W dniach 1-15 kwietnia, czyli na około miesiąc przed wyborami na temat osób ubiegających się o najwyższy urząd w państwie opublikowano 27 tys. informacji. Liderem zestawienia został ponownie Bronisław Komorowski
Z najnowszego raportu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wynika, że im bliżej wyborów, tym media są coraz bardziej przychylne kandydatom walczącym o fotel prezydenta Polski. W ciągu pierwszych dwóch tygodni kwietnia na ich temat opublikowano prawie 2 tys. materiałów o wydźwięku pozytywnym - 1 proc. więcej niż w poprzednich 14 dniach. Zaledwie 1,4 tys. to informacje o charakterze negatywnym.
Dziennikarze najbardziej przychylni byli Januszowi Korwin-Mikkemu – 13,6 proc. materiałów traktowało pozytywnie o polityku. Jeszcze w ubiegłym raporcie wynik ten wynosił 7 proc. Po raz kolejny drugie miejsce zajął Paweł Kukiz (12,3 proc.), a następne Andrzej Duda (9,9 proc). Z kolei w negatywnym świetle publikacje najczęściej przedstawiały Iwonę Piątek (20 proc.), Adama Słomkę (12,5 proc.) oraz Annę Grodzką (9,6 proc).
Komorowski ponownie liderem doniesień medialnych
Aktualnie urzędujący prezydent był najchętniej wymienianym kandydatem w polskich mediach. Na jego temat pojawiło się 10,6 tys. materiałów. Kolejne miejsce pod względem liczby publikacji zajął Andrzej Duda (5,2 tys.). Do zmian doszło na następnych pozycjach. Tym razem podium zamyka Janusz Korwin Mikke (2 tys.). Z kolei Magdalena Ogórek, która poprzednio uplasowała się na trzecim miejscu, aktualnie zajęła czwartą lokatę - tuż za liderem ugrupowania KORWiN.
O Komorowskim najczęściej można było znaleźć informacje w „Gazecie Polskiej Codziennie”, Wpolityce.pl oraz Polsat News i Radiu Tok Fm. Poza tym na jego temat na pierwszych stronach gazet pojawiły się aż 63 wzmianki.
Social media bez zmian
Z analizy liczby wzmianek w mediach społecznościowych na temat kandydatów na urząd prezydenta RP wynika, że pierwsze miejsca w rankingu są stabilne - nie zmieniły się w stosunku do poprzedniego badania. Spadło jednak zainteresowanie politykami. Takie zjawisko dotyczy prawie wszystkich kandydatów. Przykładowo w dniach 1-15 kwietnia o Komorowskim opublikowano 6,9 tys. wzmianek, a jeszcze 14 dni wcześniej aż 10 tys.
Komorowski w kawalerce Łukasza Jakóbiaka
Analiza rozkładu publikacji w czasie wykazała, że media poświęciły więcej uwagi politykom w drugim tygodniu badania. Szczególną aktywność zaobserwować można było w dniach 9-10 kwietnia. Natężenie informacji dotyczyło wszystkich polityków i było związane z obchodami rocznicy zbrodni katyńskiej.
Najwyższy pik należał do Komorowskiego i wystąpił 13 kwietnia, kiedy to dziennikarze interesowali się przede wszystkim wystąpieniem prezydenta w internetowym talk-show „20m2 Łukasza". Tylko w dniu premiery odcinka na temat Komorowskiego ukazało się prawie 1,2 tys. doniesień medialnych.
O badaniu
Raport „Wybory prezydenckie 2015” to cykliczne badanie „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, które sprawdza częstotliwość występowania w mediach kandydatów na urząd prezydenta Polski. Analizie poddano materiał pochodzący z monitoringu ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych, najpopularniejszych serwisów społecznościowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych.
Zakres czasowy: 1-15.04.2015 r.
Metoda: ilościowa i jakościowa analiza danych.
Z najnowszego raportu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wynika, że im bliżej wyborów, tym media są coraz bardziej przychylne kandydatom walczącym o fotel prezydenta Polski. W ciągu pierwszych dwóch tygodni kwietnia na ich temat opublikowano prawie 2 tys. materiałów o wydźwięku pozytywnym - 1 proc. więcej niż w poprzednich 14 dniach. Zaledwie 1,4 tys. to informacje o charakterze negatywnym.
Dziennikarze najbardziej przychylni byli Januszowi Korwin-Mikkemu – 13,6 proc. materiałów traktowało pozytywnie o polityku. Jeszcze w ubiegłym raporcie wynik ten wynosił 7 proc. Po raz kolejny drugie miejsce zajął Paweł Kukiz (12,3 proc.), a następne Andrzej Duda (9,9 proc). Z kolei w negatywnym świetle publikacje najczęściej przedstawiały Iwonę Piątek (20 proc.), Adama Słomkę (12,5 proc.) oraz Annę Grodzką (9,6 proc).
Komorowski ponownie liderem doniesień medialnych
Aktualnie urzędujący prezydent był najchętniej wymienianym kandydatem w polskich mediach. Na jego temat pojawiło się 10,6 tys. materiałów. Kolejne miejsce pod względem liczby publikacji zajął Andrzej Duda (5,2 tys.). Do zmian doszło na następnych pozycjach. Tym razem podium zamyka Janusz Korwin Mikke (2 tys.). Z kolei Magdalena Ogórek, która poprzednio uplasowała się na trzecim miejscu, aktualnie zajęła czwartą lokatę - tuż za liderem ugrupowania KORWiN.
O Komorowskim najczęściej można było znaleźć informacje w „Gazecie Polskiej Codziennie”, Wpolityce.pl oraz Polsat News i Radiu Tok Fm. Poza tym na jego temat na pierwszych stronach gazet pojawiły się aż 63 wzmianki.
Social media bez zmian
Z analizy liczby wzmianek w mediach społecznościowych na temat kandydatów na urząd prezydenta RP wynika, że pierwsze miejsca w rankingu są stabilne - nie zmieniły się w stosunku do poprzedniego badania. Spadło jednak zainteresowanie politykami. Takie zjawisko dotyczy prawie wszystkich kandydatów. Przykładowo w dniach 1-15 kwietnia o Komorowskim opublikowano 6,9 tys. wzmianek, a jeszcze 14 dni wcześniej aż 10 tys.
Komorowski w kawalerce Łukasza Jakóbiaka
Analiza rozkładu publikacji w czasie wykazała, że media poświęciły więcej uwagi politykom w drugim tygodniu badania. Szczególną aktywność zaobserwować można było w dniach 9-10 kwietnia. Natężenie informacji dotyczyło wszystkich polityków i było związane z obchodami rocznicy zbrodni katyńskiej.
Najwyższy pik należał do Komorowskiego i wystąpił 13 kwietnia, kiedy to dziennikarze interesowali się przede wszystkim wystąpieniem prezydenta w internetowym talk-show „20m2 Łukasza". Tylko w dniu premiery odcinka na temat Komorowskiego ukazało się prawie 1,2 tys. doniesień medialnych.
O badaniu
Raport „Wybory prezydenckie 2015” to cykliczne badanie „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, które sprawdza częstotliwość występowania w mediach kandydatów na urząd prezydenta Polski. Analizie poddano materiał pochodzący z monitoringu ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych, najpopularniejszych serwisów społecznościowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych.
Zakres czasowy: 1-15.04.2015 r.
Metoda: ilościowa i jakościowa analiza danych.
Komentarze
Prześlij komentarz