Przejdź do głównej zawartości

Cisza przed wyborczą burzą? Czyli o medialności partii i polityków

Na dwa miesiące przed wyborami parlamentarnymi media są dosyć oszczędne w liczbie wzmianek na temat polityków i partii wyborczych. Odnośnie kluczowych ugrupowań w polskim rządzie w marcu pojawiło się 10,9 tys. materiałów – zaledwie 238 więcej niż w lutym. Natomiast liczba doniesień medialnych na temat samych liderów znacząco spadła – o 16,5 proc

Z najnowszej analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wynika, że obniżyła się medialność dwóch partii politycznych – Polskiego Stronnictwa Ludowego (o 14,9 proc.) i Solidarnej Polski (o 23,7 proc.). Niewielki przyrost liczby publikacji odnotowały pozostałe ugrupowania. Największy wzrost zainteresowania dotyczył Sojuszu Lewicy Demokratycznej (o 7,7 proc.), a następnie Platformy Obywatelskiej (6,7 proc), Prawa i Sprawiedliwości (4,5 proc.) oraz Twojego Ruchu (3,1 proc.)

Wykres 1.  Liczba przekazów prasowych, w których wystąpiły partie polityczne - marzec 2015 r.

Liderem publikacji nadal pozostaje PO z wynikiem blisko 4 tys. materiałów. Tuż za nim uplasowała się partia Jarosława Kaczyńskiego. Do zmian doszło na trzeciej i czwartej pozycji. Miejsce na podium tym razem zajęło ugrupowanie SLD. Zestawienie zamyka Solidarna Polska.

Ekwiwalent reklamowy materiałów na temat Platformy Obywatelskiej został wyceniony na 75,7 mln złotych. AVE publikacji o PiS osiągnęło wartość mniejszą o 3,3 mln zł. Aż o ponad połowę mniej warte były doniesienia medialne o PSL i SLD. Solidarna Polska ponownie znalazła się na końcu zestawienia. Dziennikarze na temat tego ugrupowania napisali informacje, których wartość oszacowano na 1,9 mln złotych.

Szczególnie często o ugrupowaniu Ewy Kopacz pisano w tytułach: „Dziennik Polski”, „Polska – Dziennik Łódzki” oraz „Polska – Dziennik Bałtycki”. Z kolei o Prawie i Sprawiedliwości informacje można było znaleźć przede wszystkim w „Gazecie Wyborczej”, „Gazecie Polskiej Codziennie” oraz „Rzeczpospolitej”. 

Wykres 2.  Liczba przekazów prasowych, w których wystąpili liderzy partii politycznych z uwzględnieniem wydźwięku – marzec 2015 r.

Media coraz częściej o Palikocie

W marcu skończyła się dobra passa polityków. O wszystkich, z wyjątkiem Janusza Palikota, dziennikarze pisali rzadziej. Liczba publikacji na temat Ewy Kopacz przez ostatnie dwa miesiące dramatycznie spadła. Porównując wyniki z marca do lutego, spadek wyniósł aż 25 proc.! Sukcesów medialnych nie odniósł też w ostatnim czasie Janusz Piechociński – na jego temat pojawiło się o 33 proc. informacji mniej.

Z kolei na brak zainteresowania w marcu nie mógł narzekać lider Twojego Ruchu. Przyrost materiałów z jego udziałem wyniósł 9,2 proc. Jednak jednocześnie uzyskał on największy odsetek publikacji o wydźwięku negatywnym w dziennikach ogólnopolskich* – 3,5 proc.

Szczególnie często Palikota krytykował „Super Express”, „Fakt” oraz „Rzeczpospolita”. W nagłówkach pojawiały się hasła: „Palikot, ty tchórzu!”, „Palikot ma środki na profesjonalną kampanię, ale trudno traktować go poważnie” oraz „Czy Palikot gwałci małych chłopców?”.  

Wykres 3.  Liczba przekazów prasowych, w których był obecny Janusz Palikot z uwzględnieniem wydźwięku – marzec 2015 r.

Palikot w tytułach

Z zestawienia przekazów prasowych, w których nazwiska polityków obecne były w tytułach publikacji wynika, że lider Twojego Ruchu pojawiał się w nagłówkach najczęściej. „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” odnotował 94 publikacje. Kolejne miejsce zajęła Ewa Kopacz (53), a następne - Jarosław Kaczyński (33).

Poza tym kolejny miesiąc z rzędu Palikot został liderem w social media. Polepszył wynik o 4 tys. publikacji w stosunku do poprzedniego miesiąca. W marcu na jego temat w mediach społecznościowych pojawiło się 13,8 tys. informacji.

* Badanie wydźwięku artykułów prasowych w dziennikach ogólnopolskich dotyczy następujących tytułów: „Dziennik Gazeta Prawna”, „Fakt”, „Gazeta Wyborcza”, „Metro”, „Nasz Dziennik”, „Polska the Times”, „Rzeczpospolita”, „Super Express” oraz „Gazeta Polska Codziennie”

Źródło:  PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Arash i T-Pain w hicie "Sex Love Rock N Roll".Zobacz teledysk do piosenki

"Sex Love Rock N Roll" to tytuł jednego z najbardziej tanecznych hitów ostatnich lat nagranego wspólnie przez irańską gwiazdę muzyki dance, Arasha i popularnego amerykańskiego wykonawcę hip-hop i R&B, T-Paina Nagrany w 2014 numer znalazł się na ostatniej płycie Arasha zatytułowanej "Superman" wydanej tego samego roku 4 listopada. Utrzymany w rytmie pop dance przebój odbiega od tego, co do tej pory przyzwyczaił nasz Arash i ukazuje nowe możliwości tego zdolnego twórcy, który ostatnio pracował przy hicie Margaret ( Margaret - Cool Me Down - YouTube) 38-letni Arash pochodzi z Iranu, a obecnie mieszka w Szwecji i jest popularny piosenkarzem i producentem muzycznym oraz autorem wielu przebojów, m.in. "One D ay ", "Broken Angel", "Iran Iran", "Always", "Pure Love", "Boro Boro", czy "Temptation". 30-letni T-Pain, to pseudonim artystyczny Faheema Rasheeda Najma, amerykański...

Seksowne dziewczyny z KSW w rozbieranej sesji

KSW to nie tylko mieszane sztuki walki i zacięte pojedynki najlepszych fighterów mma, ale i piękne i seksowne dziewczyny. Zobaczcie jak wyglądała sesja Ring Girls KSW dla magazynu CKM Fot. You Tube/CKM/Ring Girls KSW Efekty pracy stylistów i fotografów w postaci rozebranych dziewczyn KSW już październikowym wydaniu magazynu CKM . Jak zapowiadają twórcy będzie na kogo popatrzeć. Wystarczy, że się przyjrzycie sesji z udziałem seksownych Ring Girls Federacji KSW. To właśnie te urodziwe dziewczyny wyprowadzają zawodników federacj KSW do ringu i chodzą dumnie po oktagonie prezentując kartę z numerem rundy i co najważniejsze uświetniają swoją obecnością widowiskowe gale KSW. I śmiało trzeba przyznać, że seksowne Ring Girls KSW wyglądają wspaniale i dziwi, że brylują podczas gal KSW i podbijają męskie serca, które oglądają walki mma. Zobacz Sesję Ring Girls KSW dla CKM: Przeczytaj także:  https://swiatimedia.blogspot.com/2015/01/seksowna-irina-shayk-czyli-pozna...

Brazylijska piękność nago. Jessika Alves w sierpniowym "Playboyu"

Jessika Alves wystąpiła w sesji jubileuszowego wydania magazynu „Playboy”. Piękna brazylijska aktorka przyznała w jednym z wywiadów, że jest szczęśliwa, że mogła pokazać swoje naturalne piękno i zdradziła, że nigdy jeszcze nie chodziła tak długo nago w życiu jak podczas rozbieranych zdjęć Sesja zdjęciowa do sierpniowego "Playboya" z udziałem Jessiki Alves była kręcona w Sul do Rio.  Pi ę kna aktorka, która niedawno zakończyła zd j ęcia do ostatniej części telenoweli "Em Familia",  11 sierpnia pojawi się w programie "Super Chef VIP w 2014", w kt ó rym uczestnicy b ę dą walczyli o nagrodę w wysokości 50.000 dolarów.   Efekty sesji z udziałem pięknej panny Alves możemy podziwiać w jubileuszowym wydaniu brazylijskiej edycji magazynu "Playboy". A trzeba przyznać, że jest się czym zachwycać, bo urodziwa  Jessika wygląda zjawiskowo i seksownie. To zasługa w dużym stopniu jej naturalnego wdzięku, ale i wynik pracy stylistów,...