkola stanowią przedłużenie osłon i progów, i zbliżają Renault Kadjar do świata samochodów terenowych, kojarzącego się z przygodami i ucieczką od codzienności. Płaskie, szynowe relingi dachowe z anodowanego aluminium akcentują dynamikę sylwetki.

Renault Kadjar to auto o wyrazistej stylistyce z nowym, charakterystycznym układem przednich świateł, wprowadzonym po raz pierwszy w Nowym Espace. Listwa diod LED w kształcie litery C w światłach dziennych dodaje przodowi nadwozia prestiżu i elegancji. Wszystkie wersje są wyposażone w obudowy lusterek bocznych i klamki drzwi w kolorze nadwozia. Chromowane elementy wokół szyb, świateł dziennych i osłon dolnej części nadwozia podkreślają jakość wykończenia oraz solidność konstrukcji Renault Kadjar.
  
Wnętrze samochodu przykuwa uwagę wysoką jakością oraz niezwykle starannymi precyzyjnym wykończeniem. Nowy model oferuje unikalny styl i wysokiej klasy komfort, a jednocześnie wyróżnia się pełnym ekspresji designem. 
Instrumenty pokładowe są w naturalny sposób zwrócone ku kierowcy i zapowiadają czekającą go przyjemność jazdy. Rysunek deski rozdzielczej przede wszystkim eksponuje poziome linie, poszerzające optycznie wnętrze. Wrażenie to potęguje ich przedłużenie aż na płaty drzwi dzięki odpowiednim zabiegom stylistycznym. Zespół zegarów i nawiewy są otoczone delikatnymi chromowanymi ramkami. W centralnej konsoli pojawiają się dwie boczne listwy ozdobne, podkreślające jej szerokość i ekskluzywne wykończenie. Uchwyty nad drzwiami i na prawo od centralnej konsoli (do przytrzymania się w czasie jazdy terenowej) stanowią kolejny akcent podkreślający charakter crossovera. Zdecydowany, dynamiczny kształt dźwigni zmiany biegów wskazuje na sportowe zacięcie tego modelu.

 
Kształt przednich foteli został zaprojektowany w sportowym stylu. Do sportowego charakteru wnętrza przyczynia się również podział przednich foteli na części i pionowa linia oparcia. Wyrazisty kształt boków zagłówków dodaje całości dynamiki, a wyprofilowanie foteli i podparcia bocznego wnosi do wnętrza wyrafinowany akcent. Co warte uwagi fotele w aucie są duże i wygodne, a jednocześnie zostawiają sporo miejsca pasażerom siedzącym na tylnych miejscach. Ścięty i lekko pochylony przód siedziska zapewnia lepsze podparcie i podnosi komfort prowadzenia. W górnej części oparcia – podparcia boczne zanikają, dzięki czemu każdy użytkownik może znaleźć idealną pozycję za kierownicą. Wypełnione pianką o dwukrotnie większej gęstości zapewniają komfort siedzenia i jednocześnie doskonałe podparcie. 
 
Zmiana konfiguracji wnętrza jest prosta i intuicyjna. System „Easy Break” z umieszczonymi wewnątrz bagażnika dźwigniami umożliwia odblokowanie i automatyczne złożenie tylnej kanapy, dzielonej w układzie 1/3-2/3. Oprócz tego fotel pasażera z przodu daje się złożyć – za pomocą umieszczonej w jego dolnej części dźwigni – do położenia stolika, umożliwiając załadunek długich przedmiotów. 

Bagażnik oferuje do wyboru dwa położenia podłogi: dolne, tworzące idealnie płaską powierzchnię, ułatwiającą załadunek dużych przedmiotów oraz górne, pozwalające uzyskać maksymalną objętość, wynoszącą 472 dm3. Możliwość podzielenia bagażnika na 2 lub 3 części stanowi pomysłowe rozwiązanie, zapewniające bezpieczny przewóz bagaży. Wnętrze Renault Kadjar zaskakuje przestronnością. Na tylnych miejscach odległość od siedzenia do dachu wynosi 910 mm, a szerokość nad podłokietnikami – 1 456 mm, co plasuje Renault Kadjar w ścisłej czołówce tego segmentu. Auto dysponuje też rozmieszczonymi w całym wnętrzu schowkami o łącznej pojemności 30 litrów.

Idealnie dobrana kolorystyka i materiały podkreślają sportowy charakter i wyrafinowanie wnętrza Renault Kadjar. Miękka w dotyku powłoka deski rozdzielczej stanowi kolejne świadectwo starannego wykończenia. Mięsistymateriał pokrywający uchwyty do przytrzymania się podczas jazdy terenowej i górną część deski rozdzielczej nad zegarami podkreśla solidność nowego crossovera. Intensywny, głęboki odcień czerni stanowi doskonałe tło dla centralnie umieszczonego ekranu i ułatwia odczyt informacji. Stały, szklany dach o powierzchni 1,4 m2 zapewnia doskonałe doświetlenie wnętrza i poczucie harmonii. 
  
Renault Kadjar jest wyposażony w system elektronicznej kontroli trakcji opracowany przez Alians Renault-Nissan (ETC)3. System ten steruje w czasie rzeczywistym przełączeniem napędu na tylne koła, w zależności od prędkości i przyczepności nawierzchni. Pokrętło umożliwiające wybór jednego z trzech trybów działania zapewnia łatwe dostosowanie napędu samochodu do potrzeb. W trybie „Lock” system elektronicznie blokuje przeniesienie napędu na 4 koła, przy czym 50% jest stale przenoszone na tylną oś. Tryb ten jest zalecany do jazdy po nierównej nawierzchni lub w przypadku słabej przyczepności (śnieg, błoto, ziemia, piasek) i przy małej prędkości. Przeznaczony do jazdy po drogach w złym stanie, jest aktywny do prędkości 40 km/h. W trybie „Auto” napęd jest automatycznie rozkładany na przednią i tylną oś w zależności od przyczepności, przy czym na tylną oś można przenieść nawet 50% napędu. W trybie 4x2 napędzane są jedynie dwa koła. Ten tryb jest odpowiedni do jazdy po drogach o suchej nawierzchni i dobrej przyczepności, w dobrym stanie. 

Renault Kadjar z napędem na dwa koła może być wyposażone w system Extended Grip4. Ten zaawansowany system kontroli trakcji jest nową wersją systemu zapobiegającego poślizgowi kół i zapewnia doskonałą przyczepność w trudnych warunkach drogowych (śnieg, błoto, piasek itp.), dającą poczucie pewności za kierownicą. System Extended Grip jest dostępny wyłącznie z oponami typu „Mud and Snow” (na błoto i śnieg), wyposażonymi w specjalny bieżnik zapewniający skuteczniejsze odprowadzania błota, piasku i mokrego śniegu.

Kadjar dysponuje gamą silników Energy 5 poddanych downsizingowi. Wszystkie silniki dostępne w tym modelu są wyposażone w system Stop & Start i układ odzyskiwania energii podczas hamowania. Wykorzystano w nich najnowsze technologie umożliwiające ograniczenie tarcia (pompa oleju o zmiennej pojemności i thermo management, specjalne powłoki). Najnowszej generacji układ wtrysku w połączeniu z turbosprężarkami o niskiej bezwładności zapewnia jeden z najlepszych na rynku poziomów sprawności i zużycia paliwa.

W wersji wysokoprężnej Kadjar dysponuje dwoma silnikami. Silnik dCi 110 – bestseller Aliansu Renault-Nissan – plasuje Kadjara na najlepszym poziomie w segmencie pod względem emisji spalin i zużycia paliwa, wynoszących odpowiednio 99 g CO2 i 3,8 l/100 km w cyklu NEDC6. Silnik Energy dCi 110 jest po raz pierwszy wyposażony w stalowe tłoki, co znacznie zmniejsza tarcie. Zgodnie z szacunkami, przekłada się to na obniżenie emisji CO2 o 3% w cyklu homologacyjnym NEDC7 . 

Silnik Energy dCi 110 jest dostępny z 6-biegową skrzynią, ale może również współpracować z automatyczną skrzynią biegów EDC (Efficient Dual Clutch) o 6 przełożeniach. W tej wersji zapewnia identyczny poziom zużycia paliwa i emisji jak w wersjach ze skrzynią mechaniczną, a jednocześnie wnosi komfort jazdy i szybkość reakcji typowe dla skrzyni dwusprzęgłowej. 

Silnik wysokoprężny Energy dCi 130, dostępny w wersjach z napędem 4x2 i 4x4, to kwintesencja nowoczesnych technologii przejętych z Formuły 1. Dzięki zastosowaniu downsizingu ten 16-zaworowy silnik wysokoprężny rozwija moc 96 kW (130 KM). Jest dostępny z 6-biegową skrzynią 

mechaniczną. Wysoki i dostępny w szerokim zakresie obrotów moment obrotowy wynoszący 320 Nm budzi uznanie zarówno w wersji napędem na dwa, jak i na cztery koła. Zapewnia dynamiczne przyspieszenia w każdym zakresie pracy. W wersji 4x4 sprawdza się również na nawierzchni o niskiej przyczepności. W celu spełnienia wymagań normy Euro 6b silniki te zostały wyposażone – oprócz filtra cząstek stałych – w katalizator tlenków azotu (Nox Trap). 

W wersji benzynowej Renault Kadjar dysponuje silnikiem Energy Tce 130 współpracującym z mechaniczną skrzynią biegów o 6 przełożeniach. Ten rozwijający moc 130 KM przy 5 500 obr./min i dysponujący momentem 205 Nm już od 2 000 obr./min benzynowy, turbodoładowany silnik 1,2 l posiada osiągi silnika wolnossącego o pojemności 2 l. Dzięki technologii wtrysku bezpośredniego i wbudowanemu kolektorowi z turbiną zapewnia wysoki moment obrotowy na niskich obrotach. Wtrysk bezpośredni poprawia ponadto proces spalania mieszanki, z korzyścią dla zużycia paliwa i emisji CO2. Dodatkowo Renault Kadjar oferuje również ułatwiające ekojazdę funkcje „Renault Driving eco2”, które pomagają kierowcy w przyjęciu bardziej ekologicznego i oszczędnego stylu jazdy. 

 
Renault Kadjar posiada doskonałą aerodynamikę pozwalającą obniżyć zużycie paliwa i emisję CO2, przy jednoczesnym utrzymaniu wysokich osiągów silników. Nowy model został poddany testom w tunelu aerodynamicznym w celu pogodzenia wymagań stylistycznych i oczekiwań w zakresie parametrów aerodynamicznych. Szczególnie uważnie przeanalizowano projekt obręczy kół, lusterka boczne, a także kąt nachylenia tylnego spojlera i owiewki na tylnych szybach. Podwozie zostało odpowiednio wyprofilowane, aby zapewnić łatwy przepływ powietrza pod nadwoziem. Specyficzną cechą crossoverów jest duży prześwit, zastosowano więc umieszczony z przodu deflektor, który odpowiednio ukierunkowuje strumień powietrza, aby omijał nadkola, zmniejszając zawirowania przy przepływie przez tę strefę. Dodatkowo Renault Kadjar jest wyposażony w sterowane przepustnice na wlotach powietrza. Przy ruszaniu z miejsca są one zamknięte. Otwierają się automatycznie w zależności od zapotrzebowania na chłodzenie silnika. Zastosowane rozwiązania pozwoliły zmniejszyć emisję CO2 o 4 g/km i obniżyć zużycie paliwa o 0,62 l przy prędkości 130 km/h.

Kadjar będzie pierwszym samochodem Renault, który od 2016 roku będzie produkowany w Chinach. W 2014 roku sprzedano tam ponad 22 miliony samochodów, a croossovery stanowią 26% rynku. Chiny są obecnie największym rynkiem zbytu na świecie. Ten kompaktowy crossover będzie sprzedawany w Europie, krajach afrykańskich oraz w basenie Morza Śródziemnego na początku lata. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Arash i T-Pain w hicie "Sex Love Rock N Roll".Zobacz teledysk do piosenki

"Sex Love Rock N Roll" to tytuł jednego z najbardziej tanecznych hitów ostatnich lat nagranego wspólnie przez irańską gwiazdę muzyki dance, Arasha i popularnego amerykańskiego wykonawcę hip-hop i R&B, T-Paina Nagrany w 2014 numer znalazł się na ostatniej płycie Arasha zatytułowanej "Superman" wydanej tego samego roku 4 listopada. Utrzymany w rytmie pop dance przebój odbiega od tego, co do tej pory przyzwyczaił nasz Arash i ukazuje nowe możliwości tego zdolnego twórcy, który ostatnio pracował przy hicie Margaret ( Margaret - Cool Me Down - YouTube) 38-letni Arash pochodzi z Iranu, a obecnie mieszka w Szwecji i jest popularny piosenkarzem i producentem muzycznym oraz autorem wielu przebojów, m.in. "One D ay ", "Broken Angel", "Iran Iran", "Always", "Pure Love", "Boro Boro", czy "Temptation". 30-letni T-Pain, to pseudonim artystyczny Faheema Rasheeda Najma, amerykański...

Seksowne dziewczyny z KSW w rozbieranej sesji

KSW to nie tylko mieszane sztuki walki i zacięte pojedynki najlepszych fighterów mma, ale i piękne i seksowne dziewczyny. Zobaczcie jak wyglądała sesja Ring Girls KSW dla magazynu CKM Fot. You Tube/CKM/Ring Girls KSW Efekty pracy stylistów i fotografów w postaci rozebranych dziewczyn KSW już październikowym wydaniu magazynu CKM . Jak zapowiadają twórcy będzie na kogo popatrzeć. Wystarczy, że się przyjrzycie sesji z udziałem seksownych Ring Girls Federacji KSW. To właśnie te urodziwe dziewczyny wyprowadzają zawodników federacj KSW do ringu i chodzą dumnie po oktagonie prezentując kartę z numerem rundy i co najważniejsze uświetniają swoją obecnością widowiskowe gale KSW. I śmiało trzeba przyznać, że seksowne Ring Girls KSW wyglądają wspaniale i dziwi, że brylują podczas gal KSW i podbijają męskie serca, które oglądają walki mma. Zobacz Sesję Ring Girls KSW dla CKM: Przeczytaj także:  https://swiatimedia.blogspot.com/2015/01/seksowna-irina-shayk-czyli-pozna...

Brazylijska piękność nago. Jessika Alves w sierpniowym "Playboyu"

Jessika Alves wystąpiła w sesji jubileuszowego wydania magazynu „Playboy”. Piękna brazylijska aktorka przyznała w jednym z wywiadów, że jest szczęśliwa, że mogła pokazać swoje naturalne piękno i zdradziła, że nigdy jeszcze nie chodziła tak długo nago w życiu jak podczas rozbieranych zdjęć Sesja zdjęciowa do sierpniowego "Playboya" z udziałem Jessiki Alves była kręcona w Sul do Rio.  Pi ę kna aktorka, która niedawno zakończyła zd j ęcia do ostatniej części telenoweli "Em Familia",  11 sierpnia pojawi się w programie "Super Chef VIP w 2014", w kt ó rym uczestnicy b ę dą walczyli o nagrodę w wysokości 50.000 dolarów.   Efekty sesji z udziałem pięknej panny Alves możemy podziwiać w jubileuszowym wydaniu brazylijskiej edycji magazynu "Playboy". A trzeba przyznać, że jest się czym zachwycać, bo urodziwa  Jessika wygląda zjawiskowo i seksownie. To zasługa w dużym stopniu jej naturalnego wdzięku, ale i wynik pracy stylistów,...