W tym roku pod
maskami samochodów Volvo ma miejsce prawdziwa rewolucja. W modelach S60 i
V60 wprowadzony został nowy dwulitrowy silnik D5 o mocy 225 KM. Nowa
jednostka sprawia, że Volvo S60 przyspiesza do setki w 6,4 s
Nowy
silnik Drive-E D5 225 KM został stworzony z myślą o Volvo XC90, w
którym za pośrednictwem układu Haldex piątej generacji napędza cztery
koła. Silnik ten jest dostępny w modelach S60 i V60 tylko w odmianie
przednionapędowej, wyłącznie z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią
biegów. Zaletą nowej jednostki napędowej jest znakomita elastyczność.
Maksymalna wartość momentu obrotowego wynosi 470 Nm w zakresie obrotów
1750-2500. Tyle teorii. W praktyce Volvo S60 D5 jest jednym z
najdoskonalszych i najbardziej dynamicznych dwulitrowych Diesli na
rynku.
Cicho i ekonomicznie
W
kabinie samochodu panuje błoga cisza. Przy prędkości 140 km/h, na ósmym
biegu, silnik osiąga zaledwie 2100 obr./min. Prędkość maksymalną
ograniczono elektronicznie do 230 km/h. S60 i V60 D5 to rzadki gość na
stacji benzynowej. Minimalne spalanie wynosi ok. 4l na 100 km, a emisja
CO2 – znakomite 119 g/km. Ten ostatni parametr jest istotny dla klientów
korporacyjnych, którzy w swojej polityce flotowej stosują limity emisji
CO2.
Nowy na tle poprzednika
Nowa
jednostka zastąpi w ofercie dotychczasowy, pięciocylindrowy silnik D5 o
pojemności 2.4 litra, osiągający 215 KM. Volvo S60 wyposażone w starszy
silnik D5 osiągało „setkę” w 7,4 s, czyli o sekundę dłużej niż jego
następca. Co ważne, cena tego samochodu pozostała na podobnym poziomie.
Starsza wersja S60 D5 215 KM Kinetic z sześciostopniowym automatem
kosztowała 162 300 zł. Nowe Volvo S60 Drive-E D5 225 KM z ośmiostopniową
skrzynią biegów kosztuje 163 800 zł. Z oferty znikła wersja z manualną
skrzynią biegów i najtańsza odmiana Base, które cieszyły się najmniejszą
popularnością.
W ofercie nadal pozostanie pięciocylindrowy silnik Diesla, ale będzie on dostępny wyłącznie w odmianie D4 AWD 190 KM.
Komentarze
Prześlij komentarz