Przejdź do głównej zawartości

Posty

Z czego zartują Polacy, a co nie bawi Niemców

Wyniki sondażu miesięcznika   Reader’s Digest   pokazują, że Polacy są zdecydowanie bardziej tolerancyjni w kwestii dowcipów niż Niemcy. Częściej jesteśmy skłonni żartować m.in. z kobiet, religii oraz cudzoziemców. Aż 58 proc. Polaków uznało, że każdy temat jest dobry do żartów. Z tym stwierdzeniem zgodziło się jedynie 18 proc. Niemców Miesięcznik   Reader’s Digest   postanowił zbadać poczucie humoru Polaków i Niemców, zadając im pytanie: „Z czego nie powinniśmy żartować?”   Wydawałoby się, że Polacy wykażą konserwatywną postawę w kwestii dowcipów, jednak z odpowiedzi udzielonych przez ankietowanych wynika, że Polacy są bardziej skłonni do żartów niż Niemcy, i to na każdy temat. Polska postrzegana jest jako kraj religijny, jednak to Polacy są zdecydowanie bardziej tolerancyjni wobec dowcipów na temat wiary niż nasi zachodni sąsiedzi. Jedynie 38 proc. Polaków i aż 61 proc. Niemców uznało, że religia to nieodpowiedni temat do żartów. Polacy nie boją się również żartować z cudzozi

Studenci PG zajęli pierwsze miejsce na zawodach robotyki T-BOT 2013

Robot Enova okazał się najlepszy! 23 lutego drużyna Magnat Cyber Forge Team w składzie: Mateusz Piotrzkowski, Szymon Zagórnik oraz Piotr Krzemiński uczestniczyła w ogólnopolskich zawodach robotyki T-BOT w Wałbrzychu. Młodzi robotycy na co dzień studiują na Wydziale Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Enova jest robotem typu minisumo. Konkurencja, w której startuje polega na zlokalizowaniu przeciwnika i wypchnięciu go z ringu. Oczywiście bez ingerencji zawodników. Film z walk robotów oraz fotorelacje z konkursów można znaleźć na fanpage’u drużyny oraz na stronie internetowej:  www.MCFT.eu . Szymon i Mateusz (studenci automatyki i robotyki) oraz Piotr (student informatyki) osiągają liczne sukcesy w rywalizacji robotów. Ostatnio, w grudniu 2012 roku zdobyli tytuł Mistrzów i Wicemistrzów Polski na Międzynarodowych Zawodach Robotic Arena 2012 w Wrocławiu – Nie było łatwo. Konkurenci, z którymi spotkaliśmy się wcześniej zrobili ogromne postępy. Ale i my nie próżnowaliśmy  – pr

Polski uczeń jednym z finalistów globalnego konkursu programistycznego Google

Przemysław Buczkowski z Nowego Sącza został jednym  z 20 finalistów konkursu Google Code-in 2012. Promowanie matematyki i informatyki oraz wprowadzenie młodzieży w świat programowania to główne cele konkursu W tegorocznej edycji wzięło udział 334 uczestników w wieku 13-17 lat, reprezentujących 36 krajów. Przez 7 tygodni rozwiązywali oni liczne zadania pod okiem 10 partnerskich organizacji zajmujących się oprogramowaniem open source. Uczestnicy zrealizowali  w sumie 1925 zadań konkursowych, na podstawie których mentorzy wytypowali  20 finalistów. Przemek Buczkowski pracował z organizacją Haiku. Finaliści rozwiązali łącznie 576 imponujących zadań, od tak ambitnych, jak system adnotacji do rozpoznawania twarzy podczas akcji ratunkowych w czasie katastrof, przez przygotowanie kursów wideo dotyczących oprogramowania open source, nad którym pracują dane organizacje, po pisanie skryptów do budowania tabeli MySQL. W ramach nagrody laureaci pojadą pod koniec kwietnia do głównej siedzib

Volvo prezentuje koncepcyjne S60 Polestar i zacieśnia współpracę z jej współtwórcami

Volvo S60 Polestar Concept wyposażono we wzmocniony rzędowy sześciocylindrowy silnik T6 napędzający cztery koła za pośrednictwem układu Haldex. Ten ponad 500 konny samochód jest pokazem technologicznych możliwości szwedzkiego producenta, a zarazem zapowiedzią zacieśnienia współpracy firmy Volvo i Polestar Volvo S60 Polestar Concept prowadzi się jak samochód wyścigowy przystosowany do ruchu drogowego. Benzynowy, turbodoładowany sześciocylindrowy silnik rzędowy T6 został zapożyczony z najmocniejszych, produkcyjnych modeli Volvo. Na potrzeby auta koncepcyjnego moc tej jednostki podniesiono z 304 na 508 KM, a moment obrotowy z 440 na 575 Nm. Za przeniesienie napędu odpowiada układ Haldex piątej generacji. Sportowe, obniżone zawieszenie dostarczył Öhlins – producent doskonale znany w branży wyścigowej i rajdowej. Nadwozie poszerzono i obniżono, w zmyślą o obniżeniu środka ciężkości. Pojazd osadzono na niskoprofilowych 19-calowych kołach (265/35/19) wyposażonych w kute

Na stoku koniecznie sprawdź promile

Ferie zimowe to kolejny po Świętach i Sylwestrze okres, kiedy wiele osób wyrusza w drogę, by na górskich stokach oddać się białemu szaleństwu. Zimne i długie wieczory sprzyjają wesołej rozrywce przy rozgrzewających trunkach. Przed wyjazdem warto pobrać na telefon darmową aplikację „Sprawdź promile”, bo zarówno prowadzenie samochodu, jak i jazda na nartach pod wpływem alkoholu może... Zimowe wyjazdy kojarzą się z nartami, śniegiem, górami i… rozgrzewającymi napojami. Po intensywnym dniu na stoku trudno odmówić sobie grzanego piwa, wina lub herbaty z rumem. Jednak niektórzy narciarze już w czasie przerw w szusowaniu „wzmacniają się” grzańcami. Takie zachowanie jest przede wszystkim nieodpowiedzialne, a poza tym może mocno uderzyć po kieszeni. Na stokach stałą kontrolę sprawuje bowiem policja wyposażona w alkomaty oraz GOPR, TOPR, a także gestorzy wyciągów. Za jazdę na nartach lub snowboardzie pod wpływem alkoholu można zapłacić mandat do 500 zł lub grzywnę. Jeśli będzie ona wy

M-Sport i Castrol razem także w sezonie 2013. Premiera nowego Forda Fiesta RS WRC

Podczas salonu samochodów sportowych w Birmingham zaprezentowano dziś najnowsze wcielenie Forda Fiesta RS WRC, auta, którym będą w tym sezonie startować kierowcy zespołu Qatar M-Sport WRT. Środki smarne do tego samochodu dostarcza Castrol Impreza organizowana przez tygodnik Autosport w Birmingham odbywa się co roku przed startem pierwszego rajdu z cyklu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata. Nowy samochód zaprezentował szef firmy M-Sport, Malcolm Wilson, a zespół, podobnie jak w ubiegłych latach, będzie wspierany przez Castrol EDGE. –  Wystarczy spojrzeć na oklejenie naszego nowego samochodu, by dojść do wniosku, że Castrol EDGE jest w naszym zespole bardzo ważnym partnerem  – mówi Malcom Wilson, szef firmy M-Sport i dyrektor zespołu Qatar M-Sport WRT. Napędzany silnikiem 1.6 EcoBoost Ford Fiesta RS WRC w ubiegłym sezonie 18 razy zajął miejsce w pierwszej trójce rajdów z cyklu WRC i był jedyną rajdówką, która ukończyła na podium każdą z 13 eliminacji sezonu 2012. Aut

Jak mężczyźni ukrywają niemoc w sypialni? Najnowsze wyniki badań

Ucieczka w pracę (37%) oraz unikanie seksu tłumaczone zmęczeniem (32%) to główne sposoby maskowania zaburzeń seksualnych u mężczyzn. Jednocześnie ponad 1/5 panów uważa, że przedłużająca się niemoc w sypialni może prowadzić do rozpadu związku – wynika z raportu On Board PR „Zaburzenia seksualne u mężczyzn – obraz problemu oczami kobiet i mężczyzn malowany” Wśród najczęstszych sposobów maskowania zaburzeń seksualnych u mężczyzn ankietowani wymieniają ucieczkę w pracę oraz tłumaczenie się zmęczeniem. Największe różnice we wskazaniach widoczne są przy odpowiedziach: „odczuwa brak zainteresowania seksem” (8% kobiet i 17% mężczyzn) i „obwinia partnerkę za niechęć do seksu z nią” (14% mężczyzn i 6% kobiet). Niespełna 10% panów ukrywa zaburzenia seksualne przed partnerką, zasłaniając się odczuwaniem różnych dolegliwości. - To pokazuje, jak wielka jest potrzeba budowania komunikacji do mężczyzn z uwzględnieniem nie tylko ich sposobu myślenia, ale też obaw, oczekiwań