Podczas zbliżającego się salonu samochodowego w Szanghaju Volvo przedstawi najbardziej luksusowy model w swojej historii – Volvo XC90 Excellence. W dziejach marki nie było jeszcze auta oferującego podobny poziom elegancji i luksusu, jaki oferuje 4-miejscowy XC90 Excellence
Nowy
luksusowy SUV od Volvo bazuje na najnowszym modelu marki – Volvo XC90,
które zostało poddane modyfikacjom podnoszącym komfort pasażerów do
poziomu niespotykanego w tej klasie aut. XC90 pokazano światu w sierpniu
ubiegłego roku. Auto zachwyciło cały świat swoim designem, nową gamą
silników i funkcjami multimedialnymi. W wydaniu Excellence olśniewa
luksusem niedostępnym dla standardowych modeli.
Oszałamiające wnętrze
Dzięki
zastosowaniu przestronnego nadwozia mieszczącego w standardowym
układzie nawet 7 miejsc siedzących, auto w konfiguracji z 4 siedzeniami
jest przestronne, jak przystało na samochód oferujący poziom komfortu
odpowiadający lotniczej klasie biznesowej. W XC90 Excellence zastosowano
najwyższej jakości materiały. Specjalnie skonstruowane fotele, które
zastąpiły tylną kanapę, przypominają te, które zazwyczaj montuje się z
przodu pojazdu. Są wyposażone w wentylowane oraz podgrzewane siedziska,
każdy z nich można także indywidualnie ustawić zgodnie z preferencjami
pasażerów.
Każdy z pasażerów jadących z tyłu, ma także możliwość
skorzystania z wbudowanego w fotel systemu masażu, co w połączeniu z
ponadstandardowo szerokim siedziskiem oraz powiększoną przestrzenią
tworzy nową jakość komfortu, mimo że w klasie luksusowych SUV-ów
poprzeczka zawieszona jest już bardzo wysoko. O rozrywkę pasażerów
tylnego rzędu dbają 2 wysuwane ekrany dotykowe, oraz 20-głośnikowy
system audio firmy Bowers & Wilkins, który oferuje efekt surround
także dla pasażerów z drugiego rzędu siedzeń.
Luksus jest widoczny także w takich detalach jak umieszczona między tylnymi siedzeniami lodówka z uchwytami na kieliszki oraz butelkę, składane stoliki, specjalny cupholder z funkcją podgrzewania i chłodzenia oraz ręcznie wykonane kryształowe kieliszki szwedzkiej firmy Orrefors, stworzone specjalnie z myślą o tym modelu.
Luksus jest widoczny także w takich detalach jak umieszczona między tylnymi siedzeniami lodówka z uchwytami na kieliszki oraz butelkę, składane stoliki, specjalny cupholder z funkcją podgrzewania i chłodzenia oraz ręcznie wykonane kryształowe kieliszki szwedzkiej firmy Orrefors, stworzone specjalnie z myślą o tym modelu.
Okręt flagowy
„Ten samochód jest naszym najnowszym okrętem flagowym” mówi Thomas Ingenlath, szef działu designu szwedzkiej marki. „Jestem
dumny z tego, że udało się nam osiągnąć luksusową atmosferę wnętrza,
korzystając ze skandynawskiego wzornictwa. Do tej pory marka Volvo nigdy
nie posiadała w swojej ofercie tak doskonałego samochodu. To auto
najlepiej pokazuje, czym dziś jest Volvo.”
Niepowtarzalny
klimat wnętrza XC90 Excellence tworzy także specjalne punktowe
oświetlenie wnętrza, podświetlenie schowków, czy przegrody bagażnika.
Specjalnie dla tego modelu stworzono dedykowaną, skórzaną tapicerkę
najwyższej jakości. W tak pięknym wnętrzu musi panować idealna cisza.
Dlatego samochód dodatkowo wyciszono i zastosowano specjalne opony
Pirelli (PNCS). Są one wyłożone od środka poliuretanową gąbką, co
zmniejsza szum toczenia się opon o 2-3 dB.
Atmosfera luksusowej podróży
„Stworzyliśmy
auto, które oferuje swoim pasażerom wyjątkową atmosferę luksusowej
podróży, podczas której można się z przyjemnością oddać relaksowi lub
zająć biznesem” podkreśla Thomas Ingenlath.
Również
typowe dla Szwedów zamiłowanie do świeżego, czystego powietrza,
znalazło miejsce w koncepcji XC90 Excellence. W samochodzie zamontowano
rewolucyjny system CleanZone, który dzięki specjalnemu zintegrowanemu
filtrowi jonowemu wyłapuje cząsteczki dymu, kurzu, czy niepożądanych
zapachów z zewnątrz.
Zobaczyć na własne oczy
Salon
Auto Shanghai 2015 odbędzie się w dniach 20-29 kwietnia i właśnie to
miejsce wybrano, jako arenę premiery modelu XC90 Excellence. Miejsce
debiutu nie jest przypadkowe, ponieważ w Chinach mieszka ponad 2,4
miliona osób, których majątek szacuje się na ponad 1 mln dolarów.
Standardowa wersja SUV-a XC90, przedstawiona w sierpniu 2014 bije
rekordy popularności wśród klientów. Teraz czas na jej uszlachetnioną
wersję.
Jeszcze zanim auto pojawi się
w salonach podsumowano liczbę zamówień, które złożyli klienci. Liczba
przeszło 24.000 zamówień na ten model Volvo stanowi ok. połowę planu
sprzedaży na 2015 r., co jest bardzo pozytywnym sygnałem z rynku.
Volvo XC90 Excellence na polskim rynku zamówić będzie można już na jesieni 2015, kiedy to poznamy oficjalny cennik modelu.
Komentarze
Prześlij komentarz