Przejdź do głównej zawartości

Posty

Poznaj jaka kawę najchętniej piją Polacy w kawiarniach

Popularność kawiarni sieciowych rośnie – od trzech lat systematycznie przybywa im klientów, dodatkowo – coraz więcej z nich deklaruje, że kawiarnie sieciowe to miejsce, w którym najczęściej piją kawę. Wybierając kawiarnię klienci najczęściej kierują się smakiem kawy i innych napojów, jednak w porównaniu z poprzednim rokiem wzrosło znaczenie dwóch innych czynników: dobrego smaku ciast i deserów oraz atrakcyjnych promocji – wynika z piątej edycji badania Cafe Monitor ARC Rynek i Opinia Czy w ciągu ostatniego miesiąca odwiedził(a) Pan/ Pani kawiarnię sieciową? Źródło: Cafe Monitor 2012, ARC Rynek i Opinia, kwiecień 2012 Miejscem, w którym respondenci najczęściej piją kawę niezmiennie od kilku lat pozostaje dom, jednak rośnie popularność kawiarni sieciowych, które są wybierane niemal tak samo często jak własna kuchnia. Gdzie najczęściej pije Pan/ Pani kawę? Źródło: Cafe Monitor 2012, ARC Rynek i Opinia, kwiecień 2012 W kawiarniach sieciowych nadal

Naukowcy: Polacy w Anglii trzymają się razem

Oszczędność, wymiana informacji, wspólny język, bezpieczeństwo, miłe towarzystwo - to główne powody, dla których Polacy w Wielkiej Brytanii wolą mieszkać w sąsiedztwie rodaków - wynika z badań dr. Michała Szwabe ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie Najczęściej wskazywanym powodem zamieszkania wśród Polaków jest możliwość wymiany informacji, np. o ofertach pracy, wyprzedażach, imprezach kulturalnych. 24,4 proc. ankietowanych zaznaczyło ten argument za trzymaniem się blisko krajan. Drugi najważniejszy powód to dostęp do polskich sklepów i przedsiębiorstw - 17,3 proc. Może to być związane też z oszczędnością. Polscy imigranci trzymając się razem nie muszą uczyć się angielskiego - taki powód wskazało 10,3 proc. ankietowanych. Jeśli pracują i robią zakupy, a także prowadzą życie towarzyskie wśród rodaków, to nie uczą się języka i nie ponoszą związanych z tym kosztów. Ponadto redukują koszty dojazdu do pracy - po prostu mają blisko. "Zamieszkiwanie wśród Polaków bierze się gł

Robot Damiana Szymańskiego na podium zawodów Robot Challange 2012

Twórca robota Feniks 3 – Damian Szymański, student pierwszego roku Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki PG zajął trzecie miejsce na największych  w Europie zawodach robotów Robot Challange 2012. Zawody odbyły się w Wiedniu. Co ciekawe do finału dotarł jeszcze jeden robot Damiana – Silver oraz dwa roboty przygotowane pozostałych reprezentantów PG – Snail oraz Rabbit Damian startował w konkurencji "line follower", w której robot ma za zadanie jak najszybciej pokonać trasę wyrysowaną grubą, ciemną linią na białych płytach. Podczas jazdy roboty rozpędzają się do ponad 2m/s. Roboty wyposażone są w czujniki optyczne, dzięki którym rozpoznają drogę. – Z wyniku zawodów jestem bardzo zadowolony, ponieważ w kategorii "line follower"  zarejestrowano aż 55 konstrukcji z całej Europy, ścigaliśmy się również z reprezentantami Meksyku, Ekwadoru, a nawet Hongkongu – mówi Damian Szymański, student WETI. Do Wiednia z Koła Naukowego SKALP wybrało się aż 11 stude

Po pięćdziesiątce Polki tracą zainteresowanie seksem

Aż 43 proc. Polek w wieku 50-59 lat przyznało, że ma jedynie małe, bardzo małe lub żadne potrzeby seksualne - wykazał najnowszy raport seksualności Polaków prof. Zbigniewa Izdebskiego Najnowsza ods ł ona raportu  znakomitego polskiego seksuologa dotyczyła potrzeb seksualnych Polek. "Okazało się, że najmniejsze libido wykazują w naszym kraju kobiety po pięćdziesiątym roku życia" - powiedział prof. Izdebski we wtorek na konferencji prasowej inicjującej kampanię edukacyjną "Uwolnij namiętność i pożądanie". Z raportu wynika, że jedynie 15 proc. badanych kobiet w wieku 15-59 lat stwierdziło, że ma duże lub bardzo duże potrzeby seksualne. Małe potrzeby ma natomiast 13 proc. kobiet w wieku 18-24 lat oraz 18 proc. pań w wieku 40-49 lat. Kłopoty z libido deklaruje 45 proc. kobiet zamężnych i 30 proc. tych, które są pannami. Znacznie rzadziej wspominają o tym wdowy, osoby rozwiedzione oraz będące w separacji. " Wynika to z tego, że niechętnie

Eksperci z Politechniki Warszawskiej stworzyli innowacyjną metodę zapewniającą bezpieczeństwo w czasie pożaru

Specjaliści z Politechniki Warszawskiej opracowali unikalną na światową skalę metodę zapewniającą bezpieczeństwo ludzi w przypadku pożaru. Rozwiązanie zastępuje obecnie stosowane mechaniczne systemy wentylacyjne i w sposób automatyczny zapobiega zadymieniu pionowych i poziomych dróg ewakuacyjnych. To przykład projektu, który przy udziale studentów opracowywany będzie w ramach bezpłatnych studiów II stopnia na kierunku Automatyka i Robotyka w Instytucie Automatyki i Informatyki Stosowanej Politechniki Warszawskiej W prace nad nowym rozwiązaniem zaangażowani byli specjaliści z Politechniki Warszawskiej – z Instytutu Automatyki i Informatyki Stosowanej oraz Wydziału Inżynierii Środowiska, a także przedstawiciele firmy Plum oraz Smay. Projekt uzyskał także dofinansowanie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w ramach programu Innowacyjna Gospodarka, który współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej. – W ramach studiów w Instytucie Automatyki i Informatyki Stosowanej Po

Studenci Politechniki Warszawskiej pomagają antyterrorystom

Studenci Automatyki i Robotyki w IAiIS PW  opracowali automatyczne sterowanie dla zwiadowczego robota mobilnego , który  może być wykorzystywany w policji i wojsku do działań saperskich lub antyterrorystycznych Projekty badawcze na kierunku Automatyki i Robotyka w Instytucie Automatyki i Informatyki Stosowanej Politechniki Warszawskiej realizowane są we współpracy ze studentami, którzy w ten sposób zdobywają niezbędne w dalszej karierze zawodowej doświadczenie. –  Udział w takim projekcie stanowi doskonałe uzupełnienie mojego CV –  mówi Maciej Stefańczyk , doktorant pierwszego roku na kierunku Automatyka i Robotyka IAiIS ,  który brał czynny udział w projekcie . – Dzięki współpracy z prawdziwym przemysłem ,  można poznać oczekiwania drugiej strony, czyli przyszłych pracodawców. Można także dowiedzieć się, jak takie projekty funkcjonują od zaplecza, czyli strony biznesowej – obowiązywały nas takie same zasady, jak współpracowników zewnętrznych, bez taryfy ulgowej. Nie bez znacze

Rośnie konkurencja dla Facebooka. Co ósmy internauta na Google+

Już 13 proc. internautów deklaruje korzystanie z Google+, nowego serwisu społecznościowego konkurencyjnego dla Facebook – wynika z badania agencji social mediowej Think Kong i serwisu badawczego StudentsWatch.pl. Jednocześnie serwis Google+ jest rozpoznawalny przez 37 proc. użytkowników Internetu w Polsce Z badania wynika, że Google+ musi pokonać długą drogę, żeby skutecznie konkurować z Facebookiem. W ciągu zaledwie kilku miesięcy udało mu się jednak skłonić do rejestracji wielu nowych użytkowników z Polski. Pomimo, że zdecydowana większość internautów na razie nie używa G+, ponad 1/3 internautów deklaruje, że słyszała o serwisie. „ Prawie 94 procent internautów używa serwisów społecznościowych. Dla wielu synonimami tej kategorii są Facebook, NK czy YouTube. Google+ tworzy na razie dużo mniejszą społeczność, ale widać bardzo szybki wzrost ” – komentuje Norbert Kilen z agencji social mediowej Think Kong – „ Myślę, że przyszły rok, pojawienie się aplikacji i re